Dobri odnosi sa kolegama mogu poboljšati radni učinak, kao i kolegijalne odnose, pospešiti dobru atmosferu na poslu, ali ako ste previše bliski sa nadređenima možete imati više štete nego koristi.

"Odlično je imati lične odnose na poslu, a istraživanja pokazuju da je imati bliskog prijatelja među kolegama jedan od najvećih doprinosa zadovoljstvu posla, ali stvari mogu postati čudne ako je ta osoba vaš šef, zbog potencijalne moći koju imaju i koja može uticati na vašu karijeru", kaže za "Hafington post" psiholog Kejt Snouvajt.

Pročitajte sedam znakova koji ukazuju da ste prešli granicu:

Više ne primate informacije o svom radnom učinku

"Postoji tanka linija između - biti šef i biti prijatelj. Biti šef zahteva ponekad i teške razgovore. Ako ste se suviše zbližili sa svojim šefom možda ćete primetiti da vam više ne daje informacije u vezi sa tim kako radite, da li je on ili ona zadovoljna vašim učinkom. Prijatelji, obično, ne žele da nas uznemiravaju ili uvrede, a šefovi nekada moraju svoje zaposlene i da 'izgrde', a ne samo da ih hvale. Te informacije su najveći podsticaj za napredak u karijeri i zbog toga nije dobro biti suviše blizak sa svojim nadređenima", kaže Kejt.

Osećate se kao povlašćeni ljubimac

"Ovo je često prva crvena zastavica. Ako se često šalite, idete zajedno skoro svakoga dana na ručak, ili barem češće nego što šef ide na tu pauzu sa ostalima iz tima - nalazite se na opasnom terenu, ne samo za sebe lično, već i za posao kojim se bavite, možda i za čitavu kompaniju. Rizikujete da vas kolege gledaju drugačije, da izbegavaju da sa vama sarađuju, a mnogi će pomisliti da je to način da unapredite svoju karijeru, umesto da se oslonite da svoj rad, talenat i obrazovanje", objasnila je Lin Tejlor stručnjak za odnose na radnom mestu.

Vas dvoje se šalite, a drugima je neprijatno

"U redu je ako razvijete prijateljstvo sa šefom izvan posla. Ali to može biti štetno ako svoje prijateljstvo 'donesete' u kancelariju, naročito ako pred drugima, tokom radnog vremena, razmenjujete lične šale. Ovakvo ponašanje smanjuje moral na radnom mestu i šteti produktivnosti", kaže psihoterapeut Alena Gerst.

Vaši sastanci su više privatni nego poslovni

"Ako ste suviše bliski sa svojim šefom može vam se lako desiti da pređete liniju između rada i zabave. To možete da uradite i nesvesno. Tako rizikujete da više ne dobijate podršku koja vam je potrebna, pošto vaši sastanci često mogu postati više privatni nego poslovni, bez dovoljnih informacija u vezi sa poslom koji treab da uradite", kaže Kejt.

Osećate obavezu da se viđate i van posla

"Jedna stvar je da vas šef povremeno pozove na ručak tokom radnog vremena, međutim ako se to često dešava i počinje da se kombinuje sa nekim drugim viđanjima poput pića posle posla ili večere, rizikujete da vaš odnos pređe zdravu granicu. Trebalo bi da ste u mogućnosti da sav svoj posao obavljate tokom normalnog radnog vremena i da se nikada se ne osećate neprijatno kada ste u kontaktu sa svojim šefom. To znači da vam neće biti neprijatno da odbijete viđanje koje nije u skladu sa tim", savetuje Lin.

Počeli ste da se poveravate svom šefu

"Šef nije vaš najbolji prijatelj, niti psihoterapeut, a ako to nemate na umu rizikujete da promeni mišljenje o vama, da svoj utisak ne kreira samo na osnovu vašeg rada, već i na osnovu privatnih stvari koje o vama zna, koje ste mu sami rekli. Zato budite pažljivi šta delite sa svojim šefom", kaže Kejt.

Vaš odnos postaje suviše topao

"Ako se na poslovnom sastanku osećate kao da ste na 'dejtu' onda ste stvarno u problemu. Sasvim je u redu da vam se šef obrati ljubazno, sa osmehom, ali zagrljaji i bilo koji drugi dodiri nisu za tolerisanje, naročito ako se ponavljaju. Sve što vas uznemirava loše će utucati na vaš radni učinak, a što duže budete čekali da reagujete i zaustave takvo ponašanje, to će vaš šef tumačiti kao odobravanje i možda poziv na još. Oduprite se tome odmah, ali doplomatski, mudro", savetuje Lin Tejlor.

Pročitajte i ovo:

Ti si seksualni manijak ako radiš nešto od OVOGA

Silovanje: "Same ste krive kad se tako oblačite"