Sanida je uspela da napravi pravo malo mirisno carstvo, osnivajući firmu "Bio idea" i već tri i po godine pravi prirodne sapune.

Tako u ponudi te male radionice sada možete naći prelepo ukrašene sapune od kojih je svaki za sebe malo umetničko delo, pošto je rađen ručno i od potpuno prirodnih sastojaka - kozjeg mleka, čokolade, surutke, vanile, lekovitog bilja...

Sapuni se prodaju u  u Tržnom centru Ušće, u prizemlju, na štandu Fondacije HOD Ana i Vlade Divac, kao i na štandu u TC Stadion.

Sanida za MONDO priča kako je uspela da preživi i odgaji ćerku kada je potpuno iznenada ostala bez ikakvih primanja.

"Odlučila sam se da uđem u posao iz čiste egzistencijalne potrebe - na to me je naterao život.  Ostala sam bez posla sa 45 godina sa dosta dobrim obrazovanjem, a u tom trenutku je i moje dete završilo školu. Radila sam na mestu komercijalnog direktora jedne veće industrije i jednog dana sam samo ostala bez posla, a cela porodica bez ikakvih primanja", kaže Sanida Klarić.

"Na Birou rada sam vrlo brzo uvidela da od toga ne može da bude ništa, niti se može nešto rešiti i onda sam odlučila da sama krenem u jednu trajniju priču", kaže ova Beograđanka.

Ispitivala je tržište i znala je da je u Srbiji tada počelo interesovanje za ekološke proizvode za pranje i negu, koji štite okolinu i ne zagađuju vodu.

"Vrlo brzo sam shvatila da taj posao ne mogu da radim sama i da bi mogla da radim kao preduzetnik godinu - dve i da se sve ugasi.  Onda sam saznala za projekat socijalnog preduzetništva i rodila se ideja o franšizi", objašnjava Sanida.

U posao je odlučila da potpuno besplatno uključi žene njenih godina koje ne mogu da pronađu novi posao, ali mlade ljude kojima je ovo prvi posao ili imaju trogodišnje obrazovanje, pa je za njih apsurdna bilo kakva prekvalifikacija.

"Dalje, priča teče tako što se nađe grupa ljudi koja se uključi u franšizno poslovanje gde matična radionica Bio idea predaje sva svoja tehniološka znanja , sve što je do sada naučila i sakupila - bazu podataka i dobavljače i to postaje jedna mreža u kojoj je svaka radionica samostalna, a zajednički nastupaju na tržištu", objašnjava vlasnica te firme.

Oni koji se uključe u franšizu, uz pomoć i uputstva Sanide Klarić,  sami počinju da prave sapune i distribuiraju ih.

Sanida sapune pravi u zvanično registrovanoj radionici u Ratka Mitrovića 141, a pored te, rade i radionice uključene u franšizu - jedna na Slaviji, a druga u Bulevaru kralja Aleksandra.

Radionicu na Slaviji uz pomoć Bio ideje otvorila je i mlada samohrana majka Nataša koja je ove godine od Centra za socijalno preduzetništvo dobila 200.000 dinara i sada se zajednički nalaze na tržištu.

"Jednom godišnje dobiti novu radionicu u franšizi je veliki uspeh ", kaže ponosno Sanida Klarić.

Ona navodi i da joj posao, kao i većini u Srbiji u ovom trenutku, obezbeđuje samo osnovnu egzisteniciju, da se "plate računi i preživi".

"Ali vam daje mogućnost da se borite za sebe. Moja ideja je da se napravi velika grupa i da budemo vidljiviji na tržištu", navodi Klarić.

Zbog toga je Bio idea i predstavila svoje proizvode na Sajmu partnerstva koji je održan u okviru Foruma o društveno odgovornom poslovanju u Beogradu.

"Došli smo na sajam da bi ostvarili kontakte sa velikim korporacijama koje imaju razumevanja za male proizvođače i da bi nam omogućili mala ostrva prodaje u velikim tržnim sistemima, da se pozicioniramo po specijalnim uslovima kao neko ko čuva stari zanat , pravi prirodan proizvod i neko ko se bori za egzistenciju", kaže Sanida.