• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Iz Švajcarske prvi voz stiže 2014.

Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović zaključio je danas sa švajcarskom kompanijom Štadler ugovor o nabavci 21 novog elektromotornog putničkog voza vrednosti 99 milona evra.

Kupovina vozova je obezbeđena kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj(EBRD), koji je odobren još 2009. godine.

Prvi voz bi u Srbiju trebalo da stigne do oktobra 2014.

Simonović je na potpisivanju ugovora u Železnicama Srbije istakao da ulaganje novca u nove vozove kasni tri godine i da je za to vreme to javno preduzeće isplatilo pet miliona evra penala EBRD za tri kreditne linije, koje nisu iskorišćene.

"Mi smo za dva meseca sproveli ovaj tender. Da je to urađeno pre tri godine imali bi jedan i po voz besplatno", rekao je on i ocenio da su, osim za penale, dodatni gubici železnice još između pet i šest milona evra.

Simonović je najavio da će Štadler vozovi vidno promeniti sliku Železnica Srbije već od septembra iduće godine.

"Ovaj biser od voza, četvorodelne garniture, govori u kom pravcu ide srpska železnica, voz, koji trči 160 kilometara na sat, doduše na našim prugama 50km/h, ali ćemo i to da rešimo", rekao je on.

Kako je naveo, u vozu mogu da sede 234 putnika, a 230 može da stoji, a "to je mnogo bolje nego do sad".

Prema rečima Simonovića, rok za isporuku svih vozova je avgust 2015. godine, što, kako je naveo znači da će Srbija na svakih 15 do 20 dana imati novi voz.

Izvršni potpredsednik za marketing i prodaju Štadlera Peter Jenelten je izrazio zadovoljstvo zbog konačnog zaključenja ugovora, koji je rezultat dugog procesa.

Izabrali ste Štadler, a mi ćemo vam isporučiti naš proizvod, koji se najbolje prodaje- brzi inovativni
regionalni voz, naveo je on i predočio da je do sada 890 takvih modela voza prodato u Evropi.

Ovaj model voza se koristi već u 13 zemalja Evrope, a sad će Srbija postati 14. ukazao je Jenelten.

Nabavka novih vozova omogućena je novcem iz kredita EBRD za Projekat obnove železnice III, rečeno je na potpisivanju, koji prethodno rukovodstvo nije realizovalo u predviđenim rokovima, zbog čega je preduzeće moralo da plati kaznene kamate i provizije od dva ,iliona evra samo za taj projekat.

Simonović je, posle potpisivanje ugovora, novinarima rekao da je za dva meseca od kako je došao na čelo Železnice, to javno preduzeće uštedelo 6,6 miliona dinara na gorivu za službene automobile koje koriste zaposleni i da su 103 službena vozila data na prodaju.

(Fonet, foto: Tanjug, Zoran Žestić)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image