Trenutno su glavni gradovi Srbije i Bosne i Hercegovine jedni od "najudaljenih". Kako bi se prešla razdaljina od oko 300 kilometara potrebno je teoretski pet sati, a u realnosti to često prelazi šest i više časova, posebno jer je zbog napornog puta potrebno praviti pauze.
Kako do Jahorine i Sarajeva?
Trenutno je najbolja i najbrža opcija od Beograda ići autoputem do Sremske Mitrovice, a zatim se preko Bogatića i Loznice spustiti do graničnog prelaza "Mali Zvornik". Odatle se vozi duž Drinom, a zatim skreće u planinski region.
Tu vas čeka lep, ali naporan put. Iako nema puno serpentina, kolovoz je uzak i promenljivog kvaliteta, pa preticanje nije toliko jednostavno posebno u slučaju da se ispred vas zadesi neki šleper ili stariji autobus – ili čak kolona tih vozila.
Postoje i alternativni pravci, ali kao što smo napisali, ovaj je trenutno najbolji i najbrži.
"Niko neće da finansira autoput od 3 milijarde evra"
Što se projekta oko izgradnje autoputa između Beograda i Sarajeva, zna se trasa.
Kroz BiH autoput će od Sarajeva ići preko Tuzle, Žepča, Brčkog i Bjeljine do Sremske Rače. Tu će se spojiti sa deonicom koja će ići od petlje Kuzmin, na autoputu Beograd – Batrovci.
U planu je i izgradnja brzog magistralnog puta od Sarajeva, preko Pala i Rogatice, gde bi sa Srbijom spojio kod Višegrada.
Međutim, kako prenosi sarajevski Dnevni avaz, za sada nema jasnog plana ko će finansirati ovu deonicu, iako je potpisan Memorandum o razumevanju u vezi sa izgradnjom autoputa Beograd - Sarajevo.
Projekt koji bi putovanje skratio za nekoliko sati ponuđen je Turskoj, koja je prva pokazala interes da finansira gradnju autoputa, ali za sada bez jasnih poteza.
Ovo je potvrdio i Saša Dalipagić, pomoćnik ministra saobraćaja BiH, koji je izjavio "da se ne zna ni ko će finansirati ovaj projekt".
"Ne zna se hoće li to biti Vlada Turske, da li neka turska banka ili turska kompanija na bazi koncesije, niti da li će to biti grant sredstva ili kreditna. Postoji procena ekspertske grupe koja je dolazila iz Turske i obišla je trasu da će sve koštati tri milijarde evra. Na koji način oni misle to finansirati, nema konkretnih odgovora", rekao je Dalipagić.
Prema njegovim rečima, utvrđeno je da je brzi put Sarajevo – Višegrad posebno skup jer je potrebno sagraditi čak 153 mosta i 53 tunela, što je veliki infrastrukturni zalogaj.
"Ko bi se prihvatio da to finansira, opet se ne zna. Teško da naše firme mogu vraćati kredite, izneti ovaj projekt. Trase su raniji utvrđene, ali kako naći finansijera, za sada nema jasnog stava", kaže Dalipagić.
Ako se sve dogovoreno ipak i sprovede u delo, i trasa od Bosanske Gradiške preko Doboja prema Sarajevu i Višegradu bude stavljena u funkciju autoputa, put od Ljubljane do Soluna skratio bi se za za 200 kilometara, navodi Dnevni avaz.
Kazne za prebrzu vožnju u BiH
- Prekoračenje do 10 km/h: Policija toleriše
- Prekoračenje od 10 do 20 km/h: 50 KM (25 evra)
- Prekoračenje od 20 do 30 km/h: 100 KM (50 evra), mesec dana bez dozvole i dva kaznena boda
- Prekoračenje veće od 30 km/h: 400 KM (200 evra), dva meseca bez dozvole i dva kaznena boda
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.