ilustracija
MONDO/Gordana Bojanić ilustracija


Asfaltiranje se izvodi u levoj cevi tunela u dužini od 1800 metara.

Predstavnik Koridora Srbije Leonid Vuković rekao je Tanjugu da će u naredna tri dana, završnim slojem biti asfaltirano 20.000 kvadratnih metara leve cevi tunela.

"Veoma je značajno da su danas počeli asfalterski radovi na izradi završnog, odnosno habajućeg sloja u ovoj cevi. Završetak asfaltiranja će praktično značiti završetak građevinskih radova u levoj cevi tunela Manajle", kazao je Vuković.

On je naglasio da se uporedo radi i na desnoj cevi tunela gde se betoniranju sekundarne obloge, radi se drenaža i postavljaju se elektro kablovi.

"Završetak svih radova je planiran do kraja godine, a početkom naredne ostaje samo elektro mašinsko opremanje tunela", naglasio je Vuković.

Leva cev u tunelu Manajle probijena je u septembru 2016.godine, a desna u avgustu 2017.godine.

"Radovi na izgradnji tunela su se odvijali u veoma teškim hidrogeološkim uslovima. U više navrata je dolazilo do većih tunelskih odrona kako u čelu tako i svodu tunela a veliki brdski pritisci su dovodili do deformacija i oštećenja tunelske obloge, zbog čega je i bilo zastoja u igradnji", podsetio je Vuković.

"Dok se asfaltira tunel Manajle na deonici kroz Grdeličku klisuru,nastavlja se izgradnja kolovoza, petlje kod Predejana i saniranje klizišta na kosini kod grdeličkog mosta.

Sa tog klizišta u poslednje dve nedelje uklonjeno je 130.000 kubnih metara zemlje i stena kako bi se klizište stabilizovalo.

Zbog Grdelice prijave protiv 16 inženjera

Kroz Grdeličku klisuru izgrađena su i 33 mosta ukupne dužine 5,7 kilometara i probijena su dva tunela, Predejane i Manajle. 

Prema proceni izvođača, do sada je od 26 kilometara kroz klisuru, kompletno završeno 96 odsto autoputa.