Serija Dragana Bjelogrlića "Senke nad Balkanom" koja se emituje svake nedelje na Radio-televiziji Beograd se već nakon prvih epizoda našla na dobrom putu da postane kultna serija koja će se pamtiti.
Prve tri epizode su postavile više pitanja, nego što su dale odgovora... Seks, nasilje, intrige, svirepa ubistva, realne i imaginarne istorijske ličnosti u doba Kraljevine, čine elemente zbog kojih su gledaoci "gladni" da vide nove zaplete i konačne rasplete.
Iako je otkriveno da je ogrlicu iz ruske crkve ukrao ruski kozak Aljoša, kao i ubio sveštenika, na kraju treće epizode ga uspešno likvidira Fjodor - metkom u čelo. I dalje nije poznato ko je odrubio glavu Violeti i fotografu Nevenu (kao i da li je to uopšte ista osoba počinila), ali život u Beogradu početkom dvadesetog veka ide dalje, a nove misterije se nadovezuju na stare... Tane je našao vrh Longinovog koplja, a ogrlicu je Vojin ostavio kod Maje Davidović, dok je Ante Pavelić kupovao kajmak na srpskoj pijaci.
Večeras smo imali prilike da gledamo četvrtu epizodu, koja počinje u Toponici kod Ništa, gde "zaboravljeni" princ Đorđe Karađorđević (Žarko Laušević), stariji brat kralja Aleksandra, uzima lekove u psihijarijskoj bolnici, dok u Jatagan mali siromašni grabe ribu (mogući simbol, znak za dalje tragove) i kliču njegovo ime.
General Vrangel iziskuje sastanak sa javnim tužiocem Vojinom Đukićem, a razlog - "Znate, izvinjavam se zbog Aljoše, ali je uzeo nešto što pripada meni i dao vašoj ženi", odnosno, ogrlica!
Kratak predah od istrage i svega što je u vezi sa tim je bila scena između Taneta i njegove ljubavnice Sonje koja ima nasilnog muža, kada joj on govori da je možda bolje da se ne viđaju neko vreme - "Ti si jedna obična pi**etina", zaključuje ona i završava diskusiju.
Pletikosić se u međuvrenu nameračio na slikara Avrama i pokušaja da dokaže da simbol na oglici i dela slikara imaju dodirnu tačku. U toj nameri odlazi kod svog nekadašnjeg mentora i profesora, slavnog Arčibalda Rajsa, koji mu otkriva da je u pitanju hrišćanski simbol ribe u vreme kada im je bilo zabranjeno da koriste krst kao simbol svoje veroispovesti. I još nešto - ogrlica ima žig Romanovih i za tako nešto vredi ubiti.
Ipak, odbija da pomaže srpskoj policiji u bilo kom smislu: "Vi Srbi ste dobri samo u ratu, ne verujem da umete da živite u miru", ističe on.
Zato je iznenađujuće što u kasnijim scenama zove Glavnjaču i hitno traži da mu se Pletikosić javi na telefon. Tane mu govori da njegov kolega trenutno nije tu, na šta Rajs urgira da mu se što pre "hitno javi" - ŠTA se dešava?!
U međuvremenu, Krojač sa svojim ljudima upada u Majin atelje "Bizant" gde je zatiče sa Avramom i traži od nje da mu da prave negative generala Živkovića, a ne one koje je, kako znamo, Maji podmetnuo Tane dok joj je pretresao torbicu u prethodnoj epizodi. Umetnik ovom prilikomiskazuje agresivnu stranu kada uhvati u klinč Krojačevog čoveka i prisloni mu nož na vrat kako bi odbranio svoju sliku.
Situacija Maja-negativi-Krojač-Tane, izmiče kontroli kada besna lepotica odlazi da se sukobi sa inspektorom oko "podvale", ali joj on ističe da "ima plan" i šalje je na selo na sigurno, dok on odlučuje da ode i sastane se sa Krojačem umesto nje te večeri.
"Sitniji" događaji pre velikog finala epizode su uključili eventualno poznanstvo Mustafe Golubića i ruskog klinca koji je ostao bez oca - najboljeg Vrangelovog oficira, a koji je upravo izneo molbu da bude uvek uz generala. Zatim, Đolović koji upozorava Taneta kada mu ovaj pokazuje slike generala Živkovića, da postoje ljudi od kojih niko neće moći da ga zaštiti, a Antea Pavelića Đolović hapsi i predlaže mu da postane "istaknutija" politička figura.
E, sad, tri glavne radnje doživljavaju zajedničku kulminaciju. Dok Krojač vodi Bugarina da se susretne sa misterioznim Kaluđerom (ali samo ako ima platno preko glave da mu ne vidi lice), Pletikosić odlazi da uhapsi Avrama (uprkos Tanetovoj naredbi da ostavi slikara na miru). Situacija se izmiče kontroli kada Avram žandarmu stavlja nož pod vrat i kreće da beži. Stanko uspeva da ga uhvati i njih dvojica se rvu, dok drugi žandarm ne upuca slikara i "otfikari" mu prste desne šake: "Pi**a ti materina, više nikad neću moći da slikam."
Tane, vidno pijan, odlazi da "spasi" Maju Davidović i seda za Krojačev sto u kafani. Preti mu da će da zapali negative ako ne ostavi Maju na miru, razmeni se tu nekoliko pretnji i ugasi pokoja cigara u čašu vina, a onda Tane vadi bombu. "Nisam ja ratovao da bi me ubila pijana pandurčina", ističe Krojač, uzima bombu od Taneta na "kvarno" i kreće krvnički "lemanje" inspektora.
Uporedo se prikazuje Bugarin sa platnom preko glave koji nestrpljivo čeka Kaluđera, dok se u odvojenoj sceni opet susrećemo sa princom Đorđem kako slika kukasti krst na belom platnu.
I sledi - ŠOK! Kaluđer je Alimpije Mirić (Gordan Kičić), Tane "ubijen od batina" biva bačen u jezero, a trijumf doživljava Pletikosić koji putem otisaka uspeva da dokaže da je Avram dodirivao Nevenov fotoaparat i Violetinu haljinu.
Uh... E, ovo se zove "klifhenger"!
Partizan izgubio uz zvuk sirene! Opet nije ušla kada je bilo najvažnije, serija poraza sve duža!
Navijač u dresu Barselone ušao na Marakanu: Delije sa kapuljačama mu odmah prišle, evo kako se sve završilo
Da li je vreme za alarme u Partizanu? Četiri uzastopna poraza u Evroligi, a najteže tek dolazi
"Došli su na odmor, ali idu kući sa porazom" Trener Pariza peckao Grobare zbog poraza za infarkt
Ovako je Partizan izgubio utakmicu u Parizu: Katastrofalna greška Marinkovića na 100 sekundi do kraja!