Mate Rimac za MONDO: Krivi su autići i Tesla

Dečak na slici s malom plastičnom formulom u ruci - verovatno nema boljeg objašnjenja motivacije i uzroka za ono što je u životu smislio i uradio Mate Rimac.

MONDO/Vedran Ševčuk 

Tom fotografijom Mate Rimac je započeo svoju prezentaciju na "We Are Developers" konferenciji u Beču.

"Uvek sam voleo te autiće i kasnije automobile, nemam objašnjenje za to", kaže Rimac.

Na slajdovima se ređaju slike i na jednoj od njih je Nikola Tesla, mistična figura i preteča današnje tehno-civilizacije i uzor mnogima, pa i našem sagovorniku.

Ipak, i pored ovakvog životnog uvoda, ko bi rekao da će se pored Zagreba stvoriti firma koja proizvodi najbrže, a po mišljenju mnogih, i najljepše električne automobile na svetu. Oni su "ferari" ili "lamborgini" novog vremena. Umesto buke motora, tu je umirujući zvuk elektrike. Kompjuter na točkovima, ali ne manje lep ili manje "mačo". San dečaka IT civilizacije.

Pre desetak godina Rimac je učestvovao na auto-trkama sa zelenim BMW-om. Nakon eksplozije benzinskog motora, odlučio je zeleni BMW postane i "zeleni". Prionuo je na naizgled sulud posao da svom trkačkom vozilu ugradi električni pogon. Očekivano, naišao je na čuđenje i podsmeh.

"Nemoj da voziš blizu nas da nas ne udari grom", šalili su se drugi vozači. Danas, 2018. godine podsmeh je verovatno nestao zbog svega što je postigla kompanija "Rimac automobili".

Danas automobil sa oznakom Rimac, koji je razvila istoimena firma momka rođenog u Livnu sa prebivalištem i sedištem u Zagrebu, košta oko dva miliona evra i prema sopstvenim rečima, ni ovaj inovator, preduzetnik, inženjer i sanjar nema dovoljno para da ga kupi.

Ko kupuje Rimac automobile?

"Klasična ekipa. Ima onih koji već imaju 20 automobila pa im je ovo 21. a kupuju ga zato što je drugačiji i zato što je osveženje. I "ferari" i "lamborgini" su drugačiji ali imaju klasični pogon. A ovo je nešto skroz drugo", započeo je razgovor za MONDO.ba, Mate Rimac.

"Kupuju ljudi koji nikada nisu imali sportski auto, ali sada prvi put imaju izbor koji pokazuje njihov lajfstajl. To su recimo direktori tehnoloških kompanija."

Rimac automobili ima pogone u Hrvatskoj i u Kini, planiraju da grade i u Sloveniji. Zanimljivo je da su pre četiri godine zamalo otišli iz matične zemlje jer činilo da nemaju drugog izbora.

"Po svim pravilima trebalo je da budemo u bankrotu 10 puta. Nismo mogli platiti plate i dobavljače", rekao je Rimac.

Ali pojavila se slamka spasa…

"To je valjda kao u kockanju: dajemo sve i više nemamo šta izgubiti. U najgorim trenucima ja sam bio iskren prema ljudima i govorio im u kakvoj smo situaciji. Jednom nam se to desilo kad smo imali oko 200 zaposlenih ljudi i tad sam mislio da će nas ljudi napustiti, ali otišao je samo jedan. Nisam mogao da verujem, ali to je možda stvarno zato što smo bili ful iskreni. Uglavnom, 2014. je bila jedna takva situacija. Nemačka nam je nudila do dođemo i skoro smo otišli, ali je uleteo jedan investitor, prvi od značajnih, i dao nam investiciju. Da je došao sedam dana kasnije otišli bismo već u Njemačku", iskren je Rimac.

"Imao sam taj inat da pokažem da možemo uspeti kod kuće. Sad i ne želim da se preselimo jer hoću da ovo radim u Hrvatskoj. Da je lako - nije. Da je super teško – nije ni to. Ovo je globalni svet, mi smo u EU, od Minhena do nas let traje sat vremena, a od Londona sat i po."

Iako su do samo tri godine bili tamo neki start-up iz Hrvatske, sada investitori dolaze njima "na prag" jer oni su Rimac automobili.

