Stiže novi automobilski gigant

Svetskim automobilskim liderima uskoro će se priključiti još jedna iz zemlje koja je broj 1 po proizvodnji automobila

Kina je 2009. godine postala najveći svetski proizvođač automobila, a već naredne je tamo prodato i najviše vozila na svetu. Prošle godine u Kini je proizvedeno 24,4 miliona putničkih i 3,7 miliona komercijalnih vozila, što je dvostruko više nego u SAD-u.

Kako je Kina postala automobilski lider?

Prema poslednjim informacijama koje je prenosi portal Autoweek, kineska vlada je, nakon pravljenja "džinova" u industriji čelika, rudarstva i opreme za železnice, sada pokrenula inicijativu da se ujedine tri državna proizvođača automobila.

Prvog decembra, Čajna FAW Grup (China FAW Group), Dongfeng Motor i Čongćing Čangan Automobil (Chongqing Changan Automobile) potpisale su sporazum o partnerstvu. Plan je da u narednom periodu one dele tehnologije, pogonske jedinice, platforme i nabavke, kako bi postali jedna od najvećih automobilskih kompanija na svetu.

Na početku kompanije će osnovati razvojni tehnološki centar za električna vozila, povezivanje i lake materijale, a zatim će zajednički razvijati platforme, koordinisati nabavku i podeliti proizvodnju.

Kompanije će upravljati i proizvodnjom vozila u inostranstvu, njihovom distribucijom i partnerstvom sa inostranim kompanijama. Zajednički će ponuditi i servise poput pozajmica i usluga iznajmljivanja automobila (car sharing).

Inače, u oktobru Nacionalni kongres Komunističke partije Kine je pozvao državna preduzeća da pojačaju napore kako bi se "stvorila kompanija najvišeg nivoa", koja bi ušla u rang deset najjačih automobilskih kompanija na svetu. Ova inicijativa je očigledno odgovor na taj poziv.

Ipak, očekuje se da ovo spajanje neće proteći baš glatko.

Sve tri kompanije imaju proizvode koji se u nekoj meri međusobno preklapaju. U igri su i stotine hiljada radnika, kao i zajednička ulaganja sa stranim proizvođačima automobila.

FAW sarađuje sa Tojotom, Folksvagenom i Mazdom, Dongfeng sa PSA grupom, Renoo, Hondom, Nisanom i Kijom, dok Čangan ima partnerstvo sa Fordom, PSA, Mazdom i Suzukijem.

Ceo svet će nema sumnje pratiti sledeće poteze kineskih proizvođača, a naročito giganti poput Tojote, Folksvagena i trenutnog lidera Reno-Nisan grupacije.

Kina je 2009. godine postala najveći svetski proizvođač automobila, a već naredne je tamo prodato i najviše vozila na svetu. Prošle godine u Kini je proizvedeno 24,4 miliona putničkih i 3,7 miliona komercijalnih vozila, što je dvostruko više nego u SAD-u.

Kako je Kina postala automobilski lider?

Prema poslednjim informacijama koje je prenosi portal Autoweek, kineska vlada je, nakon pravljenja "džinova" u industriji čelika, rudarstva i opreme za železnice, sada pokrenula inicijativu da se ujedine tri državna proizvođača automobila.

Prvog decembra, Čajna FAW Grup (China FAW Group), Dongfeng Motor i Čongćing Čangan Automobil (Chongqing Changan Automobile) potpisale su sporazum o partnerstvu. Plan je da u narednom periodu one dele tehnologije, pogonske jedinice, platforme i nabavke, kako bi postali jedna od najvećih automobilskih kompanija na svetu.

Na početku kompanije će osnovati razvojni tehnološki centar za električna vozila, povezivanje i lake materijale, a zatim će zajednički razvijati platforme, koordinisati nabavku i podeliti proizvodnju.

Kompanije će upravljati i proizvodnjom vozila u inostranstvu, njihovom distribucijom i partnerstvom sa inostranim kompanijama. Zajednički će ponuditi i servise poput pozajmica i usluga iznajmljivanja automobila (car sharing).

Inače, u oktobru Nacionalni kongres Komunističke partije Kine je pozvao državna preduzeća da pojačaju napore kako bi se "stvorila kompanija najvišeg nivoa", koja bi ušla u rang deset najjačih automobilskih kompanija na svetu. Ova inicijativa je očigledno odgovor na taj poziv.

Ipak, očekuje se da ovo spajanje neće proteći baš glatko.

Sve tri kompanije imaju proizvode koji se u nekoj meri međusobno preklapaju. U igri su i stotine hiljada radnika, kao i zajednička ulaganja sa stranim proizvođačima automobila.

FAW sarađuje sa Tojotom, Folksvagenom i Mazdom, Dongfeng sa PSA grupom, Renoo, Hondom, Nisanom i Kijom, dok Čangan ima partnerstvo sa Fordom, PSA, Mazdom i Suzukijem.

Ceo svet će nema sumnje pratiti sledeće poteze kineskih proizvođača, a naročito giganti poput Tojote, Folksvagena i trenutnog lidera Reno-Nisan grupacije.

Kina je 2009. godine postala najveći svetski proizvođač automobila, a već naredne je tamo prodato i najviše vozila na svetu. Prošle godine u Kini je proizvedeno 24,4 miliona putničkih i 3,7 miliona komercijalnih vozila, što je dvostruko više nego u SAD-u.

Kako je Kina postala automobilski lider?

Prema poslednjim informacijama koje je prenosi portal Autoweek, kineska vlada je, nakon pravljenja "džinova" u industriji čelika, rudarstva i opreme za železnice, sada pokrenula inicijativu da se ujedine tri državna proizvođača automobila.

Prvog decembra, Čajna FAW Grup (China FAW Group), Dongfeng Motor i Čongćing Čangan Automobil (Chongqing Changan Automobile) potpisale su sporazum o partnerstvu. Plan je da u narednom periodu one dele tehnologije, pogonske jedinice, platforme i nabavke, kako bi postali jedna od najvećih automobilskih kompanija na svetu.

Na početku kompanije će osnovati razvojni tehnološki centar za električna vozila, povezivanje i lake materijale, a zatim će zajednički razvijati platforme, koordinisati nabavku i podeliti proizvodnju.

Kompanije će upravljati i proizvodnjom vozila u inostranstvu, njihovom distribucijom i partnerstvom sa inostranim kompanijama. Zajednički će ponuditi i servise poput pozajmica i usluga iznajmljivanja automobila (car sharing).

Inače, u oktobru Nacionalni kongres Komunističke partije Kine je pozvao državna preduzeća da pojačaju napore kako bi se "stvorila kompanija najvišeg nivoa", koja bi ušla u rang deset najjačih automobilskih kompanija na svetu. Ova inicijativa je očigledno odgovor na taj poziv.

Ipak, očekuje se da ovo spajanje neće proteći baš glatko.

Sve tri kompanije imaju proizvode koji se u nekoj meri međusobno preklapaju. U igri su i stotine hiljada radnika, kao i zajednička ulaganja sa stranim proizvođačima automobila.

FAW sarađuje sa Tojotom, Folksvagenom i Mazdom, Dongfeng sa PSA grupom, Renoo, Hondom, Nisanom i Kijom, dok Čangan ima partnerstvo sa Fordom, PSA, Mazdom i Suzukijem.

Ceo svet će nema sumnje pratiti sledeće poteze kineskih proizvođača, a naročito giganti poput Tojote, Folksvagena i trenutnog lidera Reno-Nisan grupacije.