Ljubitelji ovog modela iz svih krajeva Južne Amerike okupili su se proteklog vikenda u Maldonaldu u Urugvaju da na "Festivalu 'bube'" obeleže 50. rođendan klasičnog modela iz 1962. godine.

Urugvaj nije slučajno izabran za domaćina ovog okupljanja: i šef te države Hose Muhika - poznat kao "najskromniji predsednik na svetu" - vozi "bubu"!

Učesnici festivala parkirali su svoje raznobojne ljubimce i formirali logo "Folksvagena" - VW, a neki od učesnika prešli su hiljade kilometara da bi učestvovali na ovom događaju, dok su neki - poput američkog bračnog para iz Kalifornije - već godinama na putešestviji baš u svojoj "bubi".

"Startovali smo iz San Franciska, Kalifornija, i na putu smo već tri ipo godine. Vozili smo kroz Meksiko i centralnu Ameriku, a onda smo se ukrcali na brod, pošto se put završava u Panami, od Paname do Kartahene u Kolumbiji, a zatim do obale Pacifika sve do 'kraja sveta'... Sad se vraćamo na obalu Atlanstkog okeana", priča za AFP Džejson Rem, koji putuje Amerikom sa suprugom Anđelom.

Džejson obožava svoju "bubu" - automobil koji su dizajnirali i proizveli nacisti davne 1938. godine, pošto je Hitler želeo vozilo za "široke narodne mase".

"Kad imate 'bubu', imate porodicu gde god da krenete, zato što postoje klubovi i ljudi koji vole taj automobil - koji vas nikad neće izdati. Gde god se zaustavimo, uvek neko kaže: 'Hej, i ja sam imao ovaj automobil...Moji roditelji su ga vozili!' Svako ima svoju priču o 'bubi' i zahvaljujući tome, možete da steknete prijatelje momentalno, bilo gde na svetu."

Nemački "Folksvagen" proizvodio je "bubu" od 1938. do 2003. godine i u tom periodu iz fabrike je izašao 21 milion popularnih automobila, što "bubu" čini pojedinačnim automobilom sa najdužom i najmasovnijom proizvodnjom ikad. Te 2003. godine proizvodnja je iznosila samo 30.000 automobila, u odnosu na rekordnu iz 1971. godine od 1,3 miliona.

Osim Nemaca, "bubu" su po licenci proizvodili i u Irskoj, Tajlandu, Indoneziji, Južnoj Africi, Australiji i Nigeriji, kao i u Brazilu i Meksiku.

"Domaći" vlasnik "bube" Sebastijan Roha dodaje da je taj automobil pre svega "zabavan": "'Buba' ima nešto posebno, ne znam šta - ali samo 'bube' to imaju, nijedan drugi auto."

Iz Paragvaja, na festival su došla braća Hernan i Osvaldo Ruis Dijas. Putovali su dva dana i kažu da im to nije smetalo, jer je vožnja 'bube' prava "strast".

"U Paragvaju, članovi smo nacionalnog kluba ljubitelja 'bube' koji okuplja vozače 'bube' i 'folcvagenovih' kombija. Svi smo strastveni po pitanju 'bubinog' motora i obožavamo sve modele."
Poslednja "buba" proizvedena je u Meksiku i sa "trake" je izašla 30. jula 2003. Tom prilikom, marijači su za poslednju "bubu" svirali serenadu. Poslednja prozivedena "buba" nazvana je "El rej" (na španskom "kralj") i danas se nalazi u Muzeju Folksvagena u Nemačkoj.

Jedan od organizatora festivala u Urugvaju - gde se "buba" i danas masovno vozi, Markos Grolero ističe da je čuveni automobil "romantičan" i "nostalgičan":

"To je zato što je lako osvrnuti se na prošlost i setiti se rođaka, prijatelja, kolega koji su vozili 'bube'. Svi imamo sećanja na 'bube', romantične priče ili porodična sećanja o trenucima koje smo proveli u 'bubi'. Taj osećaj, ta nostalgija znači da ćemo ih uvek imati u srcima i mislima."



(Tanjug)