• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srbi sumnjaju u nezavisnost medija

Opšte poverenje građana u srpske medije relativno je nisko, ali stanovnici Srbije imaju prilično visko poverenje u medijske kuće koje su izabrali kao svoj izvor informisanja, rezultat je istraživanja koji je predstavila agencija Stratedžik marketing.

Opšte poverenje građana u srpske medije relativno je nisko, ali stanovnici Srbije imaju prilično visko poverenje u medijske kuće koje su izabrali kao svoj izvor informisanja, rezultat je istraživanja koji je predstavila agencija Stratedžik marketing.

Izvršni direktor Stratedžik marketinga Svetlana Logar rekla je na konferenciji za novinare da 25 odsto građana Srbije ima koliko-toliko poverenje u medije, dok, s druge strane, medijskim kućama koje su izabrali kao svoj izvor informisanja veruje 66 odsto ispitanika.

"Većina građana, 57 odsto, najviše veruje televiziji, devet odsto ispitanika poverenje poklanja štampi, dok svega šest odsto veruje radiju", rekla je Logar.

Ukazavši da je istraživanje obavljeno od 17. do 21. jula, Logar je istakla da većina građana, 53 odsto, smatra da mediji barem u nekim okolnostima namerno dezinformišu javnost.

Građani, koji smatraju da su nezavisni mediji oni koji obljavjuju istinite i dobro proverene informacije, ocenjuju da u Republici postoji veoma malo medija koji su nezavisni (47 odsto), dok 27 odsto ispitanika smatra da u Srbija nema nezavisnih medija.

Veliki procenat građana, 73 odsto, smatra da postoji kontrola obljavljenih informacija, a svaki četvrti građanin (26 odsto) smatra da je ta kontrola prisutna u velikom obimu, kazala je Logar.

Kao glavne izvore ograničenja slobode medija, građani su, prema rezultatima istraživanja, naveli političke pritiske vlasti na uređivačku politiku kuće (47 odsto).

Od 72 odsto građana koji misle da postoji kontrola medija, njih 92 odsto smatra da tu kontrolu vrše političke stranke i vlada, kazala je Logar i dodala da su kao drugi izvor kontrole građani označili tajkune i organizovani kriminal.

Prema rezultatima istraživanja, kao najčešće kontrolisane informacije, građani su označili finansijske malverzacije političara i tajkuna.

Direktor Stratedžik marketinga Srđan Bogosavljavić naveo je da je ocena građana da su televizije, koje se navode kao najčešći izvor informisanja, pod najvećom kontrolom (oko 83 odsto).

Najčešće navođeni međi preko kojih se građani informišu i koji s jedne strane uživaju poverenje jednog broja ispitanika, a sa druge strane nepoverenje drugog dela su televizije B92, RTS, "Pink".

Kao glavni izvor informacija građani su naveli RTS (32 odsto), B92 (25), "Pink" (19), "Blic" (4), "Večernje novosti" (2), Studio B (2), "Press" (2), Fox (2) i "Politika" jedan odsto ispitanika.

Napomenuvši da se građani Srbije informišu iz tri do četri izvora i da je retkost da neko koristi samo jedan izvor, Bogosavljević je izneo da je 32 odsto ispitanika navelo da vesti gleda svakonevno, uglavnom na pomenute tri televizije: RTS (65 odsto), B92 (58) i "Pink" 43 odsto.

"Bez obzira na to kom mediju poklanjanju poverenje, građani Srbije su dominantno za potpisivanje Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju, kao i za priključenje EU", kazao je Bogosavljević.

Osvrnuvši se na političke stranke, Bogosavljević je rekao da postoji jasno grupisanje gledalaca: B92 privlači simpatizere Liberalno- demokratske partije i Demokratske stranke, dok simpatizeri Demokratske stranke Srbije, Srpske radikalne stranke i Socijalističke partije Srbije više idu ka RTS-u.

Istraživanje "Poverenje u medije kao izvor informisanja", na uzorku od 1.073 ispitanika, sprovela je agencija Stratedžik marketing u saradnji sa organizacijom Ajreks, uz podršku USAID-a.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image