Savet Komisije je zaključio da se koncentracija ne može odobriti bez primene odgovarajućih strukturnih mera koje podrazumevaju da Agrokor ustupi ili proda svoje maloprodajno poslovanje nekom od konkurenata u toj oblasti aktivnosti.

Ovaj uslov se odnosi na 21 prodajni objekat (alternativno 22), u 15 gradova/opština Srbije, ukupne neto prodajne kvadrature od oko 20 hiljada kvadratnih metara.

Odlukom je Agrokor dodatno obavezan da izveštava Komisiju o osnovnim aspektima poslovne politike prema dobavljačima, o politici rabata i drugih uslova nabavki, kao i da je informiše o svim promenama do kojih dolazi u saradnji, pre svega, sa grupom onih dobavljača koji spadaju u kategoriju malih i srednjih preduzeća.

Propisane strukturne mere, uz čiju primenu je ova koncentracija odobrena, proizašle su iz analize stanja u predmetnoj maloprodaji na lokalnim geografskim tržištima, pri čemu je Komisija obezbedila izjašnjavanje 23 konkurenta različite tržišne snage i različitog stepena geografskog i teritorijalnog značaja.

U tom postupku obezbeđena su i korišćena izjašnjenja i ocene 25 proizvođača u oblasti mlečne industrije, industrije bezalkoholnih pića, industrije mesa, ulja, šećera, konditorskih, kao i hemijskih proizvoda, koji svojom robom snabdevaju kako Agrokor i Merkator, tako i njihove konkurente.

Prikupljeni su i podaci od nadležnih državnih organa, kao što su Agencija za privredne registre, Republički zavod za statistiku, Poreska uprava, kao i informacije od svih velikih trgovinskih lanaca nacionalnog značaja, koji su aktivni na tržištu predmetne maloprodaje u Srbiji i onih koji imaju regionalni ili lokalni karakter.

Komisija je procenila i vertikalne efekte ove koncentracije zbog činjenice da je kompanija Agrokor u Srbiji prisutna preko svoja 22 povezana i aktivna društva, među kojima su i "Dijamant" iz Zrenjanina, "Frikom" iz Beograda, "Kikindski mlin" iz Kikinde.

Odluku Komisija je temeljila i na nalazima ekonomske analize tržišta nespecijalizovane trgovine na veliko, i tržišta trgovine na malo u nespecijalizovanim prodavnicama pretežno hrane, pića i duvana za tržište grada Beograda i tržište Srbije u periodu 2010-2012. godina, koju je za potrebe ovog postupka sproveo Institut ekonomskih nauka iz Beograda.

Agrokor je najveća hrvatska privatna kompanija sa oko 40.000 zaposlenih, a bavi se maloprodajom, proizvodnjom, preradom i distribucijom hrane.

Sredinom juna u Ljubljani je potpisan ugovor kojim se Agrokor obavezao da kupi 53,12 odsto deonica Merkatora i konzorcijuma 12 prodavaca, po ceni od 240 miliona evra.