I "Subaru" na stubu srama

Nastavljaju se ozbiljni auto-skandali u Japanu. Da li je ovim ugrožen imidž cele auto-industrije zemlje izlazećeg sunca?

Novi izvršni direktor i predsednik "Subarua", Jasuikija Jošinage, danas se izvinio kupcima i javnosti što je ta kompanija desetinama godinama sprovodila lošu kontrolu kvaliteta vozila.

Ovo je najnoviji u nizu sličnih skandala koji potresaju zemlju čije su kompanije važile za proizvođače visokog kvaliteta. Pre nekoliko nedelja je i "Nisan" najavio vanredni pregled više od milion vozila proizvedenih u Japanu, zbog loše fabričke kontrole kvaliteta.

 "Subaru" će u ponedeljak Vladi podneti izveštaj o problemu. Procenjeno je da će biti potrebna vanredna kontrola verovatno svih 255.000 modela ovog (nekada) cenjenog japanskog proizvođača. Ovo se odnosi i na modele koji se prodaju van Japana, kao što su modeli "legasi", "forester" i "impreca".

Napravljen za postavljanje rekorda

Jošinaga je rekao da manjkava kontrola kvaliteta vozila "Subaru" traje čak 30 godina, te je potrebna detaljna revizija čitavog sistema kontrole. Zaposleni koji nisu imali dovoljno iskustva da bi proveravali kvalitet, a radili su na tome bez ovlašćenja, pozajmljivali su od ovlašćenih službenika pečate za overu sertifikata o kvalitetu i redom pečatili dokumenta da bi pokazali da su vozila prošla testove, saopštila je kompanija. 

Vanredna kontrola automobila s problematičnim sertifikatima će koštati oko 38 miliona evra.

Ovaj, kao i skandali drugih proizvođača pokrenuli su ozbiljna pitanja o etici i profesionalizmu u celoj japanskoj auto-industriji.

Skorašnji skandali u japanskoj auto-industriji

"Nisan"
"Nisan" je povukao na vanrednu kontrolu više od milion vozila u Japanu i postavio istražni tim koji uključuje spoljne saradnike da bi detaljno ispitao nastali skandal i sprečio da se ponovi. Problematični modeli "Nisana" su bili za domaće tržište i verovatno neće uticati na bezbednost vozila u Japanu, jer su to bile kontrole u poslednjoj fazi sklapanja kojoj prethode provere svih sklopova koji se ranije ugrađuju.

"Micubiši"
"Nisan" je preuzeo kontrolni ulog u "Micubiši Motorsu" prošle godine, pošto je ta kompanija uhvaćena da lažno prikazuje ekonomičnu potrošnju goriva svojih modela koji se takođe prodaju pod brendom "Nisan".

"Kobe stil"
Japanski dobavljač "Kobe stil" nedavno je priznao da je sistematski falsifikovao podatke o svojim proizvodima, uključujući čelik, aluminijum, bakar i druge materijale, što je uticalo na oko 500 kompanija, uključujući glavne svetske proizvođače automobila, kao i avionsku, elektronsku i železničku industriju.

"Takata"
Proizvođač vazdušnih jastuka "Takata korp." je podneo zahtev za zaštitu od stečaja pošto je širom sveta povučeno 100 miliona tih zaštitnih uređaja njegove proizvodnje. Ti defektni jastuci su povezani sa 19 smrtnih slučajeva i desetinama povreda vozača i putnika automobila.

Šta vi mislite da li će svi ovi skandali ostaviti dublji trag u odnosu kupaca prema japanskim modelima? Pišite nam u komentarima…

Novi izvršni direktor i predsednik "Subarua", Jasuikija Jošinage, danas se izvinio kupcima i javnosti što je ta kompanija desetinama godinama sprovodila lošu kontrolu kvaliteta vozila.

Ovo je najnoviji u nizu sličnih skandala koji potresaju zemlju čije su kompanije važile za proizvođače visokog kvaliteta. Pre nekoliko nedelja je i "Nisan" najavio vanredni pregled više od milion vozila proizvedenih u Japanu, zbog loše fabričke kontrole kvaliteta.

 "Subaru" će u ponedeljak Vladi podneti izveštaj o problemu. Procenjeno je da će biti potrebna vanredna kontrola verovatno svih 255.000 modela ovog (nekada) cenjenog japanskog proizvođača. Ovo se odnosi i na modele koji se prodaju van Japana, kao što su modeli "legasi", "forester" i "impreca".

Napravljen za postavljanje rekorda

Jošinaga je rekao da manjkava kontrola kvaliteta vozila "Subaru" traje čak 30 godina, te je potrebna detaljna revizija čitavog sistema kontrole. Zaposleni koji nisu imali dovoljno iskustva da bi proveravali kvalitet, a radili su na tome bez ovlašćenja, pozajmljivali su od ovlašćenih službenika pečate za overu sertifikata o kvalitetu i redom pečatili dokumenta da bi pokazali da su vozila prošla testove, saopštila je kompanija. 

Vanredna kontrola automobila s problematičnim sertifikatima će koštati oko 38 miliona evra.

