Njihova godina traje manje od 51 nedelje (ANKETA)

Saobraćajne gužve su jedan od glavnih uzročnika zagađena vazduha u urbanim sredinama

Pitajte bilo kog vozača šta misli o saobraćajnoj gužvi i počeće priče o kolonama, bačenom vremenu, frustracijama, kašnjenju…

Ovo se posebno odnosi na vozače i putnike u glavnom gradu Kolumbije, Bogoti koji su prošle godine u gužvama proveli neverovatna 272 sata, što je više od 11 dana.

Situacija nije ništa bolja u Evropi, čiji su gradovi formirani daleko pre početka automobilske ere. Tako su stanovnici Rima, Dablina, Pariza i Rima bili zaglavnjeni u saobraćaju oko 10 dana u 2018.

Kada ovim gradovima dodamo i ruski Rostov na Donu dobijamo šest najzakrčenijih gradova na svetu, prema podacima INRIX-a.

Ova analitičarska kuća obrađuje podatke sa ulica iz 200 gradova u 38 gradova iz Evrope, Bliskog Istoka, Severne i Južne Amerike i Okeanije.

Najveće saobraćajne gužve svet 2018 infografik
MONDO/Strahinja Stojanović 

Saobraćajne gužve na putevima su jedan od glavnih uzročnika zagađenja vazduha i po tom pitanju situacija se pogoršava svakodnevno. Dizelaši su i ovde posebno istaknuti jer emitiju opasne gasove, kao što azot-monoksid, azot-dioksig, ugljen-monoksid, ugljen-dioksid, ugljovodonik i aldehidi.

Izračunato je da ukupni troškovi lečenja bolesti nastalih zagađenim vazduhom u Evropi iznose više od 70 milijardi evra. Ovde je uračunato odsustvo sa posla, dijagnostikovanje i lečenje bolesti, kao i ulaganje u javno zdravlje.

Iako se zakrčenje u nekim njenim gradovima povećava, Evropa je lider kada su pitanju mere koje će vozače "izbaciti" iz njihovih automobila i prebaciti ih u javni prevoz ili na bicikle. Na taj način se smanjuju gužve i zagađenost, smanjuje vreme potrebno da se stigne do posla, odnosno kuće i poboljšava zdravlje ljudi.

Tako u Kopenhagenu trenutno bicikala ima pet puta više nego automobila i trećina svih putovanja kroz grad se obavlja na dva točka.

Kako na ovoj listi nema gradova iz našeg regiona, osim Ljubljane u kojoj putnici gube 100 sati godišnje, napišite nam koliko dnevno gubite vremena u gužvama, odnosno koliko vam treba da stignete od kuće do posla i obrnuto.

Anketa

Kako putujete od kuće do posla?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Pitajte bilo kog vozača šta misli o saobraćajnoj gužvi i počeće priče o kolonama, bačenom vremenu, frustracijama, kašnjenju…

Ovo se posebno odnosi na vozače i putnike u glavnom gradu Kolumbije, Bogoti koji su prošle godine u gužvama proveli neverovatna 272 sata, što je više od 11 dana.

Situacija nije ništa bolja u Evropi, čiji su gradovi formirani daleko pre početka automobilske ere. Tako su stanovnici Rima, Dablina, Pariza i Rima bili zaglavnjeni u saobraćaju oko 10 dana u 2018.

Kada ovim gradovima dodamo i ruski Rostov na Donu dobijamo šest najzakrčenijih gradova na svetu, prema podacima INRIX-a.

Ova analitičarska kuća obrađuje podatke sa ulica iz 200 gradova u 38 gradova iz Evrope, Bliskog Istoka, Severne i Južne Amerike i Okeanije.

Najveće saobraćajne gužve svet 2018 infografik
MONDO/Strahinja Stojanović 

Saobraćajne gužve na putevima su jedan od glavnih uzročnika zagađenja vazduha i po tom pitanju situacija se pogoršava svakodnevno. Dizelaši su i ovde posebno istaknuti jer emitiju opasne gasove, kao što azot-monoksid, azot-dioksig, ugljen-monoksid, ugljen-dioksid, ugljovodonik i aldehidi.

