Četiri miliona evra, koliko će rad na projektu koštati, platiće Vlada Francuske u vidu donacije.
Projektanti iz "Ežisa" boravili su pre izvesnog vremena u Beogradu, kada im je prezentovano do sada učinjeno, ali i potrebe i očekivanja prestonice u vezi sa metroom kao nezavisnim šinskim sistemom.
Studija, za čiju izradu se procenjuje da će biti potrebno između šest i dvanaest meseci, daće odgovor na ključno pitanje: kuda će proći prva trasa beogradskog metroa. Tako će biti stavljena tačka na kvadrilemu koja u vezi s tim pitanjem postoji od prvih ideja o podzemnoj železnici u glavnom gradu, dakle poslednjih pola veka.
Prema saznanjima "Politike", projektanti će se opredeliti za pravac jugoistok-severozapad, od Ustaničke ulice, duž Bulevara kralja Aleksandra, kroz centar pa preko Save, Novim Beogradom do Tvorničke ulice u Zemunu.
Ostaje na francuskim ekspertima da odluče gde će se ovaj pravac ukrštati s pravcem jugozapad-severoistok (Banovo brdo ka Karaburmi): na Trgu Nikole Pašića ili Trgu republike, odnosno, gde će biti glavna stanica metroa.
Studija će dati odgovor i na još jedno ključno pitanje: gde će prva trasa metroa preći preko Save?
Za razliku od manje-više lakog određivanja broja i rasporeda stanica, ovo je prava i ozbiljna dilema: da li graditi drumski i metro most u Nemanjinoj ili samo metro most, da li će metro do Novog Beograda stizati preko vode ili će mu put biti ukopan ispod rečnog korita...
Inače, beogradski metro, prema saznanjima "Politike", neće biti podzemna železnica u doslovnom smislu, zapravo, podzemno vođenih trasa biće u čitavoj mreži nešto manje od 50 odsto, približno isto koliko i zaštićenih površinskih trasa.
Ono što Beograđane ipak najviše zanima jeste predviđena dinamika radova. Prema prilično utemeljenim procenama, početak izgradnje prve faze očekuje se 2013. godine, a garant realizacije biće međudržavni aranžman.
S obzirom na to da su za projekat prve linije i master plana beogradskog metroa angažovane francuske firme, o trošku vlade te zemlje, nije teško pretpostaviti da će najavljeni sporazum o strateškom partnerstvu Srbije i Francuske obuhvatiti i angažman u vezi sa izgradnjom prestoničkog metroa.
An-Mari Idrak, državna sekretarka za spoljnu trgovinu u Vladi Francuske, koja je svojevremeno bila direktorka pariskog metroa i francuske železnice, izjavila je u februaru ove godine da bi kompanije "Ežis" i "Alstom" rado gradile metro u srpskoj prestonici. Kako je precizirala, čeka se da Beograd donese odluku o tipu metroa i pripremi projektnu dokumentaciju.
Firma "Alstom" je jedan od lidera u ovoj oblasti: tokom 70 godina postojanja, izgradila je više od 45 metroa širom sveta. Pokriva više od petine globalnog tržišta, a njeni vagoni prevoze žitelje i posetioce Pariza, Njujorka, Barselone, Šangaja, Budimpešte...
(MONDO)
Projektanti iz "Ežisa" boravili su pre izvesnog vremena u Beogradu, kada im je prezentovano do sada učinjeno, ali i potrebe i očekivanja prestonice u vezi sa metroom kao nezavisnim šinskim sistemom.
Studija, za čiju izradu se procenjuje da će biti potrebno između šest i dvanaest meseci, daće odgovor na ključno pitanje: kuda će proći prva trasa beogradskog metroa. Tako će biti stavljena tačka na kvadrilemu koja u vezi s tim pitanjem postoji od prvih ideja o podzemnoj železnici u glavnom gradu, dakle poslednjih pola veka.
Prema saznanjima "Politike", projektanti će se opredeliti za pravac jugoistok-severozapad, od Ustaničke ulice, duž Bulevara kralja Aleksandra, kroz centar pa preko Save, Novim Beogradom do Tvorničke ulice u Zemunu.
Ostaje na francuskim ekspertima da odluče gde će se ovaj pravac ukrštati s pravcem jugozapad-severoistok (Banovo brdo ka Karaburmi): na Trgu Nikole Pašića ili Trgu republike, odnosno, gde će biti glavna stanica metroa.
Studija će dati odgovor i na još jedno ključno pitanje: gde će prva trasa metroa preći preko Save?
Za razliku od manje-više lakog određivanja broja i rasporeda stanica, ovo je prava i ozbiljna dilema: da li graditi drumski i metro most u Nemanjinoj ili samo metro most, da li će metro do Novog Beograda stizati preko vode ili će mu put biti ukopan ispod rečnog korita...
Inače, beogradski metro, prema saznanjima "Politike", neće biti podzemna železnica u doslovnom smislu, zapravo, podzemno vođenih trasa biće u čitavoj mreži nešto manje od 50 odsto, približno isto koliko i zaštićenih površinskih trasa.
Ono što Beograđane ipak najviše zanima jeste predviđena dinamika radova. Prema prilično utemeljenim procenama, početak izgradnje prve faze očekuje se 2013. godine, a garant realizacije biće međudržavni aranžman.
S obzirom na to da su za projekat prve linije i master plana beogradskog metroa angažovane francuske firme, o trošku vlade te zemlje, nije teško pretpostaviti da će najavljeni sporazum o strateškom partnerstvu Srbije i Francuske obuhvatiti i angažman u vezi sa izgradnjom prestoničkog metroa.
An-Mari Idrak, državna sekretarka za spoljnu trgovinu u Vladi Francuske, koja je svojevremeno bila direktorka pariskog metroa i francuske železnice, izjavila je u februaru ove godine da bi kompanije "Ežis" i "Alstom" rado gradile metro u srpskoj prestonici. Kako je precizirala, čeka se da Beograd donese odluku o tipu metroa i pripremi projektnu dokumentaciju.
Firma "Alstom" je jedan od lidera u ovoj oblasti: tokom 70 godina postojanja, izgradila je više od 45 metroa širom sveta. Pokriva više od petine globalnog tržišta, a njeni vagoni prevoze žitelje i posetioce Pariza, Njujorka, Barselone, Šangaja, Budimpešte...
(MONDO)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!