Savetnici za zaštitu prava pacijenata počeli su da rade 1. decembra prošle godine, a do sada su primili 283 prigovora nezadovoljnih pacijenata.
Državni sekretar Ministarstva zdravlja Periša Simonović naglasio je na skupu "Primena zakona o pravima pacijenata" da su tokom dvomesečnog rada savetnika građani prepoznali njihovu ulogu u zdravstvenom sistemu.
"Kada se pogleda struktura tih prigovora, oni se najviše odnose na domove zdravlja i dostupnost zdravstvene zaštite, a u drugom planu je dostupnost zdravstvene zaštite na bolničkom nivou", rekao je Simonović.
On je dodao da pravni savetnici predstavljaju bivše zaštitnike pacijentovih prava, a koji se prema novom zakonu o pravima pacijenata izmešteni u jedinice lokalne samouprave.
Savetnica ministarke zdravlja Radmila Ivanek naglasila je da građani mogu da se žale na tretman u državnim zdravstvenim ustanovama, ali i na lekare u privatnoj praksi.
Pritužbe se, kako kaže, mogu slati telefonom ili elektronskom poštom, mogu je podneti pacijenti ili njihovi zastupnici.
Najviše pritužbi građana bilo je na dostupnost zdravstvene zaštite, dugo čekanje na pregled, neblagovremenu i nekvalitetnu zdravstvenu zaštitu, neljubazno ponašanje, nedostatak informacija.
Savetnici za zaštitu prava pacijenata formirani su u 142 lokalne samouprave, reč je o pravnicima koji imaju najmanje pet godina radnog iskustva, koji sede u opštinama i zaduženi su da rešavaju pritužbe građana iz domena zdravstvene zaštite.