Političke debate vodećih kandidata za predsednika Evropske komisije su uvedene 2014. godine, kao novina koja treba da približi EU biračima.

Ipak, samo 42 odsto njih izašlo je na izbore na nivou EU. Zato su kampanje motivacije veliki izazov za evropske institucije.

Video Evropskog parlamenta ima klasičan naslov – "Izaberi budućnost". Ali, pomalo šokantni sadržaj uspeo je da privuče veliku pažnju – čak 40 miliona pregleda na YouTube i skoro 80 miliona na Facebooku.

Prvi deo pokazuje 15-ak žena koje rađaju male Evropljane u više zemalja, uz pomalo sirove slike bola i emotivne trenutke rađanja.

U drugom delu glas deteta sublimira političku poruku, kaže da zajedno Evropljani mogu da grade mir i jednakost, da zaštite ljudska prava i demokratiju.

"Zbog toga glasamo. Danas sam rođen. Izaberi Evropu u kojoj ću odrasti", poruka je koju prenosi dete iz spota.

POGLEDAJTE:

U drugim primerima kampanje "Izađi i glasaj" prikazana je kolekcija portreta 27 Evropljana, sa ciljem da pokaže da u životu svakog od njih Evropa ima značajnu ulogu.

Video snimljen u ledenim predelima Estonije pokazuje kako osnovci u malim mestima uče osnove robotike i kompjuterskog programiranja.

"Možda se pitate zašto bi nekom u sred ovih šuma bila potrebna robotika. Ali robotika je vrlo kreativna, zahteva mnogo različitih veština, kao kad živite negde u prirodi, morate znati kako da upalite vatru i druge veštine. I ovde je potrebna kreativnost da biste našli rešenja za razne probleme", navodi Trinu Grosman, profesorka robotike.

Evropski parlament: Nema više "hrane za Istok"

Kreativnost je svakako bila potrebna i u kampanji "Evropljani" u kojoj 27 izabranih profila prenose različite poruke – o Evropi kao mirovnom projektu kroz priču belgijskog ratnog veterana iz Drugog svetskog rata, pa sve do zaštite zajedničkih evropskih granica, kroz priču Portugalca koji u okviru agencije Fronteks nadzire pomorsku granicu u Hrvatskoj, prenosi RTS.