Predočeno je da su Bugarska i Turska krađe železničke imovine zakonom okvalifikovale kao teška krivična dela, a Italija čak kao teroristički akt.
Na sastanku koji je danas organizovan u Železnicama zaključeno je da se u proteklih nekoliko godina to javno preduzeće suočava sa pojavom učestalih krađa vitalnih delova železničke infrastrukture i voznih sredstava, tako da je stanje alarmantno i taj problem mora se rešiti institucionalno, kroz izmenu kvalifikacija krađa železničke imovine u teška dela i pooštravanje kaznene politike u Krivičnom zakoniku.
Na sastanku je bilo reči kako da se stane na put pojedincima i organizovanim grupama koje sve više kidišu na železničku imovinu.
Nakon iznošenja frapantnih primera krađa poslednjih godina na srpskim železnicama, koje su mogle da prouzrokuju nesagledive posledice, zaključeno je da se Ministarstvu pravde uputi inicijativa za konretne izmene odredaba krivičnog zakona, uz predlog kaznenih mera.
Rečeno je da su neophodne izmene i drugih zakonskih akata, koje bi se odnosile na otkup sekundarnih sirovina, jer, kako je istaknuto, ima veliki broj nelegalnih otpada sekundarnih sirovina, koji otkupljuju robu bez porekla, a na njima i najviše završava ukradena železnička imovina.
U Ministarstvu pravde komisija već razmatra neke pristigle inicijative.
Za proteklih 29 meseci na području srpskih železnica registrovano je 3.000 krađa delova od metala sa direktnom materijalnom štetom od oko 655 miliona dinara, a samo u prvih pet meseci ove godine bilo je više od 800 protivpravnih radnji, sa direktnom materijalnom štetom od 121,5 miliona dinara Direktor Simonović čak ima podetke o jednoj firmi za otkup starog gvožđa, koja je planirano otvarala otpade pored železničkih pruga, pa magnetnim utovarivačima dizala skladišteno staro gvožđe, navedeno je u saopštenju Železnica Srbije.
"Pored svih mera, praćenja, snimanja, otkrivanja počinilaca i dalje se masovno krade železnička imovina. Zato nam je potrebna pomoć državnih organa. Radimo na ugrađivanju optičkih kablova duž pruga Koridora 10, koji će nam omogućiti video nadzor ključnih objekata, ali je teško tim nadzorom pokriti nekoliko stotina kilometara pruge", rekao je Simonović.
Prema njegovim rečima, krađu na železnici omogućuju i ljudi sa železnice, pogotovo pojedini čuvari, "jer kako objasniti obijanje 13 vagona u jednom danu".
Simonović i naglasio da se godišnje na saniranje krađa izdvajaju sredstva u visini petine fonda za plate zaposlenih u Železnicama Srbije.
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!