On navodi da to nije najveća razlika, jer smo najskuplje gorivo plaćali posle 1. novembra, te je razlika između te cene i današnje u proseku za 13 dinara niža kada je u pitanju benzin, a 11 dinara kada je reč o evrodizel.
Mićović kaže da je na pad cene goriva uticalo više faktora.
"Na cenu goriva pre svega utiču troškovi distrubitera. Oni se menjaju pod uticajem kursa stranih valuta s obzirom da se veliki deo derivata nafte ili sirove nafte uvozi, zatim ključnu ulogu igra cena sirove nafte na osnovu koje se formiraju cene u nabavci kod proizvođača goriva, transportni troškovi...", objašnjava Mićović.
Prema njegovim rečima, svi ti troškovi zajedno utiču na to kako će distributeri menjati cenu - na više ili na niže.
"U ovom slučaju naravno da je ključnu ulogu u smanjenju cena dao pad cene sirove nafte koji je u istom tom periodu, čak i nešto ranije, krenuo da se smanjuje", ukazao je Mićović.
Međutim, navodi da je već 17 dana, od 24. decembra, uspostavljen trend rasta cene sirove nafte, uz konstataciju da se bez obzira na to, cene goriva i dalje smanjuju.
Dodaje da cene određuje i tržište, a ne samo berzanske kotacije, te kaže da su distributeri ti koji jedni druge primoravaju da ponude najnižu moguću cenu u tom trenutku.
"Treba razvijati tržište, treba razvijati tržišnu konkurenciju, jer je najbolja zaštita potrošača zdrava tržišna konkurencija koja će u još većoj meri primoravati one koje snabdevaju tržište da ponude najpovoljnije i najkorektnije cene goriva", zaključio je Mićović.
Pogledajte kako je izgledalo privođenje Petra Đurića: Specijalci ga uveli u zgradu MUP (Video)
"Imam nagoveštaj da bi Panter mogao da se vrati": Obradović čuo pitanje novinara, pa izgovorio četiri reči
"Partizan je doneo još jednu važnu odluku": Ostoja Mijailović najavio promene od sledeće sezone
"Ponovo mi je napao sestru, šetao je go po zgradi": Bivši košarkaš Partizana komšijama pretvorio život u pakao
"Šta je kriza?": Mekintajer ne misli da je Crvena zvezda u problemu i pored tri poraza