Istovremeno, konobarisanje, maloprodaja i čišćenje su najprivlačniji izvor prihoda za većinu kandidata u potrazi za privremenim, povremenim i honorarnim poslom.

To su rezultati istraživanja realizovanog na osnovu podataka prikupljenih sa platforme za pronalaženje nižekvalifikovanih radnih mesta - Poslonaut.


U prvoj polovini 2018. godine, zabeležen je deficit zainteresovanih kandidata u oblastima nega lepote, priprema hrane, kuhinjsko osoblje, građevina, dok je najveće interesovanje za poslove konobarisanja, promocija, ali i poslove čišćenja, prema preseku ponude i potražnje poslova putem platforme Poslonaut.


To govori i da nema značajnih promena u odnosu na 2017. godinu.


Na toj platformi, u oblasti nega lepote je od januara, zaključno sa junom, objavljeno 380 oglasa za ove profile, dok je odziv kandidata bio značajno manji, svega 343 prijave ili 0,9 prijava po konkursu.


Prosečno se svakog meseca objavi 63 oglasa iz ove oblasti, a sa dolaskom toplijih meseci ponuda se znatno povećala.

Ovo su najtraženija zanimanja u 2016.


Primera radi, u maju je broj objavljenih oglasa iznosio 113 u kategoriji nega lepote, a bilo je svega 36 prijava, dok je u junu bio sličan broj oglasa i prijava - na 73 konkursa javio se 71 zainteresovani.


Naši građani se, prema predstavljenim podacima, ne otimaju ni za poslove u građevini, gde su u prvom polugodištu ove godine na 280 oglasa konkurisala 405 kandidata, tačnije prosečno 1,4 prijava po konkursu.

Slična situacija je i u kategorijama priprema hrane, kuhinjsko osoblje gde vlada velika potražnja za pica majstorima, roštilj majstorima, pekarima, poslastičarima, itd.

Osim zanimanja koja su u vezi sa pripremom hrane, postoji i stalna potreba za kuririma i vozačima, pa je u prvoj polovini 2018. objavljeno čak 1.613 oglasa, dok je odziv kandidata bio 3,8 prijava po konkursu.


Veliki broj oglasa, ali i veliko interesovanje u prvoj polovini ove godine bilo je za poslove konobarisanja, gde je za 915 otvorenih pozicija konkurisalo preko 7.100 ljudi, odnosno 6,5 kandidata po oglasu.


Najviše oglasa bilo je tokom meseca maja, ali je interesovanje kandidata bilo najveće u junu, 1.378 kandidata na 212 oglasa.

Koja zanimanja su najperspektivnija?


Isto tako, korisnici platforme su izuzetno zainteresovani za poslove koji se tiču promocija, budući da je na 169 oglasa konkurisalo čak 1.118 zainteresovanih.

Postoji značajan odziv i za poslove čišćenja, 1.049 kandidata na 245 raspoloživih mesta.