Istraživanje je urađeno u organizaciji Nemačko-srpske privredne komore (AHK Srbija).

Predsednik AHK Srbije i generalni direktor Hemofarma Ronald Zeliger kazao je da su uslovi za poslovanje u Srbiji dobri, jer postoji tržište za start-up kompanije.

Navodeći da privredne komore više sarađuju sa većim kompanijama, nego sa manjim kakve su moderne start-up kompanije, Zeliger je istakao da postoji dosta prostora za sinergiju između velikih, starijih kompanija i start-up kompanija.

"Starije kompanije poznaju tržište dobro, a sa druge strane start-up kompanije su mnogo agilnije i mnogo brže mogu da reaguju i rešavaju probleme", objasnio je.

Onima koji započinju posao u Srbiji, Zeliger je poručio da ovde postoji ono što je najvažnije, a to su ljudi koji su dobro obrazovni i željni da rade i imaju ambiciju.

"U Srbiji postoji ogroman potencijal koji treba iskoristiti", naveo je.

Govoreći o celokupnom poslovnom ambijentu u Srbiji, Zeliger je kazao da AHK pomaže Srbiji u tome da se reši viška birokratije, da bude brža u donošenju odluka i da jasnije i direktnije razvija vladavinu prava i pravila poslovanja.

Autor istraživanja Kristof Berndt kazao je da u Srbiji postoji veoma zanimljivo tržište, odnosno veoma zanimljiv ekosistem start-up kompanija.

"Čine ga ljudi kojii su veoma vredni i imaju sjajne ideje, jedino im je potrebna podrška da bi rasli i razvijali se", kazao je.

Dodaje da je start-up kompanijama potrebna i podrška većih kompanija, koje bolje poznaju tržište, imaju pristup klijentima, jer je važno, kaže, da se mladim kompanijama koje imaju proizvod pronađe klijent kako bi njihovi proizvodi došli do tržišta.

Kaže da se to može učiniti preko neke vrste mentorstva, odnosno da velike kompanije budu mentori manjim kompanijama i pomognu im da razviju ideje.

Start-up kompanijama veće kompanije mogu pomoći i kroz testiranje proizvoda, a to bi se moglo učiniti i tako što bi kompanije postale klijenti start-up kompanija, naveo je Berndt.

Kako je objasnio, većina start-up kompanija ne vidi lokalno tržište kao svoje tržište, već ciljaju međunarodno tržište i u tom smislu velike komapnije su veoma privlačne.

Direktor AHK Srbije Martin Knap ispričao je da će AHK za start-up kompanije u Srbiji omogućiti posebnu vrstu članstva, odnosno da mogu postati članovi Nemačke privredne komore za simboličnu cifru u toku tri prve godine svog postojanja i na taj način biti u mogućnosti da koriste mrežu koja postoji u 52 zemlje.