• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Veronauka dobila keca

Izvor mondo.rs

Analiza verske nastave pokazala da je vreme za promenu programa i udžbenika. Osnovna primedba je da gradivo nije prilagođeno uzrastu školaraca

Lekcije veronauke prvacima su potpuno neprilagođene, a veroučitelji su ih ocenili jedinicama. Traže izmenu udžbenika i nastavnih planova u celokupnoj verskoj nastavi u školama, posebno u nižim razredima osnovne škole. Ove stavove iznela je većina od 192 veroučitelja anketirana u istraživanju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Većina tema u udžbenicima nije prilagođena uzrastu školaraca. Dobar deo sadržaja lekcija suviše je apstraktan da bi ga deca razumela i usvojila. Gradivo nije atraktivno, a u mlađim razredima nedostaju igre kroz koje bi deca bolje razumevala lekcije, pišu "Novosti."

Ovo su samo neke od primedaba koje su na račun nastave pravoslavnog katihizisa izneli predmetni nastavnici u analizi koja je pokazala da je posle 12 godina potrebna što hitnija promena nastavnog programa i udžbenika veronauke u školama.

Osnovna primedba nastavnika jeste da većina tema ne odgovara uzrastu učenika, pa ih zato treba premestiti u neki od viših razreda. Takva je, recimo, tema "Isus Hristos je posrednik između Boga i stvorene prirode", jer je deca ne razumeju i ne mogu da je primene u svakodnevnom životu.

"Program sedmog razreda, prema oceni veroučitelja, ima ozbiljne manjkavosti, a određene teme trebalo bi da se izučavaju čak u srednjoj školi", pokazalo je istraživanje. Nastavnici predlažu promenu udžbenika, kao i uvođenje novih tema, poput odnosa Crkve prema savremenim problemima, istorije religije i narodnih običaja.

Primedbe na udžbenike

Da su udžbenici i priručnici pravoslavnog katihizisa dobri smatra manje od trećine veroučitelja koji su ocenjivali predmet koji predaju, pri čemu se svega sedam posto ispitanih u potpunosti slaže sa njegovom materijom. Većina nastavnika (oko 60 odsto) smatra i da bi verska nastava trebalo da bude obavezan predmet u svim razredima, dok postojeći model podržava sedam odsto učitelja.

Slične probleme pokazali su i rezultati skeniranja veronauke u srednjoj školi. Teme se jesu pokazale kao motivišuće, ali je predznanje učenika za njihovo razumevanje premalo.

Da problemi sa veronaukom u školama postoje priznaje i đakon Aleksandar Đakovac iz Odbora za versku nastavu Arhiepiskopije beogradsko-karlovačke SPC. On, međutim, napominje da je to prirodan proces koji nije karakterističan samo za nauku o Bogu.

"Stvorena je fama u javnosti da problema koji postoje u verskoj nastavi nema u ostalim predmetima", objašnjava za list Đakovac. "To nije tačno. Veronauka ima svoje faze razvoja koji bi trebalo da traje neprekidno. Decenijsko iskustvo pokazalo je šta treba da se menja. Radi se trenutno na poboljšavanju udžbenika i nastavnog programa, tako da će i kvalitet ubuduće sigurno biti bolji."

Kako bi svi problemi verske nastave, kao i loš status veroučitelja, bili rešeni, Vlada Srbije formirala je komisiju za versku nastavu u školama. Komisija kojoj predsedava episkop bački Irinej, održala je i prvi sastanak, kome je prisustvovao i ministar prosvete prof. dr Tomislav Jovanović.

"Potrebno je stvoriti odgovarajuće uslove i za donošenje novog nastavnog plana i programa, kao i udžbeničku literaturu. Zajednički treba da učinimo sve da se verskom nastavom deca ne razdvajaju", zaključio je Jovanović.

Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

tomislav

Svako je dobio slobodu da bira svoj put,kome ce da služi.Kome služite vi koji bi sve da smučkate po svojoj po svojoj ,, pameti,, ?

ZoranJ

Uvo?enje, tj. vra?anje veronauke u javne ?kole je potpuno pogre?an potez, i krajnje je vreme za njegovu reviziju. To ?to deca ne razumeju "gradivo" nije problem samo sa tzv. veronaukom, ne kapiraju klinci ?esto ni hemiju, fiziku, biologiju... Ja sam recimo elektroin?enjer pa nikako ne mogu da skapiram da je gospo?a Marija pre vi?e od dva veka vantelesno za?ela, rodila dete, a dan danas je zovu devicom. Pri tom ju je oplodio niko drugi do sam Bog, udatu ?enu pored ?ivog mu?a. Eto recimo to (pored mnogo toga jo?) ja nikako ne razumem, kako li ?e deca, kukala im majka.

Posmatrac

Ukinuti bre veronauku, zasto primoravati decu na veru!

special image