
Za najveći svetski most preko mora koji će povezati Hong Kong, Makao i kontinentalnu Kinu utrošena je količina čelika kojom bi se moglo izgraditi 60 Ajfelovih tornjeva.
Sedam godina nakon početka gradnje 55 kilometara dugog mosta, kineska vlada prvi put javno je organizirala prezentaciju skoro završenog projekta.
Most će povezivati Hong Kong s južnokineskim gradom Zhuhaijem i kockarskom enklavom Makaom.
Most će imati šest traka, četiri tunela i četiri veštačka ostrva, a predviđa se da će preko njega prelaziti 40.000 vozila dnevno.
Iako još nije potvrđen datum otvaranja za saobraćaj, zvaničnici očekuju da će biti u upotrebi 120 godina.
Ukupna cena projekta, koji uključuje veštačka ostrva, skoro sedam kilometara dug podvodni tunel i pristupne saobraćajnice, nije objavljena, ali neke procene govore o 100 milijardi juana.
Most je trebalo da bude otvoren do kraja 2017., ali rok nije ispoštovan zbog brojnih građevinskih problema, probijanja budžeta, optužbi za korupciju i stradanja građevinskih radnika.