Brajović na vanrednoj konferenciji za medije u Podgorici nije želeo da precizira kada će početi gradnja prioritetne deonice od Podgorice do Mateševa, u dužini od 42 kilometra.

Podsetio je na dalju proceduru ugovora za kineskom državnom Eksim bankom o finansiranju gradnje puta i obavezu usvajanja zakona o autoputu i rekao da očekuje da će kompletna procedura biti okončana do proleća.

Ranije je iz vlade saopšteno da su Kinezi za gradnju prve deonice od Podgorice do Mateševa ponudili 809 miliona evra.

Gradnja bi se finanisrala kreditom kod kineske banke sa rokom otplate od 20 godina.

Crna Gora bi u gradnji prve deonice učestvovala sa 121 milion evra. Ukupna dužina autoputa je 169 kilometara.

Crnogorska vlada godinama bez uspeha pokušava da nađe partnera za

"najveći infrastrukturni projekat", autoput od Bara do granice sa Srbijom (u Srbiji poznat i kao "autoput Južni Jadran").

Tender je raspisan 2009. godine, kada je izabran i investitor, hrvatski konzorcijum Konstruktor. Svečanim presecanjem vrpci, u prisustvu premijera dve zemlje, iste godine su počeli radovi, ali se na tome stalo.

Hrvatski konzorcijum je za gradnju puta ponudio cenu od 2,77 milijardi evra, ali nije dostavio potrebne garancije, pa je vlada 2010. raskinula koncesioni ugovor sa tom kompanijom.

Vlada je kasnije bezuspešno pokušala da ugovori posao sa zainteresovanim konzorcijumima iz Grčke, Izraela, Turske...