Cilj ovog poduhvata je da zaštiti sve učesnike u saobraćaju na autoputu, navodi RTS
Sud časti Inženjerske komore Srbije počeo je istragu ko je sve i kako projektovao i preprojektovao obezbeđivanje brda kod Predejana tokom gradnje dela Koridora 10, kroz Grdeličku klisuru, gde se tri puta obrušio potporni zid.
Nadležno ministarstvo podnelo je protiv 16 inženjera krivične prijave zahtevajući da im se oduzmu licence. Biće saslušani i svi drugi koji su na bilo koji način umešani u taj slučaj.
Kosina 2 na južnom kraku Koridora 10, na deonici Gornje Polje – Caričina dolina obrušila se u dva navrata – 19. i 20. avgusta. Na ovoj deonici pod kosinama je oko dva kilometra, a obrušilo se oko 100 metara kvadratnih.
Inženjer "Koridora Srbije" Leonid Vuković rekao je za RTS da se trenutno radi sanacija potporne konstrukcije i dalja stabilizacija tog dela gradilišta.
"Izvode se radovi na raščišćavanju terena od kamenja i drveća koje se odronilo, grade se pristupni putevi ka gornjem delu kosine. Urađen je deo platforme za mašinu za šipove i u toku je izgradnja šipova za duboko fundiranje buduće galerije. Takođe, razmatraju se najadekvatnija rešenja za uklanjanje središnjeg, preostalog oštećenog dela potporne konstrukcije", objasnio je Vuković.
Istakao je da je na toj deonici napredak radova 91 procenat i da se radi još većim intenzitetom kako bi se radovi završili u roku, do kraja godine.
Još u junu inženjeri "Koridora" su videli da je potrebna dodatna stabilizacija kosine. Vuković je istakao da se zbog kompleksnih geoloških uslova vrši svakodnevni monitoring pomeranja i stabilnosti svih objekata u izgradnji, uključujući i kosine.
"Podaci koje smo prikupljali merenjima su nam ukazivali da je ovaj deo potporne konstrukcije opterećen i zato su 'Koridori' u junu odlučili da se taj deo kosine dodatno stabilizuje izgradnjom galerije i dodatnog nasipa, za šta je pripremljena i odgovarajuća dokumentacija i radovi su i otpočeli. Nažalost, događaji su nas preduhitrili", naveo je Vuković.
Do obrušavanja je u aprilu 2017. bilo došlo i kod tunela Predejane, gde je izgrađena galerija. Vuković ističe da će i na ovoj deonici biti izgrađen isti tip galerije čiji je cilj da zaštiti sve učesnike u saobraćaju na auto-putu.
Do sada su završene tri od šest deonica auto-puta: Tunel Predejane, kao i deonice 5 i 6 koje su ispred i iza tunela Manajle.
"Privode se kraju radovi na izgradnji leve tunelske cevi u tunelu Manajle, dok će radovi na desnoj tunelskoj cevi biti u oktobru ove godine. Pod asfaltom je između 22 i 23 kilometra auto-puta, a ulažemo maksimalne napore da do kraja godine izgradimo moderan i bezbedan auto-put kroz Gredličku klisuru", zaključio je Vuković.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte