Svaki Prvi maj je, nažaost, i dan kada je svet auto trka izgubio najtalentovanijeg vozača svih vremena.
Danas je 25 godina od one trke u Imoli i onog izletanja u sedmom krugu u Tamburelu, pri brzini od 307 kilometara nas čas, nakon čega je telo Brazilca ostalo nepomično u olupini koja je nasata od bolida Vilijamsa usled udarca u betonski zid.
Senin život ugašen je u 34. godini na pisti "Enco i Dino Ferari" u San Marinu.
"Biće ovo godina sa mnogo nesreća, rizikovaću da kažem da ćemo imati sreće ako se nešto veoma ozbiljno ne dogodi", rekao je Sena u martu 1994, posle prelaska iz jednog u drugi slavni britanski tim za platu od 20 miliona funti što ga je, u tom trenutku, činilo bolje plaćenim sportistom od Majkla Džordana.
Sena je znao zbog čegaj je zabrinut.
FIA je te zime drastično izmenila pravila i ukinula elektronsku kontrolu proklizavanja, uz još neka od tehničkih dostignuća tog vremena osmišljenih kako bi vozačima bilo olakšano upravljanje bolidima.
Crni dan u Imoli najavio je Senin zemljak, Rubens Barikelo, koji je na treningu doživeo ozbiljno izletanje. Samo dan kasnije, u kvalifikacijama na kojima je Sena osvojio pol-poziciju, mladi austrijski takmičar Roland Racenberger tragično je izgubio život kada je takođe pri velikoj brzini udario u betonski zid kraj piste.
Uprkos svemu, doneta je odluka da trka u nedelju startuje, sedam krugova kasnije...
"Kišni čovek" osvojio je tri titule šampiona u Formuli 1, sve tri kao pilot Meklarena 1988, 1990. i 1991. godine.
Bio je povučen, tih, dugo se koncentrisao prilikom svakog izlaska na pistu, nije voleo pažnju i intervjue, u nekoliko navrata priznao je da se teško nosi sa teretom slave i uspeha, ali i da je nadmetanje na stazi njegov život.
On je rođen 21. marta 1960.
Milioni ljudi i danas žale za prerano izgubljenim životom, ali i slave svog junaka koji se od ostalih velikih vozača iz prošlosti razlikovao po mnogo čemu, a najviše nepokolebljivom takmičarskom duhu zbog kog je Sena često bio i deo žestokih sudara i izletanja.
TOP LISTA: NAJVEĆA RIVALSTVA FORMULE 1
"Veoma sam privilegovan, uvek sam živeo dobar život. Ali sve što sam postigao sam učinio putem posvećensosti i ogromne želje da ispunim svoje ciljeve, velika želje za pobedom, ne samo u vožnji, već i u životu. Ma ko da si u svom životu, bilo da si na vrhuncu ili na dnu, ako želiš da radiš to što voliš moraš da pokažeš veliku snagu i odlučnost i da radiš sve sa ljubavlju i dubokom verom u Boga. Tako, jednog dana ćeš postići svoje cilje i biti uspešan", govorio je u filmu "Sena" snimljenom četiri godine pred smrt.
Sena je od 162 trke u kojima je učestvovao u Formuli 1 bio na podijumu 80 puta, 41 put je pobedio. Njegov najveći rival bio je francuski velikan, Alan Prost, koji je osvojio četiri titule šampiona sveta. Tri u Meklarenu (1985, 1986, 1989) i jednu u Vilijamsu (1993).
F1 hroničari Seni pripisuju i najbolji krug u istoriji ovog sporta, poznat kao "volta mahika".
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!