• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Veći računi za struju zbog "zbira faktora"

Izvor Beta

Uvećani decembarski računi za struju posledica su veće potrošnje, ali i nepoštovanja procedura i ljudske greške.

Zato će kontrola biti nastavljena, pokazali su danas rezultati analize Radne grupe Ministarstva energetike.

Član Radne grupe i pomoćnik ministra energetike Srbije Dejan Trifunović rekao je da su na decembarske račune za struju, prema podacima koje je dobila Radna grupa, primljene 40.802 reklamacije od kojih su 16.084 bile opravdane.

Trifunović je rekao da je to za oko dva i po puta veći broj reklamacije nego sto je uobičjeno, ali da se nakon pojačanih kontrola i aktivnosti poslovodstva i zaposlenih u elektrodistribucijama broj reklamacija na januarske račune za struju vratio na prosek.

On je rekao da je postojao problem sa očitavanjem brojila i dužeg perioda očitavanja koji je doveo do uvećanja računa, a da je na primer u niškoj elektrodistribuciji bila isključena logička kontrola koje je dovela do milionskih računa za struju.

Trifunović je rekao da je Radna grupa predložila niz mera koje će biti preduzete kako se ne bi ponovio problem sa računima za struju, među kojima je i bolja kontrola očitavanja brojila.

"Preporučeno je da Elektroprivreda Srbije (EPS), EPS Snabdevanje i pet elektrodistribucija uspostave jasne mehanizme primene procedura i da se uspostavi sistem lične odgovornosti do 1. aprila", rekao je on.

Trifunović je rekao i da bi EPS do 1. septembra trebalo da obezbedi da postojeća brojila za struju funkcionišu u skladu sa propisima.

Prema podacima Direkcije za mere i dragocene metale, za više od 50 odsto od oko 3,5 miliona brojila za struju istekao je rok overe, odnosno nisu baždarena duže od 12 godina.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije i član Radne grupe Goran Papović rekao je da su uvecahni računi posledica zbira grešaka i okolnosti i istakao da će se insistirati na nastavku kontrole.

"Insistiraćemo na tranparentnosti. Rad javnih preduzeća mora da bude javan", rekao je on.

Papović je rekao da ne veruje da će potrošači biti zadovoljni izveštajem Radne grupe ali da bi trebalo da budu zadovoljni time što će biti redovne kontrole i što će biti nastavljen nadzor.

Pomoćnik ministra energetike zadužen za sektor nafte i gasa Petar Stanojević rekao je da je na decembarske račune za gas upućeno 920 reklamacija, odnosno da se žalilo 0,4 odsto od oko 242.000 potrošača.

On je rekao da je 15 od 33 distributera imalo duži period očitavanja potrošnje gasa, kao i da su oni koji su izdali račune u januaru na decembarsku potrošnju obračunali porez na dodatu vrednost od 10 odsto.

"Kvalitet gasa bio je u predviđenim granicama, osim u četiri mesta - Bačkoj Topoli, Vršcu, Kanjiži i Zrenjaninu, zbog umešavanje domaćeg gasa, ali je potrošnja bila ispravno obračunata", rekao je Stanojević.

Kako je naveo Stanojević, Naftna industrija Srbije obećala je da će se do kraja godine i kvalitet domaćeg gasa u potpunosti uskladiti za propisanim vrednostima.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image