• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ljudi, zaustavimo CRNU STATISTIKU! Ugašeno 300 života

Izvor mondo.rs Izvor Tanjug

Od početka godine na putevima u Srbiji je poginulo 280 ljudi, i ako se taj trend nastavi brojka bi mogla da poraste na 600. Okanović: Drastično povećanje u odnosu na 2018. godinu.

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović  je upozorio je danas da bi u Srbiji do kraja 2019., ako bi se nastavio sadašnji trend porasta stradalih u saobraćaju i nepoštovanja propisa moglo da pogine još 320 ljudi, i dodao da bi se zaustavila ova crna statistika, svima potreban i mali policajac u glavi.

"U Srbiji je od početka godine poginilo 280 ljudi, a u istom periodu prošle godine 262. Ako gledamo jun i jul ove i prošle godine porast broja poginulih još je veći. Uobičajeno je da u letnjim mesecima strada veći broj ljudi, a ovde je reč o drastičnom povećanju koje nikako nije smelo da se dogodi", rekao je Okanović za Tanjug povodom činjenice da je u poslednja dva meseca na putevima u Srbiji poginulo 100 ljudi.

Okanović je podsetio da je prošle godine u Srbiji u saobraćaju stradalo 579 ljudi i naveo da je moguće, ako se taj trend nastavi, da broj pogunulih pređe 600.

Prema njegovim rečima, izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja kojim su pooštrene kazne imale su kratkoročan efekat, upravo kako je Komitet i upozoravao.

"Efekat pooštrenih kazni smanjio je broj stradalih u odnosu na 2017, ali se on istopio, kako smo upozoravali u periodu od šest do 12 meseci", rekao je Okanović i dodao da nije dovoljno da se preti pooštrenim kaznama.

Problem, kako kaže, mora da se rešava sistematski, neophodno je saobraćajno vaspitanje i obrazovanje u školama kao i efikasne vizuelne kampanje u kojima bi bile prikazane posledice nepoštovanja saobraćajnih pravila i propisa.

Okanović je upozorio da je problem u tome što deo ljudi u Srbiji ne pridržava ni elementarnih saobraćajnih normi, ne poštuje propisanu brzinu kretanja, ne vezuje pojaseve, prelaze pešacki na crveno, pretiču tamo gde je zabranjeno, voze pod uticajem alkohola...

"Video nadzor čije je uvođeje u Srbiji na pragu, jedna je od sitemskih mera koja će pomoći i znatno uticati da se broj stradalih smanji", kaže on.

Omasovljenje video nadozora i automatske evidencije prekršaja u saboraćaju bi uz nepohodnu prevenciju, kako ocenjuje, moglo da doprinese popravljanju situacije.

"Važno je da učesnicima u saobraćaju stvorimo malog policajca u glavi i da se ljudi bezbedno ponašaju ne zato što se plaše policije i kazne već zato što su svesni opasnosti takvog ponašanja", rekao je Okanović.

Prema njegovim rečima, vrlo se često postavlja pitanje zasto se u Srbiji ljudi generalno ne ponašaju po saobroćajnim pravilima, za razliku od građana nekih drugih država.

"Da biste prosečnog građanina Srbije ubedili nije dovoljno da mu naredite i zapretite kaznom već morate da mu plastično objasnite zašto je to tako.

Na direktan, otvoren i brutalan način morate pokazati posledice, morate uticati na savest ljudi, ako se oslanjamo na represiju nećemo uspeti", rekao je on.

Socijalni pisiholog Dragan Popadić kaže za Tanjug da delimičan uzrok nepoštovanja normi vidi u mentalitetu i crtama ličnosti, ali ukazuje i na činjenicu da mnogi od tih ljudi kada odu u drugu sredinu, svojevoljno počinju da se pridržavaju propisanih normi.

Prema njegovim rečima, reč je o snazi društvenih nomri koje važe u jednoj zajednici a ne moraju da važe u onoj u kojoj ta osoba živi.

Zbog toga je od velikog značaja činjenica koliko se u jednom društvu norme ističu kao važne, koliko se dosledno hvali njihovo poštovanje, odnosno koliko se njihovo kršenje i nepoštovanje dosledno sankcioniše, kazao je Popadić i dodao da pojedinci na osnovu toga izvode za sebe zaključak da li su norme samo na papiru ili ih zaista treba uvažavati i poštovati.

Komentari 66

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

marko

dzaba popravja puteva kad civek u gradu vizi 100 na sat hice da sve oregazi, mize da mu se naoravi i aeridrom jos gire, neja ginu budale

marko

mnogo nas ima nerviznuh

Veliki brat

Prirodna selekcija.Drumovi bi bili zakrčeni da jedni ne odlaze,dok drugi dolaze.Nepravda je jedino koji odu ne svojom krivicom.Ali u Srbiji ništa neće pomoći po ovom pitanju.Hronični nedostatak svesti,hronična nekultura u svakom pogledu,kompleksi koji se leče vožnjom besnih kola,selektivno kažnjavanje u zavisnosti od društvenog statusa,pa i sedanje za volan sa glavom punom briga,koje su ovde neizbežni deo svakodnevnice.Mozda kao preventiva,na svaki auto staviti nalepnicu sa tekstom : PAŽNJA,OVO TI JE MOŽDA POSLEDNJI DAN ŽIVOTA,SKONCENTRIŠI SE NA VOŽNJU I POŠTUJ PRAVILA...Ali pošto smo mi narod koji masovno voli da krši pravila,jer se tada oseća superiornim,čisto sumnjam...Tako da je da je do kraja godine mnogo realnija veća brojka od 600.