Ajrton Sena je bio jedinstven.
Bio je jedan od najboljih trkačkih vozača sa neverovatnim fokusom na stazu. Njegova saradnja sa timom "Meklaren" ostavila je neizbrisiv trag u istorijatu "formule 1", a posebno u periodu od 1988. do 1991. godine kada je Sena osvojio tri titule za volanom ovog britanskog tima. I zato je želja "Meklarena" bila da se duh legendarnog vozača prenese u njihov nov model.
"Meklaren Sena" već na prvi pogled daje do znanja da je u pitanju jedan poseban automobil. I to ne samo zbog činjenice da je planirano da se napravi u seriji od samo 500 komada, koja je već unapred rasprodata po ceni od 850.000 evra. A zanimljivo je da je poslednji primerak prodat putem aukcije po ceni od preko 2,2 miliona evra. Taj iznos će biti uplaćen "Fondaciji Sena".
Pogledajte galeriju, pre nego što se posvetimo samom automobilu:
Kao što ste mogli da primetite ogromni usmerivači vazduha se nalaze po celom automobilu, pa se da zaključiti da je aerodinamika bila veoma bitan faktor prilikom njegovog dizajniranja. Osim potrebe da se "sena" lepi za podlogu, njihova funkcija je i hlađenje motora.
I to ne bilo kakvog motora. Reč je o tvin-turbo jedinici koja razvija po 800 konjskih snaga i njutn-metara obrtnog momenta. Ako vas ovo nije dovoljno oduševilo, šta kažete na ovo – "sena" teži samo 1.198 kg. Odnos snage i mase je 668 KS po toni, što garantuje ultimativne performanse.
Ugljenična vlakna nisu korišćenju samo za izradu karoserije, već i u unutrašnjosti ovog dvoseda. Sportska sedišta, volan i drugi delovi enterijera su bazirani na karbonu. Ispred vozača se nalazi minijaturna instrument tabla, pa je bilo logično da se nađe mesto i za veliki centralno postavljeni ekran info-zabavnog sistema.
Kako bi bio stvarno jedinstven, "meklaren sena" ima i providna vrata, a taster za startovanje motora se nalazi na "krovu", iznad retrovizora!
Na osnovu svega viđenog očigledno je da su "Meklarenovim" inženjerima tokom kreiranja "sene" na pameti bile reči legendarnog Brazilca – "Obavežeš se na nivo gde nema kompromisa. Daješ sve što imaš, sve, apsolutno sve."