Bolja pomoć od robota (VIDEO)

Nakon probnog perioda, Ford je postao prvi automobilski proizvođač koji je prihvatio egzoskelet kao svakodnevno pomagalo

Iako se ranije najviše vezivao za pomoć ljudima sa zdravstvenim problemima vezanim za kretanje, sada se egzoskelet pojavljuje i u automobilskoj industriji.

Pisali smo da su Audi i Ford imali probni period u kome su njihovi radnici imali priliku da probaju različite vrste ovih pomagala, koji korisnicima omogućavaju da daleko lakše podižu i manevrišu teškim predmetima.

Nakon testiranja, Ford je odlučio da potpuno integriše egzoskelet u proizvodni proces u svojoj fabrici u španskoj Valensiji. Više od sto radnika je počelo redovno da ga koristi i rezultati su odlični.

"Posao na montažnoj traci zahteva znanje, veštinu, ali je i veoma naporan. Egzoskelet odela izgledaju kao da su došla iz nekog SF filma, ali ona stvarno pomažu našim radnicima koji s njima daleko lakše rade teške poslove", rekao je jedan zvaničnik Forda.

Ova pomoćna odela su napravljena od kombinacije titanijuma i karbonskih vlakana i služe da pomeranje ili nošenje bilo kog predmeta koji je teži od tri kilograma.

Konstruisana su tako da daju podršku celom mišićno-skeletnom sistemu, a posebno ramenima i leđima uz prebacivanje težine sa tog dela tela na noge. Na taj način smanjuje se mogućnost povreda na radnom mestu, koje su veoma česte na linijama za sklapanje automobila.

Širom Evrope, problemi sa mišićima i kostima predstavljaju preko 60 odsto svih odsustvovanja na posla.

Čuvena rečenica "Izgleda šašavo, ali mene leđa ne bole" sa ovim dodatkom je napokon tačna.

Pogledajte i kako sve ovo izgleda u praksi:

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Iako se ranije najviše vezivao za pomoć ljudima sa zdravstvenim problemima vezanim za kretanje, sada se egzoskelet pojavljuje i u automobilskoj industriji.

Pisali smo da su Audi i Ford imali probni period u kome su njihovi radnici imali priliku da probaju različite vrste ovih pomagala, koji korisnicima omogućavaju da daleko lakše podižu i manevrišu teškim predmetima.

Nakon testiranja, Ford je odlučio da potpuno integriše egzoskelet u proizvodni proces u svojoj fabrici u španskoj Valensiji. Više od sto radnika je počelo redovno da ga koristi i rezultati su odlični.

"Posao na montažnoj traci zahteva znanje, veštinu, ali je i veoma naporan. Egzoskelet odela izgledaju kao da su došla iz nekog SF filma, ali ona stvarno pomažu našim radnicima koji s njima daleko lakše rade teške poslove", rekao je jedan zvaničnik Forda.

Ova pomoćna odela su napravljena od kombinacije titanijuma i karbonskih vlakana i služe da pomeranje ili nošenje bilo kog predmeta koji je teži od tri kilograma.

Konstruisana su tako da daju podršku celom mišićno-skeletnom sistemu, a posebno ramenima i leđima uz prebacivanje težine sa tog dela tela na noge. Na taj način smanjuje se mogućnost povreda na radnom mestu, koje su veoma česte na linijama za sklapanje automobila.

Širom Evrope, problemi sa mišićima i kostima predstavljaju preko 60 odsto svih odsustvovanja na posla.

Čuvena rečenica "Izgleda šašavo, ali mene leđa ne bole" sa ovim dodatkom je napokon tačna.

Pogledajte i kako sve ovo izgleda u praksi:

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Iako se ranije najviše vezivao za pomoć ljudima sa zdravstvenim problemima vezanim za kretanje, sada se egzoskelet pojavljuje i u automobilskoj industriji.

Pisali smo da su Audi i Ford imali probni period u kome su njihovi radnici imali priliku da probaju različite vrste ovih pomagala, koji korisnicima omogućavaju da daleko lakše podižu i manevrišu teškim predmetima.

Nakon testiranja, Ford je odlučio da potpuno integriše egzoskelet u proizvodni proces u svojoj fabrici u španskoj Valensiji. Više od sto radnika je počelo redovno da ga koristi i rezultati su odlični.

"Posao na montažnoj traci zahteva znanje, veštinu, ali je i veoma naporan. Egzoskelet odela izgledaju kao da su došla iz nekog SF filma, ali ona stvarno pomažu našim radnicima koji s njima daleko lakše rade teške poslove", rekao je jedan zvaničnik Forda.

Ova pomoćna odela su napravljena od kombinacije titanijuma i karbonskih vlakana i služe da pomeranje ili nošenje bilo kog predmeta koji je teži od tri kilograma.

Konstruisana su tako da daju podršku celom mišićno-skeletnom sistemu, a posebno ramenima i leđima uz prebacivanje težine sa tog dela tela na noge. Na taj način smanjuje se mogućnost povreda na radnom mestu, koje su veoma česte na linijama za sklapanje automobila.

Širom Evrope, problemi sa mišićima i kostima predstavljaju preko 60 odsto svih odsustvovanja na posla.

Čuvena rečenica "Izgleda šašavo, ali mene leđa ne bole" sa ovim dodatkom je napokon tačna.

Pogledajte i kako sve ovo izgleda u praksi:

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.