• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prvi digitalni udžbenik u Srbiji

Izvor mondo.rs

Elektronski udžbenik iz biologije za peti razred osnovne škole predstavljen je danas tokom oglednog časa u Osnovnoj školi "Drinka Pavlović" u Beogradu.

 Elektronski udžbenik za biologiju 5. razred Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović
ilustracija
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

  Marina Drndarski, jedan od autora udžbenika i profesorka biologije koja je danas održala ogledni čas  navela je da udžbenik sadrži razne sadržaje, između ostalog i igrice, audio i video materijale, ali i eksperimente.

Prema njenim rečima, ove godine počinje "spiralni" način učenja koji podrazumeva da se na primer program biologije kroz iste oblasti prati od petog do osmog razreda.

"Na ovaj način možemo da proveravamo znanja učenika pojedinačno, ali i odeljenja u celini. Roditelji mogu da prate napredovanje dece preko računara i drago mi je da smo na neki način uspeli da deci približimo digitalizaciju na ovaj način", rekla je ona.

Elektronski udžbenik Biologije za 5. razred osnovne škole nudi koncept "pretraži podatke" da bi pronašao rešenje.

Ovaj udžbenik dopunjuje osnovne sadržaje, kreira novu dinamiku učenja i stimulativno pokreće na istraživačko učenje.

Ovde se umesto linearnih informacija učeniku nude različiti sadržaji kao izbor za nalaženje rešenja problema. Elektronski udžbenik pruža mogućnost da učenik sam kreira svoj način učenja, što je put ka kvalitetnijem učenju, saopštilo je Ministarstvo prosvete.

Predstavljanju udžbenika prisustvovali su ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević i premijerka Srbije Ana Brnabić, koji su predavanje pratili iz školskih klupa.

Brnabić je rekla da je Vlada Srbije za uvođenje digitalnih udžbenika opredelila 70 miliona evra.

Poručila je da su reforme u obrazovnom sistemu najvažniji zadatak.

"Ako nastavimo ovako onda smo osigurali jednu drugačiju budućnost za našu decu i zemlju", rekla je Brnabić novinarima.

Srpska premijerka je rekla i da je uvođenje elektronskog dnevnika dalo rezultate i da učenici manje izostaju sa nastave.

"Prepolovljen je broj izostanaka, a za tri četvrtine smo umanjili vreme koje se troši na administrativne poslove“, navela je ona i dodala da je plan bio da se elektronski dnevnik uvede u 200 škola, ali da sada postoji u 556 obrazovnih ustanova.

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

biolog

Još da naučite staru gardu nastavnika da ih koristi i bingo. Ja sam u školi dok sam radio donosio lap-top sa edukativnim filmovima i prezentacijama da bi mi koleginica jednom prilikom udelila prijateljski savet da se okanem toga "jer je to deci previše i ne zanima ih".

Geograf

@biolog Идентичан савет сам и ја добио, током свог рада у српској просвети. Немој много да се трудиш јер то и онако никог не занима и нико не цени. И заносих се ја тако дуго, док и сам нисам увидео. Онда сам решио да напустим тај еснаф, јер нисам могао деци да предајем и нудим знања која су архаична и непотребна у информатичкој ери.

gari

@biolog @geograf Da li je sadržaj arhaičan, vi ste stručniji od mene da procenite, nisam geograf, ali mislim da je ipak neophodno da deca uče geografiju u školi uprkos tome što mnogo toga ima i na Wikipediji, i raznim stranicama na internetu. Prvo je to što čovek lakše usvoji znanje dok aktivno uči na času koji je nastavnik unapred spremio. I ne samo taj čas, nego je i čitava jedna široka oblast pažljivo sistematizovana tako da se efikasnije nešto razume. Drugo je to što će neko u životu mnogo lakše i na internetu pronalaziti odgovore ukoliko ima određenu osnovu. Jasno je da će to ići mnogo lakše onome ko se seća nečega makar kroz maglu, nego onome što nema pojma baš ništa. Mislim da je kod Vas "problem" to što niste svesni koliko dece ne zna elementarne stvari, a koje ih treba neko naučiti. Sa druge strane, slažem se, ostaje i taj problem koliko je Vaš trud vrednovan. Kako od đaka, tako i od države i društva koji treba bolje da Vas plate. Ali barem što se ovog prvog tiče, pošto ste se trudili na časovima budite uvereni da je barem nekoliko klinaca po svakom odeljenju upijalo kao sunđer to što ste pričali. :) A da li možete sa vašim kvalitetima zaraditi više novca, u to ne ulazim, neka o tome misli onaj ko bi hteo da nam u prosveti rade što kvalitetniji ljudi.

special image