• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Muke građana sa Infostanom - opomene pred utuženje

Izvor mondo.rs

Mnogi Beograđani dobili "opomene pred utuženje" od JP "Infostan" u kojima im se preti javnim izvršiteljima ako ne izmire dugovanja od kojih su neka stara i po više godina. Mnogima nije jasno o kakvim je dugovima reč.

 Infostan opomene za Infostan Izvor: Mondo/ G.S
ilustracija
Izvor: Mondo/ G.S

Pojedini Beograđani javili su se redakciji MONDA nakon što su u svojim poštanskim sandučićima zatekli koverte u kojima su "opomene pred utuženje" od Javnog preduzeća "Infostan", a mnogima nije jasno o kakvim je dugovima reč i tvrde da su sve uredno platili.

Navodno, reč je o nekim dugovima od pre godinu, dve, tri i više, a koji nisu prikazivani u redovnim računima. A ima slučajeva kada su ti dugovi zastareli.

Ako se odmah ne plati "dug", a rok je 8 dana od dobijanja opomene, stiže druga opomena u kojoj se navodi da ćete platiti više...

U jednoj od opomena u koje smo imali uvid piše: "Ukoliko ne postupite po instrukcijama iz Opomene i ne izmirite dugovanje, biće pokrenut postupak prinudne naplate pred javnim izvršiteljima".

Evo jednog slučaja.

Beograđanka nam je pokazala opomenu od Infostana zbog "neplaćenih računa za februar, mart i april 2018. godine", iako je te račune uredno platila.

"Reč je o dugu koji datira iz 2013. godine za jun, jul i avgust, kada u stanu niko nije ni živeo. Taj dug postoji, ali je evidentno da je zastareo jer je prošlo 5,5 godina. Ja sam sve ove račune iz 2018. godine, za koje navode da postoji dug, uredno platila", rekla nam je ona.

Ona nije jedini slučaj. Ne mali je broj onih koji su bili iznenađeni "opomenom" u kojima su navedeni meseci iz prošle godine za koje uredno imaju dokaz o uplati.

Portal "Efektiva" (efektiva.rs) je već pisao o tome i naveo da je Javno preduzeće "Infostan tehnologije" od novembra 2011. do aprila 2018. primenjivalo saldo sistem knjiženja, služeći se obmanjujućom poslovnom praksom.

O čemu je reč?

Dobijete račun za, na primer, februar 2018. godine i platite ga. Ali, imate neki dug od pre nekoliko godina. "Infostan" je tu vašu uplatu automatski preknjižavao na najstarija mesečna potraživanja, koja mogu biti i zastarela. Dok ste vi prema podacima sa računa opravdano verovali da plaćate, recimo, račun za februar 2018. godine, vi ste zapravo platili, recimo, maj 2013. godine.

Prostim rečnikom: građani su bili obmanuti izgledom računa i verovali su da plaćaju upravo za mesec koji je napisan na računu, a zapravo su sve vreme plaćali starija potraživanja. Od kojih su, moguće, neka i zastarela.

Da se razumemo: račune, komunalije, poreze, obaveze... treba plaćati, jer tako država funkcioniše. Nigde u svetu ne možete da ne platite, ali isto tako mora se voditi računa o tome da naplata bude JEDNAKA ZA SVE, odnosno da se po istim ovim principima utužuju i "jure" najveći dužnici koji duguju milione dinara.

Takođe, s obzirom na to da je najveća stavka na računima "Infostan" za grejanje da se dobro povede računa o tome kakvo je grejanje u stanovima i da ako neko plaća grejanje cele godine, onda ima pravo i da to grejanje ima stalno, odnosno bar tokom zakonom propisane grejne sezone, a ne da radijatore "utule" kad je napolju, eto, lepo vreme.

Ništa se vi ne brinite, lako ćemo mi da otvorimo prozore. Platili smo za grejanje!

Komentari 21

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ing Zoran Vukov

Ni jedno sredstvo informisanja ne komentariše da se naplata od strane Infostana ne obavlja zakonito.Zašto? Javna komunalna preduzeća su dužna da dostave SKUPŠTINI VLASNIKA STANOVA Račun za izvršene usluge, a skupština je dužna da izvrši raspodelu na pojedine korisnike. Račun Infostana je redizajnirana PRIZNANICA koja treba da lići na RAČUN. Račun se formira na osnovu OTPREMNICE gde korisnik overava očitana stanja mernih uređaja : kalorimetra za merenje isporučene količine kwh objektu, vodomera i električnog brojila za zajednički utrošak električne energije i ti podaci su osnov za fakturisanje. Korisnici se fiktivno zadužuju na PRIMER za grejanje sa 1432,71 din/m2 god, a da je to AKONTACIONA KUPOVINA kwh sačinjena množenjem dve veličine: količine kwh x prodajna cena za kwh od 7,57 din/kwh. Ako iznos 1432,71 din/m2 god podelimo sa 7,57 din/kwh, dobijamo da smo sa 12 uplata kupili 189,2615 kwh/m2 stana . Stan od 60 m2 je kupio 11.355,69 kwh/god a to je dvostruko veća količina kwh nego što se prosečno godišnje isporuči po m2 stana. Prosek od 14 grejnih sezona je dobijen merenjem kalorimetrom za zgradu i iznosi 90,0898 kwh PO m2 ZAGREVANOG PROSTORA U ZGRADI, dok za plaćanje iznosi 96,8708 kwh/m2 stana god. jer se greje i hodnik i dr. ti kwh uvećavaju količinu kwh. Tako svi korisnici u zgradi plate prosečno godišnje 2 grejnne sezone a da toga nisi svesni jer je to dugogodišnja prevara.

Ing Zoran Vukov

@Ing Zoran Vukov U 2018/19 grejnoj sezoni isporučeno je za plaćanje 88,8659 kwh/m2 stana. Stan od 60 m2 je dobio 5.331,954 kwh u grejnom periodu a kupio je 11.355,69 kwh, znači da je vrednost od 6.023,736 kwh zadržana koja iznosi x 7,57 din/kwh=45.599,68 din -7% popust=42.407,70 din, ne prikazivanjem OBRAČUNA IZMEĐU KUPLJENIH I ISPORUČENIH kwh. Pa svaki Beograđanin je već izostavljanjem obračuna oštećen za vrednost naredne 2019/20 grejne sezone koju je platio a da toga nije svestan. Podaci o isporučenim kwh mogu se pročitati u memoriji kalorimetra u LOOP 2 gde se memorišu mesečna stanja 36 meseci unatrag. Problem je što su Toplane zaključale predajnu stanicu kako korisnici ne bi saznali za ovu prevaru i to je nezakonito jer svako ima pravo da vidi šta plaća. Građani VERUJU DA SU IZNOSI ZA PLAĆANJE TAČNO IZRAČUNATI i ne sumnjaju da je dokumenat INFOSTANA nezakonit i zato su povučene tužbe iz Sudova i direktno se tobožnje dugovanje prosleđuje za prinudnu naplatu jer se tako krije ova prevara korisnika.

Miloje spasic

Svake godine ista prica.Platis sve Oni nadju nekog virtualnog advokata drvenjaka koga je nemoguce dobiti telefonom.Nemoguce je dobiti danijelovu. Pa ako blef prodje odlicno.

special image