Mate Rimac nam je objasnio šta je presudilo da uđu u kategoriju "glavnih igrača".

"Puno toga dobrog moraš da napraviš, ali ne smeš puno toga upropastiti. Mi jesmo imali dosta i loših poteza, ali uvek smo bili jedan stepenik iznad granice potpune katastrofe. Znate kako, ako se jednom pojaviš na sajmu u Ženevi niko te neće zapamtiti ako te nema i sledeće godine. Moraš godinama imati rezultate. Aston Martin ako je zadovoljan onim što smo uradili za njih, reći će Meklarenu; ako napraviš nešto dobro za Mekralen, znaće, na primer, Seat i tako dalje. Presudne su godine dokazivanja i rezultata. Ništa drugo."

Pokretanje start-up firmi masovno, ali, kao i kod nas, tako i u Hrvatskoj one se mahom bave softverom. Taj proizvod je lako prodati i izvoziti i napraviti. I za automobil je potrebno znanje ali i pravi materijal: plastika, metal, kablovi, elementi, motor…

"Najzeznutiji deo je što su kod pravljenja automobila u pitanju ljudski životi. Ako pogrešiš možeš ugroziti ljudske živote", rekao je Rimac za MONDO i dodao ni kvalitetan proizvod nije garancija uspeha.

"Sve ovo je bila jedna suluda ideja i šanse su nam bile male, ali to je bila moja strast. Postoji milijardu načina da se zaradi novac a ovo je jedan od najgorih. Znate li koji je najbrži način da postanete milioner? Budeš milijarder, a onda kreneš praviti automobile. To je baš teška industrija, ali bio sam dovoljno lud da krenem u to. Snašli smo se, preživeli najgore. To apsolutno nije racionalna odluka pogotovo zbog ugleda auto-industrije. Tek kada smo predznak 'car company' promenili u 'tech company' investitori su počeli da dolaze jer niko neće da investira u "zasićenu priču". Za automobilsku industriju važna je mala marža, a to iziskuje velike investicije. Pogotovo je trusno područje u oblasti pravljenja sportskih automobila."

Ovo nas je podsetilo na situaciju u kojoj se nalazi "Tesla motors". Da li su i druge kompanije koje prave električne automobile u takvoj situaciji i da li su uslovno rečeno „predodređene“ da budu stalno u minusu zbog odnosa investicija i neizvesnog terena na kojem treba da ostvare dobit?

"Koliko ja znam mi smo jedina profitabilna firma koja proizvodi električne automobile, ali ne zato što smo tako hteli već zato što nismo imali novca. Ford potroši šest milijardi dolara za razvoj automobila. Tesla, odnosno Ilon Mask je imao i ideju i m*da. Verovatno se neko drugi ne bi usudio. Oni su kao relativno mala firma sagradili ono najbitnije, a to je velika mreža punjača, i u celom svetu imaju preko 1.500 mesta za punjenje automobila. BMW verovatno nema ni 100", pojasnio nam je Rimac situaciju u kojoj se nalazi Ilon Mask.

"Ako gledate kvartalne rezultate nikad takve stvari nećete postići. Tesla je imala veliko samopouzdanje u smislu: mi ćemo to napraviti bez obzira na sve. Ako želite investirati u nas morate biti svesni toga i tačno to su i napravili. Oni mogu postati profitabilni ako žele da uspore taj rast investicija, ali da bi se došlo do toga gde su sad sve je to bilo neophodno. Tesla je automobil koji je pokrenuo celu ovu industriju. Pre Tesle niko nije hteo uložiti u električni automobil. Da toliko paze na finansijske rezultate ne bi mogli napraviti mrežu punjača svuda po svetu. Najlakše je reći da oni gube novce zato što ne valjaju."

Rimac smatra da će i kod nas zaživeti električni automobili, i pored velike popularnosti i svojevrsne kulture "dizela, kubikaže i goriva".

"Mnogi ljudi neće promeniti mišljenje dok ne probaju ovakva vozila. Tu isto treba malo edukacije kupaca, da razumeju da njima ne treba 600-700 kilometara dometa automobilom, da ne trebaju da  brinu oko infrastrukture punjenja, ako kući imaju gdje puniti vozilo. Potrebno je da prođe vreme dok svako ne proba električni auto i vidi njegove prednosti".

