U istraživanju pod naslovom „Multinacionalne kompanije varaju potrošače u Istočnoj Europi“, slovačko Udruženje potrošača je pretreslo prehrambene artikle u osam zemalja članica Evropske unije i ustanovio značajne razlike, prenosi Index.hr pisanje evropske asocijacije potrošača EurActiv.

Upoređeni su isti proizvodi hrane i pića sa polica u Nemačkoj, Austriji, Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumuniji i Bugarskoj, i nepobitno utvrđeno da su “proizvodi slabijeg kvaliteta namenjeni tzv. novim članicama EU".

Predsednik Udruženja Miloš Lauko kaže kako nije vidio slučaj da je proizvod lošijeg kvaliteta završio na nemačkom ili austrijskom tržištu, ali zato jeste u istočnim zemljama.

Pritom su testirani proizvodi samo vodećih marki kao što je Coca Cola, Milka čokolade, Kotanyi začini, Nescafe, Jacobs i Tchibo espreso kafe, a proveru je vršio slovački Nacionalni institut za veterinarstvo i hranu.

Identičnim kvalitetom u svim uzorcima može se pohvaliti „milka“ čokolada, dok su se najgorim pokazali proizvodi Kotanyija koji imaju najšira odstupanja u kvaliteti od zemlje do zemlje, i to čak bez obzira što svi proizvodi dolaze iz jedne iste fabrike..

Možda je najneobičnije da je velika razlika i u kvalitetu „napitka sa tajnom formulom“, Coca Cole, koja je lošija u Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj i Rumuniji nego „na Zapadu“,

Naime, u napicima za "istočno tržište" se koristi izoglukoza od kukuruza, što je puno jeftinije od običnog šećera (saharoze). U Coca Coli, kao odgovor na to istraživanje, kažu da u nekim zemljama koriste različite vrste zaslađivača, ali da to nema uticaja na kvalitet proizvoda.

Slovačko udruženje potrošača tvrdi kako bi kompanije trebale da ponude garanciju kvaliteta koja bi trebala da bude jednako poštovana u svakoj zemlji distribucije, piše Index.hr.

(MONDO)