Kako se boriti protiv "automobilskog kancera"?

Sa prosečnom starošću od skoro 14 godina, automobili u Srbiji su u velikoj opasnosti od pojave korozije

Vlasnike starijih automobila ume da zaboli glava na samo pominjanje reči "rđa" i "korozija".  

Pojavljuje se na limariji, najčešće na podu automobila, pragovima i na rubovima, odnosno delovima vozila koji su izloženiji uticaju vremenskih (ne)prilika, kao što su kiša, sneg, a posebno so kojom se posipaju ulice zimi.

Čak i pre nego što dođe sneg, ima uslova za pojavu i širenje rđe. Kako korozija naročito voli vlagu, tako je pojava magle posebno pogubna za "obolele" metalne delove.

Kako sprečiti pojavu ovog svojevrsnog karijesa ili kako je neki auto-limari nazivaju "automobilskog kancera"?

Najbolji lek je što noviji automobil. Ovo nije samo fraza, već i činjenica. Većina novijih modela ima pocinkovanu limariju, koja je daleko otpornija na rđu. Takođe, svi proizvođači daju dugu garanciju na pojavu korozije, a mnogi poput BMW-a i Renoa čak 12 godina.

Kako je kod nas prosečna starost automobila viša i od tog tuceta godina, a preko pola miliona vozila je starije od 20 godina, onda se moraju preduzeti neke mere predostrožnosti.

U uslovima kada ima vode na ulicama trebalo bi daleko češće prati automobil. Izgovor "pa biće ovakav isti kroz dva dana" je nešto što vašeg ljubimca može dovesti, u najboljem slučaju, u servis na sređivanje limarije.

Pored redovnog "puškiranja", automobil treba s vremena na vreme oprati i ručno (ili ga odvezite na tretman u auto-perionicu). Pažnju posvetite donjoj limariji, kao i delovima oko točkova posebno u periodu nakon topljenja snega, kada su ulice pune prljave i "slane" vode.

Preventivni odlazak kod "doktora" je takođe nešto što se preporučuje, jer kada je vozilo na "kanalu" najbolje se vide nedostaci.

Ovih nekoliko saveta možda neće sprečiti pojavu korozije, ali će svakako uticati da se ona uoči na vreme i da vam majstor ne kaže "e da ste došli šest meseci ranije".

Šta ako uočite neke rđave tačkice?

Minimalne površine možete i sami popraviti. Evo kraćeg uputstva:

1. Nakon detaljnog pranja, "obolelu" površinu treba pažljivo očistiti od rđe brusilicom, čeličnom četkom i šmirgl-papirom sve dok ne dođete do "zdravog" lima.

2. Po potrebi, neravnine ispunite gitom, koji ćete nakon sušenja izbrusiti.

3. Pre nanošenja osnovne boje, površinu treba detaljno očistiti, a ostatak karoserije obavezno zaštite folijom ili novinama.

4. Za što bolje rezultate osnovnu, kao i boju karoserije, nanosite u spreju. Ako nema boje vaše karoserije u "fabričkom" spreju, neka fabrare pune sprej-boce farbom po želji kupca.

5. I jednu i drugu boju treba nanositi iz više pokušaja. Između svakog nanošenja osnovne boje, površinu treba fino išmirglati, a zatim je očistiti razređivačem.

Ovu akciju bi trebalo raditi kada je niska vlažnost vazduha uz obavezno nošenje zaštitnih rukavica i naočara, kao i maske za usta i nos.

Ako vam se ovo čini isuviše komplikovano ili je korozija uzela maha, odlazak kod auto-limara je obavezan i može vas koštati ne tako male sume novca.

Vlasnike starijih automobila ume da zaboli glava na samo pominjanje reči "rđa" i "korozija".  

Pojavljuje se na limariji, najčešće na podu automobila, pragovima i na rubovima, odnosno delovima vozila koji su izloženiji uticaju vremenskih (ne)prilika, kao što su kiša, sneg, a posebno so kojom se posipaju ulice zimi.

Čak i pre nego što dođe sneg, ima uslova za pojavu i širenje rđe. Kako korozija naročito voli vlagu, tako je pojava magle posebno pogubna za "obolele" metalne delove.

Kako sprečiti pojavu ovog svojevrsnog karijesa ili kako je neki auto-limari nazivaju "automobilskog kancera"?

Najbolji lek je što noviji automobil. Ovo nije samo fraza, već i činjenica. Većina novijih modela ima pocinkovanu limariju, koja je daleko otpornija na rđu. Takođe, svi proizvođači daju dugu garanciju na pojavu korozije, a mnogi poput BMW-a i Renoa čak 12 godina.

Kako je kod nas prosečna starost automobila viša i od tog tuceta godina, a preko pola miliona vozila je starije od 20 godina, onda se moraju preduzeti neke mere predostrožnosti.

U uslovima kada ima vode na ulicama trebalo bi daleko češće prati automobil. Izgovor "pa biće ovakav isti kroz dva dana" je nešto što vašeg ljubimca može dovesti, u najboljem slučaju, u servis na sređivanje limarije.

Pored redovnog "puškiranja", automobil treba s vremena na vreme oprati i ručno (ili ga odvezite na tretman u auto-perionicu). Pažnju posvetite donjoj limariji, kao i delovima oko točkova posebno u periodu nakon topljenja snega, kada su ulice pune prljave i "slane" vode.