Rimac očekuje da prava revolucija doći sa autonomnom vožnjom i promenom paradigme vožnje.

"Autonomna vozila će promeniti stvari. Više nećemo biti vlasnici vozila. Ti auti će biti električni i tada će doći prava velika promena. Ipak, trebaće da sve ovo mnogo više vremena nego što ljudi misle. Recimo, po nekim optimističnim predviđanjima, 2040. će na tržištu novih automobila 30 odsto biti električnih. Niko ne zna stvarno šta će se desiti. Mislim da industrija mora da se uzdrma, a to će se desiti sa autonomnom vožnjom. A tada te više neće biti briga za koliko brzo ubrzava auto, kako skreće i kako koči jer tako isto ne znaš kako tramvaj ide. To će okrenuti industriju naglavačke. Tada kupci neće biti pojedinci nego Uber, Gugl, Epl ili druge kompanije." – zaključio je Mate Rimac u ekskluzivnom razgovoru za MONDO.  

Na proteklom sajmu automobila u Ženevi predstavljen je novi model Rimac automobila – "C_Two". U pitanju je električni automobil čiji električni motori razvijaju ukupno 1.914 konjskih snaga, uz obrtni moment od neverovatnih 2.300 Nm. Maksimalna brzina je 412 km/h, a do "stotke" mu treba manje od dve sekunde, tačnije - 1,85 sekundi.

Pogledajte galeriju slika novog "rimca":

undefined rimac c_two

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Vedran Ševčuk 

Tom fotografijom Mate Rimac je započeo svoju prezentaciju na "We Are Developers" konferenciji u Beču.

"Uvek sam voleo te autiće i kasnije automobile, nemam objašnjenje za to", kaže Rimac.

Na slajdovima se ređaju slike i na jednoj od njih je Nikola Tesla, mistična figura i preteča današnje tehno-civilizacije i uzor mnogima, pa i našem sagovorniku.

Ipak, i pored ovakvog životnog uvoda, ko bi rekao da će se pored Zagreba stvoriti firma koja proizvodi najbrže, a po mišljenju mnogih, i najljepše električne automobile na svetu. Oni su "ferari" ili "lamborgini" novog vremena. Umesto buke motora, tu je umirujući zvuk elektrike. Kompjuter na točkovima, ali ne manje lep ili manje "mačo". San dečaka IT civilizacije.

Pre desetak godina Rimac je učestvovao na auto-trkama sa zelenim BMW-om. Nakon eksplozije benzinskog motora, odlučio je zeleni BMW postane i "zeleni". Prionuo je na naizgled sulud posao da svom trkačkom vozilu ugradi električni pogon. Očekivano, naišao je na čuđenje i podsmeh.

"Nemoj da voziš blizu nas da nas ne udari grom", šalili su se drugi vozači. Danas, 2018. godine podsmeh je verovatno nestao zbog svega što je postigla kompanija "Rimac automobili".

Danas automobil sa oznakom Rimac, koji je razvila istoimena firma momka rođenog u Livnu sa prebivalištem i sedištem u Zagrebu, košta oko dva miliona evra i prema sopstvenim rečima, ni ovaj inovator, preduzetnik, inženjer i sanjar nema dovoljno para da ga kupi.

Ko kupuje Rimac automobile?

"Klasična ekipa. Ima onih koji već imaju 20 automobila pa im je ovo 21. a kupuju ga zato što je drugačiji i zato što je osveženje. I "ferari" i "lamborgini" su drugačiji ali imaju klasični pogon. A ovo je nešto skroz drugo", započeo je razgovor za MONDO.ba, Mate Rimac.

"Kupuju ljudi koji nikada nisu imali sportski auto, ali sada prvi put imaju izbor koji pokazuje njihov lajfstajl. To su recimo direktori tehnoloških kompanija."

Rimac automobili ima pogone u Hrvatskoj i u Kini, planiraju da grade i u Sloveniji. Zanimljivo je da su pre četiri godine zamalo otišli iz matične zemlje jer činilo da nemaju drugog izbora.