Izračunato je da ukupni troškovi lečenja bolesti nastalih zagađenim vazduhom u Evropi iznose više od 70 milijardi evra. Ovde je uračunato odsustvo sa posla, dijagnostikovanje i lečenje bolesti, kao i ulaganje u javno zdravlje.

Iako se zakrčenje u nekim njenim gradovima povećava, Evropa je lider kada su pitanju mere koje će vozače "izbaciti" iz njihovih automobila i prebaciti ih u javni prevoz ili na bicikle. Na taj način se smanjuju gužve i zagađenost, smanjuje vreme potrebno da se stigne do posla, odnosno kuće i poboljšava zdravlje ljudi.

Tako u Kopenhagenu trenutno bicikala ima pet puta više nego automobila i trećina svih putovanja kroz grad se obavlja na dva točka.

Kako na ovoj listi nema gradova iz našeg regiona, osim Ljubljane u kojoj putnici gube 100 sati godišnje, napišite nam koliko dnevno gubite vremena u gužvama, odnosno koliko vam treba da stignete od kuće do posla i obrnuto.

Anketa

Kako putujete od kuće do posla?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Pitajte bilo kog vozača šta misli o saobraćajnoj gužvi i počeće priče o kolonama, bačenom vremenu, frustracijama, kašnjenju…

Ovo se posebno odnosi na vozače i putnike u glavnom gradu Kolumbije, Bogoti koji su prošle godine u gužvama proveli neverovatna 272 sata, što je više od 11 dana.

Situacija nije ništa bolja u Evropi, čiji su gradovi formirani daleko pre početka automobilske ere. Tako su stanovnici Rima, Dablina, Pariza i Rima bili zaglavnjeni u saobraćaju oko 10 dana u 2018.

Kada ovim gradovima dodamo i ruski Rostov na Donu dobijamo šest najzakrčenijih gradova na svetu, prema podacima INRIX-a.

Ova analitičarska kuća obrađuje podatke sa ulica iz 200 gradova u 38 gradova iz Evrope, Bliskog Istoka, Severne i Južne Amerike i Okeanije.

Najveće saobraćajne gužve svet 2018 infografik
MONDO/Strahinja Stojanović 

Saobraćajne gužve na putevima su jedan od glavnih uzročnika zagađenja vazduha i po tom pitanju situacija se pogoršava svakodnevno. Dizelaši su i ovde posebno istaknuti jer emitiju opasne gasove, kao što azot-monoksid, azot-dioksig, ugljen-monoksid, ugljen-dioksid, ugljovodonik i aldehidi.

Izračunato je da ukupni troškovi lečenja bolesti nastalih zagađenim vazduhom u Evropi iznose više od 70 milijardi evra. Ovde je uračunato odsustvo sa posla, dijagnostikovanje i lečenje bolesti, kao i ulaganje u javno zdravlje.

Iako se zakrčenje u nekim njenim gradovima povećava, Evropa je lider kada su pitanju mere koje će vozače "izbaciti" iz njihovih automobila i prebaciti ih u javni prevoz ili na bicikle. Na taj način se smanjuju gužve i zagađenost, smanjuje vreme potrebno da se stigne do posla, odnosno kuće i poboljšava zdravlje ljudi.

Tako u Kopenhagenu trenutno bicikala ima pet puta više nego automobila i trećina svih putovanja kroz grad se obavlja na dva točka.

Kako na ovoj listi nema gradova iz našeg regiona, osim Ljubljane u kojoj putnici gube 100 sati godišnje, napišite nam koliko dnevno gubite vremena u gužvama, odnosno koliko vam treba da stignete od kuće do posla i obrnuto.

Anketa

Kako putujete od kuće do posla?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.