Ovaj, kao i skandali drugih proizvođača pokrenuli su ozbiljna pitanja o etici i profesionalizmu u celoj japanskoj auto-industriji.

Skorašnji skandali u japanskoj auto-industriji

"Nisan"
"Nisan" je povukao na vanrednu kontrolu više od milion vozila u Japanu i postavio istražni tim koji uključuje spoljne saradnike da bi detaljno ispitao nastali skandal i sprečio da se ponovi. Problematični modeli "Nisana" su bili za domaće tržište i verovatno neće uticati na bezbednost vozila u Japanu, jer su to bile kontrole u poslednjoj fazi sklapanja kojoj prethode provere svih sklopova koji se ranije ugrađuju.

"Micubiši"
"Nisan" je preuzeo kontrolni ulog u "Micubiši Motorsu" prošle godine, pošto je ta kompanija uhvaćena da lažno prikazuje ekonomičnu potrošnju goriva svojih modela koji se takođe prodaju pod brendom "Nisan".

"Kobe stil"
Japanski dobavljač "Kobe stil" nedavno je priznao da je sistematski falsifikovao podatke o svojim proizvodima, uključujući čelik, aluminijum, bakar i druge materijale, što je uticalo na oko 500 kompanija, uključujući glavne svetske proizvođače automobila, kao i avionsku, elektronsku i železničku industriju.

"Takata"
Proizvođač vazdušnih jastuka "Takata korp." je podneo zahtev za zaštitu od stečaja pošto je širom sveta povučeno 100 miliona tih zaštitnih uređaja njegove proizvodnje. Ti defektni jastuci su povezani sa 19 smrtnih slučajeva i desetinama povreda vozača i putnika automobila.

Šta vi mislite da li će svi ovi skandali ostaviti dublji trag u odnosu kupaca prema japanskim modelima? Pišite nam u komentarima…

Novi izvršni direktor i predsednik "Subarua", Jasuikija Jošinage, danas se izvinio kupcima i javnosti što je ta kompanija desetinama godinama sprovodila lošu kontrolu kvaliteta vozila.

Ovo je najnoviji u nizu sličnih skandala koji potresaju zemlju čije su kompanije važile za proizvođače visokog kvaliteta. Pre nekoliko nedelja je i "Nisan" najavio vanredni pregled više od milion vozila proizvedenih u Japanu, zbog loše fabričke kontrole kvaliteta.

 "Subaru" će u ponedeljak Vladi podneti izveštaj o problemu. Procenjeno je da će biti potrebna vanredna kontrola verovatno svih 255.000 modela ovog (nekada) cenjenog japanskog proizvođača. Ovo se odnosi i na modele koji se prodaju van Japana, kao što su modeli "legasi", "forester" i "impreca".

Napravljen za postavljanje rekorda

Jošinaga je rekao da manjkava kontrola kvaliteta vozila "Subaru" traje čak 30 godina, te je potrebna detaljna revizija čitavog sistema kontrole. Zaposleni koji nisu imali dovoljno iskustva da bi proveravali kvalitet, a radili su na tome bez ovlašćenja, pozajmljivali su od ovlašćenih službenika pečate za overu sertifikata o kvalitetu i redom pečatili dokumenta da bi pokazali da su vozila prošla testove, saopštila je kompanija. 

Vanredna kontrola automobila s problematičnim sertifikatima će koštati oko 38 miliona evra.

Ovaj, kao i skandali drugih proizvođača pokrenuli su ozbiljna pitanja o etici i profesionalizmu u celoj japanskoj auto-industriji.

Skorašnji skandali u japanskoj auto-industriji

"Nisan"
"Nisan" je povukao na vanrednu kontrolu više od milion vozila u Japanu i postavio istražni tim koji uključuje spoljne saradnike da bi detaljno ispitao nastali skandal i sprečio da se ponovi. Problematični modeli "Nisana" su bili za domaće tržište i verovatno neće uticati na bezbednost vozila u Japanu, jer su to bile kontrole u poslednjoj fazi sklapanja kojoj prethode provere svih sklopova koji se ranije ugrađuju.

"Micubiši"
"Nisan" je preuzeo kontrolni ulog u "Micubiši Motorsu" prošle godine, pošto je ta kompanija uhvaćena da lažno prikazuje ekonomičnu potrošnju goriva svojih modela koji se takođe prodaju pod brendom "Nisan".

"Kobe stil"
Japanski dobavljač "Kobe stil" nedavno je priznao da je sistematski falsifikovao podatke o svojim proizvodima, uključujući čelik, aluminijum, bakar i druge materijale, što je uticalo na oko 500 kompanija, uključujući glavne svetske proizvođače automobila, kao i avionsku, elektronsku i železničku industriju.

"Takata"
Proizvođač vazdušnih jastuka "Takata korp." je podneo zahtev za zaštitu od stečaja pošto je širom sveta povučeno 100 miliona tih zaštitnih uređaja njegove proizvodnje. Ti defektni jastuci su povezani sa 19 smrtnih slučajeva i desetinama povreda vozača i putnika automobila.

Šta vi mislite da li će svi ovi skandali ostaviti dublji trag u odnosu kupaca prema japanskim modelima? Pišite nam u komentarima…