ISTORIJA! NASA stigla do najudaljenijeg objekta VIDEO

Izvor Tanjug

Američka svemirska agencija NASA u Novu godinu ušla je sa istorijskim otkrićem - fotografijom najudaljenijeg objekta koji je ikad posećen u Sunčevom sistemu.

Fotografiju nebeskog tela Ultima Tule poslala je sonda "Nju horajzons" (Novi horizonti) oko 30 minuta posle ponoći po lokalnom vremenu, prenosi "Glas Amerike".

NASA: Novo VELIKO otkriće o životu u svemiru

Kontrolori u Laboratoriji za primenjenu nauku Univerziteta "Džons Hopkins" proslavili su momenat kada je signal sa letelice "uhvaćen na zemlji".

s
Izvor: YouTube/euronews (in English)

"Postoje dve stvari kod Ultima Tule koje su važne za nauku. Prvo, pošto je tako daleko od Sunca, sunčevi zraci se jedva probijaju, temperature su na apsolutnoj nuli. Kao rezultat toga, sve je smrznuto, tako da je nebesko telo očuvano u svom originalnom stanju. Tako duboko smrznuto telo, koje ima 30 kilometara, ne može da ima geoloških aktivnosti kao Pluton, koji je takođe hladan, ali vidite aktivnost na površini i u atmosferi. Ultima jednostavno to nema", objasnio je glavni istraživač Alan Stern.

Ultima Tule je dugačka 32 kilometra, a fotografija je napravljena sa oko 800.000 kilometara.

Ipak, NASA je tek počela da prima podatke sa "Nju horajzonsa", a ukupno će biti potrebno oko 20 meseci da svi podaci pristignu do Zemlje. Signal od letelice putuje šest sati pre nego što stigne do Zemlje.

Ultima Tule nalazi se iza Plutona, pored kog je "Nju horajzons" proleteo 2015. godine i poslao neke od najdetaljnijih slika tog nebeskog tela koje je nekada smatrano planetom.

Sonda "Nju horajzons" lansirana je 2006. godine.

Tagovi

Batman

Kakve veze ima Kosovo sa teorijom o ravnoj zemlji?

Marko

@Batman Nikakve, samo su mi to dve jako bitne istine.

Wicher-Undertaker