"Po svim pravilima trebalo je da budemo u bankrotu 10 puta. Nismo mogli platiti plate i dobavljače", rekao je Rimac.

Ali pojavila se slamka spasa…

"To je valjda kao u kockanju: dajemo sve i više nemamo šta izgubiti. U najgorim trenucima ja sam bio iskren prema ljudima i govorio im u kakvoj smo situaciji. Jednom nam se to desilo kad smo imali oko 200 zaposlenih ljudi i tad sam mislio da će nas ljudi napustiti, ali otišao je samo jedan. Nisam mogao da verujem, ali to je možda stvarno zato što smo bili ful iskreni. Uglavnom, 2014. je bila jedna takva situacija. Nemačka nam je nudila do dođemo i skoro smo otišli, ali je uleteo jedan investitor, prvi od značajnih, i dao nam investiciju. Da je došao sedam dana kasnije otišli bismo već u Njemačku", iskren je Rimac.

"Imao sam taj inat da pokažem da možemo uspeti kod kuće. Sad i ne želim da se preselimo jer hoću da ovo radim u Hrvatskoj. Da je lako - nije. Da je super teško – nije ni to. Ovo je globalni svet, mi smo u EU, od Minhena do nas let traje sat vremena, a od Londona sat i po."

Iako su do samo tri godine bili tamo neki start-up iz Hrvatske, sada investitori dolaze njima "na prag" jer oni su Rimac automobili.

Mate Rimac nam je objasnio šta je presudilo da uđu u kategoriju "glavnih igrača".

"Puno toga dobrog moraš da napraviš, ali ne smeš puno toga upropastiti. Mi jesmo imali dosta i loših poteza, ali uvek smo bili jedan stepenik iznad granice potpune katastrofe. Znate kako, ako se jednom pojaviš na sajmu u Ženevi niko te neće zapamtiti ako te nema i sledeće godine. Moraš godinama imati rezultate. Aston Martin ako je zadovoljan onim što smo uradili za njih, reći će Meklarenu; ako napraviš nešto dobro za Mekralen, znaće, na primer, Seat i tako dalje. Presudne su godine dokazivanja i rezultata. Ništa drugo."

Pokretanje start-up firmi masovno, ali, kao i kod nas, tako i u Hrvatskoj one se mahom bave softverom. Taj proizvod je lako prodati i izvoziti i napraviti. I za automobil je potrebno znanje ali i pravi materijal: plastika, metal, kablovi, elementi, motor…

"Najzeznutiji deo je što su kod pravljenja automobila u pitanju ljudski životi. Ako pogrešiš možeš ugroziti ljudske živote", rekao je Rimac za MONDO i dodao ni kvalitetan proizvod nije garancija uspeha.

"Sve ovo je bila jedna suluda ideja i šanse su nam bile male, ali to je bila moja strast. Postoji milijardu načina da se zaradi novac a ovo je jedan od najgorih. Znate li koji je najbrži način da postanete milioner? Budeš milijarder, a onda kreneš praviti automobile. To je baš teška industrija, ali bio sam dovoljno lud da krenem u to. Snašli smo se, preživeli najgore. To apsolutno nije racionalna odluka pogotovo zbog ugleda auto-industrije. Tek kada smo predznak 'car company' promenili u 'tech company' investitori su počeli da dolaze jer niko neće da investira u "zasićenu priču". Za automobilsku industriju važna je mala marža, a to iziskuje velike investicije. Pogotovo je trusno područje u oblasti pravljenja sportskih automobila."

Ovo nas je podsetilo na situaciju u kojoj se nalazi "Tesla motors". Da li su i druge kompanije koje prave električne automobile u takvoj situaciji i da li su uslovno rečeno „predodređene“ da budu stalno u minusu zbog odnosa investicija i neizvesnog terena na kojem treba da ostvare dobit?

"Koliko ja znam mi smo jedina profitabilna firma koja proizvodi električne automobile, ali ne zato što smo tako hteli već zato što nismo imali novca. Ford potroši šest milijardi dolara za razvoj automobila. Tesla, odnosno Ilon Mask je imao i ideju i m*da. Verovatno se neko drugi ne bi usudio. Oni su kao relativno mala firma sagradili ono najbitnije, a to je velika mreža punjača, i u celom svetu imaju preko 1.500 mesta za punjenje automobila. BMW verovatno nema ni 100", pojasnio nam je Rimac situaciju u kojoj se nalazi Ilon Mask.

