Elektro-automobili "prljaviji" od malih benzinaca

"Tesla model S" emituje više CO2 od gradskog benzinskog automobila iz A segmenta

Glavni faktor prodaje električnih automobila je svakako zaštita životne sredine. Tako barem tvrde njihovi proizvođači, kao i brojne globalne institucije.

Međutim, proizvodnja automobila, a posebno nekih njegovih delova nije nimalo čista industrija. A i struja za punjenje baterija često dolazi iz ne baš ekoloških postrojenja.

S tim na pameti pokrenuto je istraživanje od strane naučnika sa čuvenog univerziteta MIT, koje je pokazalo da "Tesla model S" u svom celokupnom životnom ciklusu emituje više CO2 nego benzinski (mali gradski model).

Emisija CO2 "tesla modela S" iznosi 226g/km, "micubiši miraž" emituje samo 192g/km, dok veliki "BMW 750" sa xDrive pogonom izbaci u atmosferu 385g/km.

 Istraživači su merili brojne parametre poput energije uložene u proizvodnju vozila, ali i na njihovu reciklažu. Naravno ukalkulisana je i emisija štetnih gasova kako u vožnji, tako i u proizvodnji električne energije.

Ova poslednja stavka je vrlo bitna jer je istraživanje sprovedeno na teritoriji Srednjeg zapada SAD, gde se preko dve trećine električne energije dobija iz sagorevanja uglja i prirodnog gasa.

Ipak istraživači su istakli da oni nikako ne žele ovim da umanje pozitivne efekte električnih vozila.

"Hibridni i potpuno električni modeli su svakako bolji od klasičnih automobila iste veličine, po pitanju emisije štetnih gasova, kao i performansi", poručili su istraživači, a prenosi britanski "Auto Express".

Ovo istraživanje je dokazalo da električni automobili jesu dobri, odnosno bolji po okolinu, ali ne u onolikoj meri, koliko se o njima priča, kao vozilima sa "nula emisije".

Kakvo je vaše mišljenje o ekološkom aspektu električnih vozila? Pišite nam u komentarima…

Glavni faktor prodaje električnih automobila je svakako zaštita životne sredine. Tako barem tvrde njihovi proizvođači, kao i brojne globalne institucije.

Međutim, proizvodnja automobila, a posebno nekih njegovih delova nije nimalo čista industrija. A i struja za punjenje baterija često dolazi iz ne baš ekoloških postrojenja.

S tim na pameti pokrenuto je istraživanje od strane naučnika sa čuvenog univerziteta MIT, koje je pokazalo da "Tesla model S" u svom celokupnom životnom ciklusu emituje više CO2 nego benzinski (mali gradski model).

Emisija CO2 "tesla modela S" iznosi 226g/km, "micubiši miraž" emituje samo 192g/km, dok veliki "BMW 750" sa xDrive pogonom izbaci u atmosferu 385g/km.

 Istraživači su merili brojne parametre poput energije uložene u proizvodnju vozila, ali i na njihovu reciklažu. Naravno ukalkulisana je i emisija štetnih gasova kako u vožnji, tako i u proizvodnji električne energije.

Ova poslednja stavka je vrlo bitna jer je istraživanje sprovedeno na teritoriji Srednjeg zapada SAD, gde se preko dve trećine električne energije dobija iz sagorevanja uglja i prirodnog gasa.

Ipak istraživači su istakli da oni nikako ne žele ovim da umanje pozitivne efekte električnih vozila.

"Hibridni i potpuno električni modeli su svakako bolji od klasičnih automobila iste veličine, po pitanju emisije štetnih gasova, kao i performansi", poručili su istraživači, a prenosi britanski "Auto Express".

Ovo istraživanje je dokazalo da električni automobili jesu dobri, odnosno bolji po okolinu, ali ne u onolikoj meri, koliko se o njima priča, kao vozilima sa "nula emisije".

Kakvo je vaše mišljenje o ekološkom aspektu električnih vozila? Pišite nam u komentarima…

Glavni faktor prodaje električnih automobila je svakako zaštita životne sredine. Tako barem tvrde njihovi proizvođači, kao i brojne globalne institucije.

Međutim, proizvodnja automobila, a posebno nekih njegovih delova nije nimalo čista industrija. A i struja za punjenje baterija često dolazi iz ne baš ekoloških postrojenja.

S tim na pameti pokrenuto je istraživanje od strane naučnika sa čuvenog univerziteta MIT, koje je pokazalo da "Tesla model S" u svom celokupnom životnom ciklusu emituje više CO2 nego benzinski (mali gradski model).

Emisija CO2 "tesla modela S" iznosi 226g/km, "micubiši miraž" emituje samo 192g/km, dok veliki "BMW 750" sa xDrive pogonom izbaci u atmosferu 385g/km.

 Istraživači su merili brojne parametre poput energije uložene u proizvodnju vozila, ali i na njihovu reciklažu. Naravno ukalkulisana je i emisija štetnih gasova kako u vožnji, tako i u proizvodnji električne energije.

Ova poslednja stavka je vrlo bitna jer je istraživanje sprovedeno na teritoriji Srednjeg zapada SAD, gde se preko dve trećine električne energije dobija iz sagorevanja uglja i prirodnog gasa.

Ipak istraživači su istakli da oni nikako ne žele ovim da umanje pozitivne efekte električnih vozila.

"Hibridni i potpuno električni modeli su svakako bolji od klasičnih automobila iste veličine, po pitanju emisije štetnih gasova, kao i performansi", poručili su istraživači, a prenosi britanski "Auto Express".

Ovo istraživanje je dokazalo da električni automobili jesu dobri, odnosno bolji po okolinu, ali ne u onolikoj meri, koliko se o njima priča, kao vozilima sa "nula emisije".

Kakvo je vaše mišljenje o ekološkom aspektu električnih vozila? Pišite nam u komentarima…