Pre neki dan smo objavili listu deset najboljih nemačkih automobila po mišljenju kolega sa portala Drive Tribe.
Iz istog izvora nam stiže i lista top 10 "Francuza".
Pa da počnemo…
"Bugati vejron"
"Vejron" je morao da se nađe ovoj listi. Kada je premijerno predstavljen pomerio je mnoge granice, a čak i danas, 14 godina kasnije, nalazi se na vrhu "lanca ishrane". Iako je izašao njegov naslednik "širon", original je – original.
"Reno klio V6"
Ovo je najjača verzija "klija" druge generacije i praktično naslednik legendarne "reno petice turbo". V6 motorčina je bila smeštena odmah iza vozača, a snaga od 255 KS je bila prenošena na zadnje točkove.
"Pežo 106 reli"
Pežo je nekad pravio opasne male hečbeke, a ovaj "106" je veoma dobar predstavnik te linije. Lagan, mali sa ručnim menjačem predstavljao je pravi recept za zabavu.
"Sitroen 2CV"
Svi smo voleli, a i dalje volimo "spačeka". Proizvodio se punih 40 godina i bio jeftin, jednostavan i sposoban da izvrši mnoge zadatke.
"Reno alpin A110"
Originalni model je bez sumnje jedan od najlepših automobila ikad napravljenih. A to se može reći i za njegovog naslednika. Uz to, nije mu manjkalo ni sportskih karakteristika, pa je davne 1973. ubedljivo osvojio WRC šampionat.
"Sitroen DS"
Prvi "DS" je predstavljen 1955. i bio je jedan od najrevolucionarnijih modela u istoriji automobilizma. Najpopularnija verzija je bila "DS20", popularna "ajkula".
"Reno klio 182 trofi"
Autoru ove liste ovo je omiljeni "klio". Motor sa potpisom Reno Sporta postavljen je na normalno mesto za razliku od "klija V6". Šasija je ojačana, a težina "nepostojeća". Perfektni hečbek.
"Bugati EB110 Super Sport"
"EB 110 SS" je bio vrhunski automobil koji se borio protiv "ferarija f40" i "jaguara XJ220". Zahvaljujući motoru, koji je razvijao od više od 600 konjskih snaga, verzija SS je do "stotke" stizala za 3,3 sekunde. Ali ovaj "bigati" ovde baš i ne pripada, ali ne zato što nije u pitanju fantastičan model, već zato što je brend Bugati u prvoj polovini devedesetih bio u italijanskim rukama.
"Reno avantajm"
Za razlike od "strejt" Nemaca, Francuzi su oduvek imali "čudne" automobile. Jedan od takvih je i "reno avantajm", koji to pokazivao i svojim imenom – kombinacija francuske reči "avant" (ispred) i englske "time" (vreme). Iako ima samo troja vrata, reč je o (specifičnom) minivenu.
"Pežo 406 kupe"
Iako nije mogao da se pohvali moćnim motorima niti pouzdanošću, ova verzija modela "406" je dizajnersko remek-delo stvoreno u Pininfarininom studiju, pa je zasluženo na listi.
Kako se vama čini ova lista?
Mi bismo kao i kod "Nemaca" menjali ponešto. Onaj "italijanski bugati" bi nažalost leteo, a možda još koji model, jer kandidata za listu ima prilično – "pežo 205 GTI", "reno 5 turbo", "reno klio vilijams", kao i fantastična limuzina "sitroen XM".
I još nešto… Igrate li u nemačkom ili francuskom "timu"?
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.