• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kokan Mladenović odgovorio glumcima

Upravnik Atelje 212 prvi put se javno oglasio od kada su glumci tog pozorišta održali jednočasovni štrajk upozorenja tražeći njegovu smenu, i kolege nazvao "neradnicima na plati".

Gostujući u dnevniku TV Prva, Mladenović je izjavio da zahtevi glumaca nisu realni i da se oni, iako uredno primaju platu čija visina prosečno iznosi 62.000 dinara, ponašaju kao da su slobodni umetnici.

"Moji glumci su u protekle tri godine odbili čak 42 uloge, što je budžetu pozorišta nanelo štetu od više miliona dinara, angažovanjem honorarnih saradnika. Voleo bih da se neko od njih javi i kaže da li je bilo ko sankcionisan zbog toga, jer nije. Takođe, glumci su u protekloj godini prijavili 1811 dana izuzeća iz matičnog pozorišta zbog drugih angažmana koje imaju. Ja ne mislim da je to normalno", izjavio je Mladenović.

On je dodao i da smatra da je ovo pozorište najuspešnija ustanova kulture u Srbiji i regionu i da je u posednje tri godine, koliko je on upravnik, ostvario zavidne rezultate o čemu svedoči i ulazak Ateljea 212 među 45 najuspešnijih pozorišta u Evropi, što je Mladenović uporedio sa EU sveta kulture.

Mladenović je u emisiji i javno prozvao nekoliko glumaca – Anicu Dobru, Branimira Brstinu i Nenada Jezdića, osporivši im pravo da zbog bilo čega protestvuju jer su igrali zanemarljiv broj uloga i predstava u Ateljeu 212.

"Anica Dobra je za 18 godina imala samo dve premijere, Branimir Brstina za 15 godina šest, a glumac Nenad Jezdić svega dve premijere", objasnio je Mladenović.

Sumirajući goruće probleme koje ova Kuća ima sve od kraja protekle sezone koja se završila skandalom na izvođenju predstave "Čekaonica", Mladenović je dodao da on i nadalje planira da se "drži slova zakona" i da pozorište, što se njega tiče, nastavlja neometano da radi.

Povodom prvog zvaničnog obraćanja Mladenovića javnosti, od prekjučerašnjeg štrajka upozorenja, za komentar onoga što je upravnik Ateljea 212 izneo kao kontraargumente, zamolili smo glumca ovog pozorišta i člana štrajkačkog odbora Nebojšu Ilića.

"Ono o čemu naš upravnik priča je brutalna zamena teza i pokušaj da se javnost obmane pričom da su glumci nezadovoljni, bahati neradnici, što je apsolutna neistina. Atelje 212 postoji više od pola veka, i mi glumci smo pažljivo birani tokom godina, od strane različitih upravnika, i kako smo mi to svi odjednom, preko noći postali neradnici koji odbijaju uloge?! Da li se upravnik i jednog trenutka zapitao kako je moguće da se 25 ljudi od integriteta pobuni i zatraži njegovu smenu. Činjenica je da u mnogim predstavama, kao na primer 'Gospoda Glembajevi' ili 'Prljave ruke', uloge nisu bile ni nuđene bilo kome iz ansambla, već su automatski bile podeljene saradnicima sa strane. Kako da odbijemo nešto šta nam nije ni nuđeno?!", izjavio je Ilić.

O izjavi Mladenovića da su glumci masovno odbijali uloge u matičnoj kući, Ilić je rekao da je to bilo slučaj u nekoliko projekata, da odbijanje uloga nije neobična praksa u glumačkoj profesiji, ukoliko uloga nije u skladu sa habitusom glumca, ali da su u slučaju Mladenovića uloge bile odbijane jer su bile "potcenjivačke" u umetničkom i svakom drugom pogledu.

"Ono što je važno da kažem je da Mladenović i ansambl Ateljea 212 nemaju isti pogled na kulturu i da čak i ako stvari u kulturi treba da se menjaju, ne treba i ne može da ih menja jedan čovek, već to mora da se radi sistemski i planski. I još bitnije od toga je da se u javnosti ne stvori ta lažna slika o nama kao neradnicima, koju naš upravnik uporno plasira vež duže vreme. A mene lično zanima, nakon svih uvreda koje je uputio na naš račun, nazivajući nas bahatima i neradnicima, kako uopšte zamišlja da radi sa ljudima koje je tako okarakterisao?! I naravno, da ne zaboravimo, sve ovo dolazi od čoveka koji je zaključivao ugovore sa samim sobom", dodao je Ilić.

"Smatram da je Mladenović kao upravnik promašaj, iz razloga što nije uspeo da proceni kapacitete i prepozna karakter sopstvenog ansambla i prema njemu i formira repertoar koji će se izvoditi. U tome se ogleda uspeh i veličina dobrog upravnika. ", zaključio je.

(MONDO)

Komentari 14

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Zbunjena

Konacno je doslo vreme da se ovi prostaci skinu sa visokih pozicija koje su ni manje ni vise direktorske pozicije KULTURNIH ustanova!Samo se pitam kada ce poceti cistka u drugim pozoristima gde takodje vladaju takvi, kao npr. omladisnko pozoriste Dadov? Kokane odzvonilo ti je, idi kuci.....

Tole K

Kokan i Tole braca.

Obrad

Meni nije jasno kako neko ne pomišlja da da ostavku iako je 95% radnika za njegovu smenu. Kakvi su to ljudi, i da nije kriv ako je većina protiv njega treba sam da ode, a ne da maltretira i sebe i druge osim ako uživa u tome da ga maltretiraju.

SERIJE