• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Zašto poseban zakon za Moravski koridor?

Izvor Beta

Usvajanjem posebnog zakona radi izgradnje tzv. Moravskog koridora biće zadat još jedan udarac jedinstvu pravnog poretka a naročito sistemu javnih nabavki u Srbiji, kažu iz NVO Transparentnost Srbija. Kolika je cena autoputa?

U saopštenju ta organizacija navodi da se predlogom tog zakona, o kojem je danas počela rasprava u Skupštini Srbije, uređuju pitanja koja su već regulisana zakonima o eksproprijaciji, javnim nabavkama, javno-privatnom partnerstvu, projektovanju, porezima i carinama.

"Time se nastavlja opasan trend donošenja posebnih pravila koja važe samo za jedan projekat, kao u slučaju (gasovoda) Južni tok i (stambe-noposlovnog kompleska) Beograd na vodi", dodaje Transparentnost.

Transparentnost je dodala da ukoliko Vlada smatra da zakoni nisu dobri, konkretno u vezi sa brzinom eksproprijacije, onda treba da predloži njihove izmene i dopune a ne da stvara pravila koja će važiti samo za jedan slučaj.

U Skupštini Srbije poslanik Miroslav Aleksić (Narodna straka) upitao je ministarku infrastrukture i građevinarstva Zoranu Mihajlović zašto je cena izgradnje Moravskog koridora povećana, kako navodi, sa 500 miliona evra na 800 miliona.

SAD i UK zainteresovane za Moravski koridor

Aleksić u pisanoj izjavi, pošto njegova stranka bojkotuje zasedanja, pita zašto je cena izgradnje povećana za toliko i ko je to procenio, ako je, kako kaže, iz obrazloženja Predloga zakona o postojanju javnog interesa za izgradnju Moravskog koridora jasno da još nije izrađen projekat, saopšteno je iz NS.

On kaže da je projekat iz 2013. za istu trasu i istu dužinu puta bio 500 miliona evra.

Takođe pita ministarku na osnovu čega je potpisala memorandum o razumevanju sa kontroverznom američkom kompanijom Behtel, ako je ovim predlogom zakona predviđeno formiranje radne grupe za izbor strateškog partnera i zašto se strateški partner ne bira na tenderu.

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je danas da napadi na projekat Moravskog koridora pokazuju da je Savezu za Srbiju (SzS) više stalo do sticanja političkih poena nego do toga da građani centralne Srbije dobiju auto-put, saopšteno je iz njenog kabineta.

Korak bliže ka početku gradnje Moravskog koridora

“Parlament je mesto na kom se raspravlja o zakonima, a poslanici opozicije mogu da dođu na sednicu Skupštine i iznesu svoje argumente kako bi se usvojio što kvalitetniji zakon u vezi sa ovim strateški važnim projektom. Nažalost, od Vuka Jeremića i njegovih pulena već smo navikli da napadaju razvojne projekte i investicije u infrastrukturu", kazala je Mihajlovićeva.

Ona je navela da je izgradnja Moravskog koridora strateški važna jer će povezati (panevropski) Koridor 10 i (neformalni srpski) Koridor 11 kroz centralnu Srbiju, gde živi oko 500.000 ljudi i posluje više od 20.000 firmi.

"Kako građani ne bi bili žrtve obmana političara iz opozicije, još jednom ću ponoviti da se cena izgradnje Moravskog koridora ne utvrđuje memorandumom, već će biti utvrđena komercijalnim ugovorom, kao i da nikad nijedna kompanija nije dala zvaničnu ponudu za izgradnju Moravskog koridora od 500 miliona evra, a posebno ne posle 2014, kad su doneti novi, stroži propisi u vezi sa zaštitom infrastrukture od poplava", dodala je ona.

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Stole Bujanovac

Vučić govori iz nje..ko zombiji programirani od reči do reči.Skreće sa teme..niko ženo nije protiv te investicije, nego je protiv načina na koji se spremate da odradite tu investiciju. I sa kim je radite.Sa firmom veslija klarka ubice naše dece.Ali karma je dobra stvar,sve se vraća sve se plaća,nadam se da ćeš osetiti to.

Mile

Kakve veze imaju politički poeni i cena puta. Žena skreće temu. Gde ide 300 mil. Šta ima da grade zlikovci u Srbiji.

special image