Organizacija saobraćaja i tehnologija rada na železničkoj stanici Topčider od večeras je promenjena kako bi se sačuvala bezbednost putnika, izjavio je generalni direktor Infrastrukture Železnice Srbije Miroljub Jevtić.

"Od večeras, 27. jula, vozovi za Bar polaziće isključivo sa prvog koloseka, tako da putnici odmah po kupovini karata uređenom stazom dolaze do perona, sa koga direktno ulaze u voz", rekao je Jevtić.

Kako se navodi u saopštenju, on je istakao da je na taj način izbegnuta svaka mogućnost prelaska putnika preko koloseka, na šta su se inače žalili putnici i slali nadruštvene mreže snimke nebezbednog utovara.

"Iako u železničkoj stanici Topčider postoje potpuno uređeni i dovoljno dugački peroni, uvideli smo da pojedini putnici prelaze preko koloseka na potpuno nedozvoljen i nesavesan način kako bi prečicom došli do svojih vagona, ugrožavajući tako svoju bezbednost. Bez obzira što je ovakvo ponašanje putnika mimo svih propisa, Infrastruktura Železnice Srbije će od večeras promeniti organizaciju saobraćaja i tehnologiju rada u železničkoj stanici Topčider, kako bi sačuvali bezbednost putnika, a takvih situacija u stanici više ne bi bilo", izjavio Jevtić.

Prokop nema prilaz za auto-voz

On podseća da je stanica Topčider uređena kako bi od 16. juna iz nje mogli da krenu jutarnji i večernji voz za Bar i u nju stignu putničke kompozicije iz Crne Gore, a da su od 25. jula i međunarodni vozovi za Sofiju i Solun, zbog radova na modernizaciji pruge Beograd Centar - Zemun preusmereni u Topčider.

"Kapaciteti železničke stanice Topčider u potpunosti mogu da zadovolje potrebe putnika iz ovih osam vozova koji saobraćaju dnevno, a stanica je osposobljena da odgovori zahtevima funkcionisanja železničkog saobraćaja", ističe Jevtić i podseća da je ova stanica prelazno rešenje za mali broj vozova, do izgradnje nove Tehničko-putničke stanice u Zemunu.

Prema njegovim rečima, železnička stanica Topčider ne treba i ne može da zameni železničku stanicu Beograd Centar u Prokopu, već da omogući normalno i redovno funkcionisanje samo četiri para vozova dnevno i zadovolji potrebe tih putnika.

A SAD ADIO: Ispraćen poslednji voz za Bar

"Infrastruktura Železnica Srbije sa svoje strane organizovala je neophodne prateće servise u skladu sa potrebama putnika i omogućila im bezbedno kretanje na stanici i uređenim peronima u Topčideru. Još jednom apelujemo na sve putnike u železničkoj stanici Topčider, ali i u drugim stanicama širom Srbije, da ne pretrčavaju preko šina kako bi brže stigli do voza, jer na taj način direktno ugrožavaju svoju bezbednost, ali i redovno funkcionisanje železničkog saobraćaja", poručio je Jevtić.

MINISTARSTVO: SVE JE TO ZLONAMERNO

Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture kao zlonamerne tvrdnje komentariše snimke nepropisnog i nebezbednog ukrcavanja na auto-voz u železničkoj stanici Topčider, i tvrdi da je ona opremljena svim potrebnim za to.

Ministarstvo apeluje na građane da na železničkim stanicama ne prelaze preko koloseka, već da koriste isključivo predviđene peronske staze kako bi se ukrcali u planirani voz i na taj način osigurali bezbedno odvijanje saobraćaja.

Letnja sezona vozova od Beograda od Bara

Imajući u vidu snimke koji su se pojavili na društvenim mrežama, a koji, prema oceni Ministarstva, nisu dobronamerni, iz tog resora građanima su poručili da su tvrdnje da železnička stanica "Topčider", sa koje saobraća međunarodni voz za Bar, nije opremljena neophodnom infrastrukturom, netačni.

U saopštenju za medije iz Ministarstva podsećaju da je železnička stanica "Topčider" privremeno rešenje do izgradnje nove tehničko-putničke stanice u Zemunu, te navode da su na toj stanici uređeni blagajna i čekaonica, produženi peroni i postavljena rampa za utovar i istovar automobila.

Na auto-voz automobili se ukrcavaju otkako je ukinuta Glavna železnička stanica u Savamali, a njenu ulogu potpuno preuzela (osim za autovoz) stanica Prokop (16.juna).