"Ako gledate kvartalne rezultate nikad takve stvari nećete postići. Tesla je imala veliko samopouzdanje u smislu: mi ćemo to napraviti bez obzira na sve. Ako želite investirati u nas morate biti svesni toga i tačno to su i napravili. Oni mogu postati profitabilni ako žele da uspore taj rast investicija, ali da bi se došlo do toga gde su sad sve je to bilo neophodno. Tesla je automobil koji je pokrenuo celu ovu industriju. Pre Tesle niko nije hteo uložiti u električni automobil. Da toliko paze na finansijske rezultate ne bi mogli napraviti mrežu punjača svuda po svetu. Najlakše je reći da oni gube novce zato što ne valjaju."

Rimac smatra da će i kod nas zaživeti električni automobili, i pored velike popularnosti i svojevrsne kulture "dizela, kubikaže i goriva".

"Mnogi ljudi neće promeniti mišljenje dok ne probaju ovakva vozila. Tu isto treba malo edukacije kupaca, da razumeju da njima ne treba 600-700 kilometara dometa automobilom, da ne trebaju da  brinu oko infrastrukture punjenja, ako kući imaju gdje puniti vozilo. Potrebno je da prođe vreme dok svako ne proba električni auto i vidi njegove prednosti".

Rimac očekuje da prava revolucija doći sa autonomnom vožnjom i promenom paradigme vožnje.

"Autonomna vozila će promeniti stvari. Više nećemo biti vlasnici vozila. Ti auti će biti električni i tada će doći prava velika promena. Ipak, trebaće da sve ovo mnogo više vremena nego što ljudi misle. Recimo, po nekim optimističnim predviđanjima, 2040. će na tržištu novih automobila 30 odsto biti električnih. Niko ne zna stvarno šta će se desiti. Mislim da industrija mora da se uzdrma, a to će se desiti sa autonomnom vožnjom. A tada te više neće biti briga za koliko brzo ubrzava auto, kako skreće i kako koči jer tako isto ne znaš kako tramvaj ide. To će okrenuti industriju naglavačke. Tada kupci neće biti pojedinci nego Uber, Gugl, Epl ili druge kompanije." – zaključio je Mate Rimac u ekskluzivnom razgovoru za MONDO.  

Na proteklom sajmu automobila u Ženevi predstavljen je novi model Rimac automobila – "C_Two". U pitanju je električni automobil čiji električni motori razvijaju ukupno 1.914 konjskih snaga, uz obrtni moment od neverovatnih 2.300 Nm. Maksimalna brzina je 412 km/h, a do "stotke" mu treba manje od dve sekunde, tačnije - 1,85 sekundi.

Pogledajte galeriju slika novog "rimca":

undefined rimac c_two

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Vedran Ševčuk 

Tom fotografijom Mate Rimac je započeo svoju prezentaciju na "We Are Developers" konferenciji u Beču.

"Uvek sam voleo te autiće i kasnije automobile, nemam objašnjenje za to", kaže Rimac.

Na slajdovima se ređaju slike i na jednoj od njih je Nikola Tesla, mistična figura i preteča današnje tehno-civilizacije i uzor mnogima, pa i našem sagovorniku.

Ipak, i pored ovakvog životnog uvoda, ko bi rekao da će se pored Zagreba stvoriti firma koja proizvodi najbrže, a po mišljenju mnogih, i najljepše električne automobile na svetu. Oni su "ferari" ili "lamborgini" novog vremena. Umesto buke motora, tu je umirujući zvuk elektrike. Kompjuter na točkovima, ali ne manje lep ili manje "mačo". San dečaka IT civilizacije.

Pre desetak godina Rimac je učestvovao na auto-trkama sa zelenim BMW-om. Nakon eksplozije benzinskog motora, odlučio je zeleni BMW postane i "zeleni". Prionuo je na naizgled sulud posao da svom trkačkom vozilu ugradi električni pogon. Očekivano, naišao je na čuđenje i podsmeh.

