Putnicima kojima je uskraćeno ukrcavanje u avion protiv njihove volje ili im je let otkazan, avioprevoznik je dužan da nadoknadi štetu u iznosu od 250 do 400 evra u zavisnosti od dužine leta i destinacije.
Putnicima kojima je uskraćeno ukrcavanje se nudi i vraćanje novca u roku od sedam dana, kao i preusmeravanje puta, prema sličnim uslovima prevoza.
Prema Pravilniku, putnici koji se nisu ukrcali ili im je let otkazan, imaju pravo na besplatne obroke i osvežavajuća pića primerena vremenu čekanja, kao i na besplatan hotelski smeštaj, prevoz od aerodroma do mesta smeštaja, ali i dva besplatna telefonska poziva ili dve poruke putem teleksa, faksa ili interneta.
Šteta neće biti nadoknađena ukoliko su putnici obavešteni o otkazivanju leta najmanje dve nedelje pre polaska po redu letenja, kao ni u slučaju da avioprevoznik dokaže da je let otkazan zbog vanrednih okolnosti koje nisu mogle da se izbegnu.
Pravilnikom je određeno da avioprevoznik, ukoliko smesti putnika u klasu nižu od one za koju je kupio kartu, u roku od sedam dana mora da vrati od 30 do 75 odsto od cene karte, u zavisnosti od dužine leta i destinacije.
Pravilnik, objavljen u Službenom glasniku, primenjuje se pod uslovom da putnik ima potvrđenu rezervaciju za određeni let, da se prijavio za let na šalteru za čekiranje, kao i u slučaju da je avio-prevoznik ili organizator putovanja premestio putnika s leta za koji je imao rezervaciju na drugi let, bez obzira na razlog.
Pravilnik se ne primenjuje na putnike koji putuju besplatno ili po sniženoj ceni koja nije dostupna široj javnosti, ali važi za putnike koji su dobili karte od prevoznika ili organizattora putovanja u okviru programa nagrađivanja putnika ili drugog komercijalnog programa.
Naknada u skladu sa pravilnikom ne utiče na pravo putnika na dodatnu naknadu štete, zajamčenu posebnim propisima.
(Beta, foto: Guliver/Getty Images)