"Tojota" (Toyota) je saopštila da je ispitivanje uzroka iznenadnog ubrzavanja vozila, koje je obuhvatilo gotovo 2.000 takvih incidenata, pokazalo da problem nije izazvao elektronski regulator gasa, već da se u pojedinim slučajevima radilo o greški samih vozača.
Pozivajući se na lica bliska neobjavljenim rezultatima testova Američkog ministarstva za saobraćaj, list piše da su pojedini vozači koji su kazali da su njihove "tojote" naglo povećali brzinu, moguće pritisli papučicu za gas, umesto kočnice.
Ministarstvo saobraćaja SAD nije želelo da komentariše taj izveštaj.
"Tojota" je saopštila da Američka agencija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) nije objavila detalje nalaza njene istrage povodom masovnog opoziva njenih vozila početkom godine.
Japanski proizvođač je takođe zaključio da je "loša upotreba pedala" pokazala da bi to mogao biti uzrok u pojedinim slučajevima neželjenog ubrzanja vozila.
"Tojota" je snabdela NHTSA podacima o 10 zabeleženih slučajeva, a činjenice o četiri incidenta dostavljene su kanadskim vlastima, od ukupno 2.000 slučajeva koji su na licu mesta ispitivani, izjavio je portparol "Tojote" Majk Mišel.
Američki nadležni organi su ispitivali da li su problemi sa "Tojotinim" elektronskim sistemom kontrole pedala i da li su tehničke neispravnosti na koje je upozoreno imale bilo kakvu ulogu u slučajevima iznenadnog ubrzanja vozila.
Od 2000. godine zabeleženo je oko 89 incidenata sa smrtnim ishodom koji su, eventualno, bili u vezi sa nenamernim ubrzanjem "Tojotinih" kola.
NHTSA je angažovala stručnjake da ispitaju softferski sistem kontrole papučice za gas, a bezbednosna agencija će ponuditi ekspertizu i nezavisnoj naučnoj komisiji, koja bi posebno istraživala čitav problem. Zaključi tih istraživanja mogu se očekivati za nekoliko meseci.
"Tojota" je u oktobru 2009. i januaru 2010. opozvala više od osam miliona vozila u svetu zbog iznenadnog ubrzanja vozila, a suočena je sa mogućim kaznama po različitim tužbama za tehničke greške na vozilima i kamionima u iznosu od preko 10 milijardi dolara
(Tanjug)