ENDGAME - FILM OD PET ZVEZDICA!

Bez spojlera u tekstu, ali odmah da bude jasno: Endgame je film s najvišom ocenom!

The Avengers: Endgame (2019)

Režija: Entoni i Džo Ruso

Uloge: Robert Dauni Džunior, Kris Hemsvort, Mark Rafalo

Distributer: Taramount

Ni po koju cenu neću plasirati nikakve spojlere u redovima koji su pred vama, ali znate kako - nekad se između redova provuče neki nagoveštaj, neka malena naznaka, nešto što možda ne bi trebalo da znate. Zbog toga, manite se ovog teksta ako još uvek niste overili "Endgame". Čekali ste ga više od decenije. Nemojte ni "dijagonalno" da ga čitate, nemojte ni da skrolujete na dno da biste makar ocenu overili. Evo vam je odmah.

ocena: *****

Proleće ove, dvehiljadedevetnaeste godine, ostaće generacijama upamćeno kao vreme kada su okončana dva veličanstvena, gigantska serijala. Prvi je "Game of Thrones" koji još uvek traje, samo još par nedelja (poslednja sezona krenula onako, ali se bar kreće u dobrom smeru), dok je drugi ovaj Marvelov superherojski serijal koji je konačno stigao u bioskope.

Ovaj prvi ispisuje svoje finale punih 8 godina od svoje prve epizode, dok prapočeci MCU serijala idu čak 11 godina unatrag. Oba imaju istinski epski karakter i oba beleže neverovatan uspeh i kod publike i kritike. Ne znam šta ćemo da radimo kad prođe ovo leto i šta će nas (i da li će) ovoliko uzbuditi i angažovati u godinama koje su pred nama, ali ostavimo za sada svetlu budućnost za neke naknadne analize i predviđanja.

Osvetnici su tu, sada i ovde.

Tanos je, nakon što je sakupio svoje kamenčiće, zbrisao pola Univerzuma. I Osvetnici su pretrpeli strašne gubitke. Nekoliko godina kasnije, tračak nade se pojavljuje. Heroji ustaju da zbiju svoje redove i pokušaju nemoguće.

Nakon onog spektakularnog obračuna na kraju "Infinity War" filma, braća Ruso ne oklevaju da svojim junacima nakon prihvatanja sudbine, udahnu novu energiju koja će ih podstaći da krenu dalje. To je instantna najava da će emocije igrati glavnu ulogu u upijanju tri sata završnog poglavlja maratonskog serijala. Reditelji filma, sam Marvel naravno, najbolje su ostavili za kraj, kako i dolikuje ovakvom poduhvatu.

Tri sata je mnogo, ali ni sekund ovog filma nije višak u priči koja je morala da bude ispričana na ovaj način. Sve što ste mogli da očekujete stalo je u tih 180 minuta; humor je efektan, možda nikada tako odmeren, elegični početak savršeno smišljen (sam uvod, Hokajeva epizoda je prvi emotivni udar i najava takvog tona), a simfonija koja zaključuje sagu ispuniće i najtvrđa srca. Na kraju, onom potpunom kraju, nema ni ’end credit’ dodatka jer je sudbina superheroja konačna.

Iako sam rasplet ima neke nesavršenosti koje dozvoljavaju narušavanje te konačnosti, ovo je u stvari poslednji emotivni udarac u pleksus koji nam braća Ruso upućuju.

A on je toliko jak da je moja neposredna okolina pustila i suzu i to za herojima koji su oličenje postojanosti i čelične snage. Emocija je još jedan kvalitet koji je ovaj film doveo do vrhunca. Da
pojasnim, ima ovde i žrtava, to je valjda jasno, ali prave suze idu za nekim drugim sudbinama.

Jasno je da nema potrebe trošiti reči slaveći i opisujući fantastičnu produkciju i efekte, perfektan kasting koji će ostati kao domaći zadatak svim budućim projektima ili bilo koji produkcioni ili tehnički zahvat viđen u ovom filmu. Ogromna ambicija studija i autora ispunjena je do poslednjeg atoma.

Ne mogu više da biram reči i izbegavam spojlere, a baš bih voleo da mogu. Ali neka takve razmene ostanu u uskim krugovima onih koji su već iskusili ovo neverovatno kinematografsko iskustvo. Skoro svaki film od prethodnih 21 koliko ih je stalo u ovu MCU fazu igra važnu ulogu u slagalici pod nazivom "Osvetnici: Kraj igre", skoro svaki krije neku tajnu koja se ovde razotkriva, ali i bez tog strogo fanovskog predznanja, ovo je jedan kompletan film. Film u kojem i protagoniste i antagoniste svedene na trivijalne atribute (Tor Lebovski, Tanos baštovan, bezvoljni Iron Man…) autori filma uzdižu do mitskih visina, prepoznaće i prihvatiti svaki istinski ljubitelj filma.

Da podsetim: *****

OSVETNICI - RAT BESKRAJA (RECENZIJA)

Anketa