"Nemoj da voziš blizu nas da nas ne udari grom", šalili su se drugi vozači. Danas, 2018. godine podsmeh je verovatno nestao zbog svega što je postigla kompanija "Rimac automobili".

Danas automobil sa oznakom Rimac, koji je razvila istoimena firma momka rođenog u Livnu sa prebivalištem i sedištem u Zagrebu, košta oko dva miliona evra i prema sopstvenim rečima, ni ovaj inovator, preduzetnik, inženjer i sanjar nema dovoljno para da ga kupi.

Ko kupuje Rimac automobile?

"Klasična ekipa. Ima onih koji već imaju 20 automobila pa im je ovo 21. a kupuju ga zato što je drugačiji i zato što je osveženje. I "ferari" i "lamborgini" su drugačiji ali imaju klasični pogon. A ovo je nešto skroz drugo", započeo je razgovor za MONDO.ba, Mate Rimac.

"Kupuju ljudi koji nikada nisu imali sportski auto, ali sada prvi put imaju izbor koji pokazuje njihov lajfstajl. To su recimo direktori tehnoloških kompanija."

Rimac automobili ima pogone u Hrvatskoj i u Kini, planiraju da grade i u Sloveniji. Zanimljivo je da su pre četiri godine zamalo otišli iz matične zemlje jer činilo da nemaju drugog izbora.

"Po svim pravilima trebalo je da budemo u bankrotu 10 puta. Nismo mogli platiti plate i dobavljače", rekao je Rimac.

Ali pojavila se slamka spasa…

"To je valjda kao u kockanju: dajemo sve i više nemamo šta izgubiti. U najgorim trenucima ja sam bio iskren prema ljudima i govorio im u kakvoj smo situaciji. Jednom nam se to desilo kad smo imali oko 200 zaposlenih ljudi i tad sam mislio da će nas ljudi napustiti, ali otišao je samo jedan. Nisam mogao da verujem, ali to je možda stvarno zato što smo bili ful iskreni. Uglavnom, 2014. je bila jedna takva situacija. Nemačka nam je nudila do dođemo i skoro smo otišli, ali je uleteo jedan investitor, prvi od značajnih, i dao nam investiciju. Da je došao sedam dana kasnije otišli bismo već u Njemačku", iskren je Rimac.

"Imao sam taj inat da pokažem da možemo uspeti kod kuće. Sad i ne želim da se preselimo jer hoću da ovo radim u Hrvatskoj. Da je lako - nije. Da je super teško – nije ni to. Ovo je globalni svet, mi smo u EU, od Minhena do nas let traje sat vremena, a od Londona sat i po."

Iako su do samo tri godine bili tamo neki start-up iz Hrvatske, sada investitori dolaze njima "na prag" jer oni su Rimac automobili.

Mate Rimac nam je objasnio šta je presudilo da uđu u kategoriju "glavnih igrača".

"Puno toga dobrog moraš da napraviš, ali ne smeš puno toga upropastiti. Mi jesmo imali dosta i loših poteza, ali uvek smo bili jedan stepenik iznad granice potpune katastrofe. Znate kako, ako se jednom pojaviš na sajmu u Ženevi niko te neće zapamtiti ako te nema i sledeće godine. Moraš godinama imati rezultate. Aston Martin ako je zadovoljan onim što smo uradili za njih, reći će Meklarenu; ako napraviš nešto dobro za Mekralen, znaće, na primer, Seat i tako dalje. Presudne su godine dokazivanja i rezultata. Ništa drugo."

Pokretanje start-up firmi masovno, ali, kao i kod nas, tako i u Hrvatskoj one se mahom bave softverom. Taj proizvod je lako prodati i izvoziti i napraviti. I za automobil je potrebno znanje ali i pravi materijal: plastika, metal, kablovi, elementi, motor…

"Najzeznutiji deo je što su kod pravljenja automobila u pitanju ljudski životi. Ako pogrešiš možeš ugroziti ljudske živote", rekao je Rimac za MONDO i dodao ni kvalitetan proizvod nije garancija uspeha.

