Skoro polovina ljudi (48%) koji su konzumirali jedno ili dva alkoholna pića, i čija količina alkohola u krvi u tom trenutku varira između 0.03-0.09%, ne smatra da je pod uticajem alkohola, pokazali su rezultati međunarodnog istraživanja koje je sprovela kompanija Hajneken.
Rezultati istraživanja predstavljeni su studentima Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, na edukativnoj radionici „When you drive, never drink“ (Kad voziš, nikad ne piješ) u okviru istoimene globalne Hajneken kampanje.
"Kroz svaku aktivnost, kompanija Heineken se trudi da ukaže potrošačima i široj javnosti na važnost odgovorne konzumacije alkohola i štetnost njegove zloupotrebe, pogotovu kada je u pitanju bezbednost u saobraćaju“, rekao je Goran Stupar iz kompanije "Hajneken Srbija".
U radionici su učestvovao i predstavnik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović koji je prikazao realne primere iz saobraćaja kao i posledice vožnje pod dejstvom alkohola.
"Vozači koji upravljaju vozilom pod dejstvom alkohola su tempirane bombe na putevima, ali da bismo sprečili njihovo postojanje u saobraćaju, nije dovoljno da se bavimo samo kažnjavanjem. Neophodno je da vozače, pre svega mlade, edukujemo i podignemo im nivo svesti o značaju odgovorne konzumacije alkohola“, izjavio je Okanović.
Novinar Mladen Alvirović je predstavio studentima prvi realni eksperiment u Srbiji sproveden na temu alkohola i vožnje i takođe ukazao na problem konzumiranja alkohola među mladima, koji na taj način žele da se dokažu u svom društvu.
Pored interesantnih informacija koje su saznali na predavanju, studenti su imali priliku da probaju naočare koje simuliraju vid pod dejstvom alkohola, kao i da provere brzinu svojih refleksa onako kako to rade profesionalni vozači – na specijalnoj BATAK Champion Reaction mašini.