Preventivni odlazak kod "doktora" je takođe nešto što se preporučuje, jer kada je vozilo na "kanalu" najbolje se vide nedostaci.

Ovih nekoliko saveta možda neće sprečiti pojavu korozije, ali će svakako uticati da se ona uoči na vreme i da vam majstor ne kaže "e da ste došli šest meseci ranije".

Šta ako uočite neke rđave tačkice?

Minimalne površine možete i sami popraviti. Evo kraćeg uputstva:

1. Nakon detaljnog pranja, "obolelu" površinu treba pažljivo očistiti od rđe brusilicom, čeličnom četkom i šmirgl-papirom sve dok ne dođete do "zdravog" lima.

2. Po potrebi, neravnine ispunite gitom, koji ćete nakon sušenja izbrusiti.

3. Pre nanošenja osnovne boje, površinu treba detaljno očistiti, a ostatak karoserije obavezno zaštite folijom ili novinama.

4. Za što bolje rezultate osnovnu, kao i boju karoserije, nanosite u spreju. Ako nema boje vaše karoserije u "fabričkom" spreju, neka fabrare pune sprej-boce farbom po želji kupca.

5. I jednu i drugu boju treba nanositi iz više pokušaja. Između svakog nanošenja osnovne boje, površinu treba fino išmirglati, a zatim je očistiti razređivačem.

Ovu akciju bi trebalo raditi kada je niska vlažnost vazduha uz obavezno nošenje zaštitnih rukavica i naočara, kao i maske za usta i nos.

Ako vam se ovo čini isuviše komplikovano ili je korozija uzela maha, odlazak kod auto-limara je obavezan i može vas koštati ne tako male sume novca.

Vlasnike starijih automobila ume da zaboli glava na samo pominjanje reči "rđa" i "korozija".  

Pojavljuje se na limariji, najčešće na podu automobila, pragovima i na rubovima, odnosno delovima vozila koji su izloženiji uticaju vremenskih (ne)prilika, kao što su kiša, sneg, a posebno so kojom se posipaju ulice zimi.

Čak i pre nego što dođe sneg, ima uslova za pojavu i širenje rđe. Kako korozija naročito voli vlagu, tako je pojava magle posebno pogubna za "obolele" metalne delove.

Kako sprečiti pojavu ovog svojevrsnog karijesa ili kako je neki auto-limari nazivaju "automobilskog kancera"?

Najbolji lek je što noviji automobil. Ovo nije samo fraza, već i činjenica. Većina novijih modela ima pocinkovanu limariju, koja je daleko otpornija na rđu. Takođe, svi proizvođači daju dugu garanciju na pojavu korozije, a mnogi poput BMW-a i Renoa čak 12 godina.

Kako je kod nas prosečna starost automobila viša i od tog tuceta godina, a preko pola miliona vozila je starije od 20 godina, onda se moraju preduzeti neke mere predostrožnosti.

U uslovima kada ima vode na ulicama trebalo bi daleko češće prati automobil. Izgovor "pa biće ovakav isti kroz dva dana" je nešto što vašeg ljubimca može dovesti, u najboljem slučaju, u servis na sređivanje limarije.

Pored redovnog "puškiranja", automobil treba s vremena na vreme oprati i ručno (ili ga odvezite na tretman u auto-perionicu). Pažnju posvetite donjoj limariji, kao i delovima oko točkova posebno u periodu nakon topljenja snega, kada su ulice pune prljave i "slane" vode.

Preventivni odlazak kod "doktora" je takođe nešto što se preporučuje, jer kada je vozilo na "kanalu" najbolje se vide nedostaci.

Ovih nekoliko saveta možda neće sprečiti pojavu korozije, ali će svakako uticati da se ona uoči na vreme i da vam majstor ne kaže "e da ste došli šest meseci ranije".

Šta ako uočite neke rđave tačkice?

Minimalne površine možete i sami popraviti. Evo kraćeg uputstva:

1. Nakon detaljnog pranja, "obolelu" površinu treba pažljivo očistiti od rđe brusilicom, čeličnom četkom i šmirgl-papirom sve dok ne dođete do "zdravog" lima.

2. Po potrebi, neravnine ispunite gitom, koji ćete nakon sušenja izbrusiti.

3. Pre nanošenja osnovne boje, površinu treba detaljno očistiti, a ostatak karoserije obavezno zaštite folijom ili novinama.

4. Za što bolje rezultate osnovnu, kao i boju karoserije, nanosite u spreju. Ako nema boje vaše karoserije u "fabričkom" spreju, neka fabrare pune sprej-boce farbom po želji kupca.

5. I jednu i drugu boju treba nanositi iz više pokušaja. Između svakog nanošenja osnovne boje, površinu treba fino išmirglati, a zatim je očistiti razređivačem.

Ovu akciju bi trebalo raditi kada je niska vlažnost vazduha uz obavezno nošenje zaštitnih rukavica i naočara, kao i maske za usta i nos.

Ako vam se ovo čini isuviše komplikovano ili je korozija uzela maha, odlazak kod auto-limara je obavezan i može vas koštati ne tako male sume novca.