U Teksasu je "Mercedes F1" tim osvojio timsku titulu, a nakon jučerašnje "Velike nagrade Meksika", Luis Hamilton je i teoretski obezbedio četvrtu šampionsku titulu Formule 1. Na taj način ovaj 32-godišnjak je postao i najuspešniji britanski učesnik "najbržeg cirkusa na svetu".

 Do sada je tu titulu delio sa Džekijem Stjuartom, a "odavno" je iza sebe ostavio Grema Hila, Džima Klarka, Najdžela Mensela i Dejmona Hila, koji je bio poslednji (1996.) šampion iz Ujedinjenog Kraljevstva pre Hamiltonove ere.

Trka u Meksiku je obećavala, jer su Fetel, Feršapen i Hamilton, tim redosledom, postigli najbolja vremena u kvalifikacijama. A sam početak je i doneo ozbiljnu borbu.

Najbolje je startovao Ferštapen prestigavši uz kontakt Fetela što je iskoristio Hamilton sa i on probio ispred Nemca, ali ne bez posledica. U njihovom međusobnom kontaktu Fetelu je stradalo prednje krilo, a Luisu zadnja leva guma. Obojica su morala na promenu oštećenih delova, s tom razlikom da je Fetel tamo stigao relativno brzo za razliku od Hamiltona za gumi-defektom.

Međutim, ovim incidentom šampion je bio odlučen. Fetel je do kraja uspeo vrhunskom vožnjom da stigne do četvrtog mesta, dok je Hamilton završio tek deveti, što mu je bilo i više nego dovoljno da počne sa slavljem.

 Gledajući Fetelovu herojsku trku pala nam je na pamet ona narodna "ne tovi se prase uoči Božića" jer je on titulu izgubio pre Meksika i SAD-a.

Sezona 2017. je počela veoma obećavajuće po Nemca – prvih šest trka je završio triput kao prvi i drugi. Onda mu forma pada, ali je sve do letnje pauze bio lider šampionata sa desetak poena prednosti u odnosu na Luisa.

Ali onda kreće Luisova simultanka u kojoj on, do Meksika, pobeđuje na pet od šest trka. Uz to "azijska turneja" je prošla katastrofalno po Fetala sa dva odustajanja i jednim četvrtim mestom. Time je praktično i pre prelaska na američki kontinent šampion bio poznat.

 Po rečina Hamiltona cela sezona je bila fantastična, a posebno druga polovina. Njegove reči je potvrdio šef tima "Mercedes" Toto Volf rekavši kako je, od dolaska u tim 2013. ovo bila najbolja Luisova sezona.

Od ostalih vozača koji su ostavili utisak ove godine izdvojili bismo "Mad Maxa" Ferštapena i Fernanda Alonsa.

Kada je završavao trke (odustao je čak sedam puta do sad) mladi Maks je uvek bio prvi vrhu, a pobede u Maleziji i Meksiku su garancija da ćemo ga sledeće sezone gledati kao konkurenta za najviši plasman. Naravno, njegov stil vožnje bi trebalo da primene i ostali (novi) vozači.

Sa druge strane dvostruki šampion Formule 1, Fernando Alonso se cele godine mučio i izvlačio i preko 100 odsto iz slabašnog Meklarena sa Hondinim motorom. Zato se nadamo da će se Alonso vratiti sledeće sezone da barem uvek bude u "bodovima".

Jedino što ne znamo šta da očekujemo od novog dobavljača motora za britanski tim, a to je Reno. Iako je Maks pobedio u Red Bulu sa francuskim motorom, čak četiri formule pogonjene francuskim agregatom su završile "Veliku nagradu Meksika" pre kraja.

Ovde bismo pohvalili i jedan tim. Ne, to nisu Mercedes, Red Bul ili Ferari, već ekipa "Fors Indija". Oni ove godine nisu imali ni jedan "podijum", ali su zato samo jedan jedini put odustali, a samo tri puta njeni vozači, Serđo Perez i Esteban Okon, nisu osvajali bodove. Oni će se teško boriti za bolji plasman od četvrtog mesta u konkurenciji konstruktora, ali će nam uvek biti simpatični, posebno u onim nekarakterističnim roze bolidima.

Od svih pomenutih očekujemo dobre rezultate i u narednoj sezoni, a od šampiona da promeni matricu u obraćanju navijačima jer nisu svi "najbolji" kao što je to bilo ove sezone.

Koji vozač i tim su po vama obeležili ovu sezonu? Da li vam se ova sezona čini zanimljivijom od nekoliko prethodnih? Pišite nam u komentarima…

Pogledajte galeriju sa najzanimljivijim trenucima iz Meksika:

undefined Formula 1 - Velika nagrada Meksika