"Sve ovo je bila jedna suluda ideja i šanse su nam bile male, ali to je bila moja strast. Postoji milijardu načina da se zaradi novac a ovo je jedan od najgorih. Znate li koji je najbrži način da postanete milioner? Budeš milijarder, a onda kreneš praviti automobile. To je baš teška industrija, ali bio sam dovoljno lud da krenem u to. Snašli smo se, preživeli najgore. To apsolutno nije racionalna odluka pogotovo zbog ugleda auto-industrije. Tek kada smo predznak 'car company' promenili u 'tech company' investitori su počeli da dolaze jer niko neće da investira u "zasićenu priču". Za automobilsku industriju važna je mala marža, a to iziskuje velike investicije. Pogotovo je trusno područje u oblasti pravljenja sportskih automobila."

Ovo nas je podsetilo na situaciju u kojoj se nalazi "Tesla motors". Da li su i druge kompanije koje prave električne automobile u takvoj situaciji i da li su uslovno rečeno „predodređene“ da budu stalno u minusu zbog odnosa investicija i neizvesnog terena na kojem treba da ostvare dobit?

"Koliko ja znam mi smo jedina profitabilna firma koja proizvodi električne automobile, ali ne zato što smo tako hteli već zato što nismo imali novca. Ford potroši šest milijardi dolara za razvoj automobila. Tesla, odnosno Ilon Mask je imao i ideju i m*da. Verovatno se neko drugi ne bi usudio. Oni su kao relativno mala firma sagradili ono najbitnije, a to je velika mreža punjača, i u celom svetu imaju preko 1.500 mesta za punjenje automobila. BMW verovatno nema ni 100", pojasnio nam je Rimac situaciju u kojoj se nalazi Ilon Mask.

"Ako gledate kvartalne rezultate nikad takve stvari nećete postići. Tesla je imala veliko samopouzdanje u smislu: mi ćemo to napraviti bez obzira na sve. Ako želite investirati u nas morate biti svesni toga i tačno to su i napravili. Oni mogu postati profitabilni ako žele da uspore taj rast investicija, ali da bi se došlo do toga gde su sad sve je to bilo neophodno. Tesla je automobil koji je pokrenuo celu ovu industriju. Pre Tesle niko nije hteo uložiti u električni automobil. Da toliko paze na finansijske rezultate ne bi mogli napraviti mrežu punjača svuda po svetu. Najlakše je reći da oni gube novce zato što ne valjaju."

Rimac smatra da će i kod nas zaživeti električni automobili, i pored velike popularnosti i svojevrsne kulture "dizela, kubikaže i goriva".

"Mnogi ljudi neće promeniti mišljenje dok ne probaju ovakva vozila. Tu isto treba malo edukacije kupaca, da razumeju da njima ne treba 600-700 kilometara dometa automobilom, da ne trebaju da  brinu oko infrastrukture punjenja, ako kući imaju gdje puniti vozilo. Potrebno je da prođe vreme dok svako ne proba električni auto i vidi njegove prednosti".

Rimac očekuje da prava revolucija doći sa autonomnom vožnjom i promenom paradigme vožnje.

"Autonomna vozila će promeniti stvari. Više nećemo biti vlasnici vozila. Ti auti će biti električni i tada će doći prava velika promena. Ipak, trebaće da sve ovo mnogo više vremena nego što ljudi misle. Recimo, po nekim optimističnim predviđanjima, 2040. će na tržištu novih automobila 30 odsto biti električnih. Niko ne zna stvarno šta će se desiti. Mislim da industrija mora da se uzdrma, a to će se desiti sa autonomnom vožnjom. A tada te više neće biti briga za koliko brzo ubrzava auto, kako skreće i kako koči jer tako isto ne znaš kako tramvaj ide. To će okrenuti industriju naglavačke. Tada kupci neće biti pojedinci nego Uber, Gugl, Epl ili druge kompanije." – zaključio je Mate Rimac u ekskluzivnom razgovoru za MONDO.  

Na proteklom sajmu automobila u Ženevi predstavljen je novi model Rimac automobila – "C_Two". U pitanju je električni automobil čiji električni motori razvijaju ukupno 1.914 konjskih snaga, uz obrtni moment od neverovatnih 2.300 Nm. Maksimalna brzina je 412 km/h, a do "stotke" mu treba manje od dve sekunde, tačnije - 1,85 sekundi.

Pogledajte galeriju slika novog "rimca":

undefined rimac c_two

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.