Zvaničnici su proglasili da je "savršeno" uspela ova izuzetno komplikovana akcija koja je prva ikad izvedena za tako veliki brod.

Nešto posle četiri sata jutros oglasila se sirena kod ostrva Điljo i šef italijanske civilne odbrane Franko Gabrijeli, proglasio je da je brod dostigao vertikalni položaj i da je operacija rotiranja završena.

Aplauz se čuo od vatrogasaca u šatoru gde su inženjeri projekta proglasili kraj. Sat kasnije Nik Sloun, južnoafrički stručnjak za spasavanje brodova koji je rukovodio timom od 500 ljudi da izvede ovaj inžinjerski komplikovan poduhvat, dočekan je kao heroj.

Sloun je operaciju prirpremao godinu dana, a sama akcija počela je juče ujutro i očekivalo se da će trajati oko 12 sati ali se sve produžilo.

Sve operacije uspravljanja broda obavljajle su se daljinski sa jednog kontrolnog punkta gde su bili inženjeri, iz bezbednosnih razloga, precizirala je kompanija koja rukovodi ovom akcijom.

Ovakva akcija nije nikada ranije izvedena, i timovi koji rade na izvlačenju broda upozoravali su da rizici postoje, pre svega mogućnost da bi olupina mogla da se raspadne na delove tokom izvlačenja, jer se ne zna u kakvom je stanju potopljeni deo do kojeg se nije moglo prići.

Brod "Kosta Konkordija" dug je 290 metara i težak 114.000 tona. U procesu pripreme konstrukcija predviđenih za uspravljanje broda upotrebljeno je 30.000 tona čelika.

Konkordija će na proleće biti odvučena sa ostrva Điljo i pretvorena u otpadni metal. Narednih meseci strana koja je bila u vodi toliko dugo treba da se popravi da bi brod mogao da izdrži vučenje i jako more tokom predstojećih zimskih meseci.

"Konkordija" je u noći 13. januara 2012. udarila u greben u blizini ostrava Điljo i prevrnula se kada je kroz rasekotinu dugačku 53 metra voda prodrla u potpalublje. Od 4.200 putnika i članova posade, poginule su 32 osobe, a tela dve zrtve nisu nađena i pretpostavlja se da su na dnu olupine.