Spisak glumica koje su bile meta producenta Harvija Vajnstina sve je duži.

Posle optužbi da je seksualno uznemiravao Ešli Džad, Rouz Megovan, Loren Sivan, Rozen Arket, Linu Hidi (Sersei Lanister iz "Igre prestola"), Miru Sorvino, Gvinet Paltrou, silovao Aziju Arđento, spopadao Dženifer Lorens, pokušao da napastvuje i oskarovsku Anđelinu Džoli, najnovija tvrdnja dolazi od Selme Hajek.

 "On je godinama bio moj monstrum, pretio mi je da će me ubiti", reči su glumice Selme Hajek, čije je svedočenje objavio list "Njujork tajms".

Glumica je opisala da se producent pojavljivao pred njenim vratima "u bilo koje doba noći, u hotelu ili na mestu snimanja". Hajek je rekla da je odbijala Vajnstinove predloge za masažu, tuširanje i seksualne odnose, navodi agencija AP.

Prema rečima Selme Hajek, producent je na snimanju filma "Frida" imao "neprimerene zahteve", posebno o eksplicitnim scenama.

"Nisu to glumice, već PROSTITUTKE"


Za ulogu u tom filmu, snimljenom 2002. godine, Selma je dobila nominaciju za Oskara, ali joj se, sudeći po ovom svedočenju, sve smučilo, iako je, kaže, sanjala da baš ona glumi Fridu Kalo i da ispriča njenu priču.

Hajek je rekla da je, samo da bi završila snimanje filma, na njegovo insistiranje pristala da u sceni seksa bude naga snimljena spreda, ali je tokom snimanja te scene doživela nervni slom.

"Harvi Vajnstin je bio pasionirani kinematograf, patron talenata, dobar otac i monstrum. Bio je moj monstrum godinama... Poznavala sam ga kroz druženje sa rediteljem Robertom Rodrigezom i producentom Elizabet Avelan, koja je tada bila njegova žena i sa kojom sam uradila nekoliko filmova. Sve što sam o Harviju tada znala bilo je to da je izuzetno inteligentan, lojalni prijatelj i porodičan čovek. Kada sada razmislim o svemu, sa svim svojim saznanjima i iskustvima, pitam se da li me je prijateljstvo sa tim ljudima, kao i sa Kventinom Tarantinom i Džordžom Klunijem, spasilo toga da budem silovana".

Ispričala je i da je da je tada, još kao mlada, želela da iskoristi šansu i da je novac zanimao i da je bila uzbuđena što će sarađivati sa Vajnstinom.

"U svoj mojoj naivnosti, pomislila sam da mi se ostvaruje san. On je iskoristio šansu koja mu se ukazala sa mnom, a bila sam - niko. Rekao mi je da će mi pomoći. Ali, kada sam mu rekla ne, sve se okrenulo. Nisam mu otvarala vrata od sobe u hotelima u noćnim satima, a dolazio je na razne lokacije, potpuno iznenada, uključujući i jednu lokaciju gde sam snimala film koji nije imao veze sa njim. Odbila sam da idem pod tuš sa njim. Rekla sam mu ne kada je želeo da me gleda kako se tuširam. Rekla sam mu ne kada je želeo da mi šalje poruke. Rekla sam mu ne kada je želeo da mi pošalje maserku, rekla sam mu da neću da mu pružim oralni seks. Ne, ne, ne, ne. Tada je nastupio Harvijev makijavelistički bes. Mislim da nije mrzeo ništa više od reči NE. U nastupima besa, upućivao mi je jezive pretnje: 'Ubiću te, nemoj da misliš da ne mogu!'. Kada je video da neću popustiti njegovim zahtevima, zapretio mi je da će naći drugu glumicu i dati joj scenario i ulogu. U njegovim očima, ja nisam bila umetnik. Nisam za njega bila ni umetnik. Bila sam stvar, bila sam samo telo".

Nakon što je zapretio da će ulogu Fride Kalo dodeliti drugoj glumici, Selma Hajek je potražila pravnu pomoć, ali tada nije podnela tužbu za seksualno ponašanje, već za "lošu veru" u Vajnstina.

Vajsntin je tvrdio da Hajek nije dovoljno velika zvezda, ali je nekako uspeo da "izgladi" stvar tako što je Selmi Hajek ponudio listu zahteva, između ostalog da preradi scenario, uloži svoj novac u film... Selma Hajek je nekako sve uspela da sredi, zahvaljujući, kaže, "svojim anđelima čuvarima".

"Divni Edvard Norton je preradio scenario, briljantna Džuli Tejmor je pristala da režira film, moji prijatelji Antonio Banderas, Edvard Norton i divni Ešli Džad su pristali da glume u filmu. Ni dan danas ne znam kako sam ubedila Džofrija Raša da i on glumi u filmu, jer sam ga tada jedva poznavala. Kada smo počeli da snimamo film, prestalo je seksualno uznemiravanje, ali se pojačao Vajsntinov gnev. Platili smo cenu toga što smo gotovo svakog dana bili u njegovoj blizini tokom snimanja. Jednom prilikom rekao je Džuli da sam ja najdrčnija osoba koju je ikada upoznao, što smo svi shvatili kao kompliment", ispričala je Selma Hajek.

Ali, tu se užas po nju nije zaustavio. Vajsntin je želeo slobodniju scenu seksa Fride Kalo i naterao je Selmu Hajek da je snimi sa drugom ženom. To je dovelo do nervnog sloma!

"Počela sam da plačem nekontrolisano, ne zato što ću biti gola i ležati sa drugom ženom, već zato što je to bila želja Harvija Vajsntina koji nas je gledao", dodala je.


Film o Fridi Kalo imao je čak šest nominacija za oskara, uključujući i za najbolju žensku ulogu. Osvojio je dva.