Putovanje avionom je brzo i udobno, ali u nekim situacijama i stresno. Jedna od stvari koja najviše nervira putnike je što neke avio-kompanije dodatno naplaćuju čekiranje prtljaga, ili ograničavaju težinu ili broj kofera.
Najčešći uzrok njihovog besa, sudeći prema statističkim podacima, je cena čekiranja prtljaga. Većina lou kost kompanija dodatno naplaćuje ovaj "luksuz", što izaziva ljutnju kod čak 44 odsto putnika.
Tek nešto malo manje ljudi, oko 41 odsto, iritira to što postoji ograničenje komada prtljaga, dok se 33 odsto putnika žali na striktnu zabranu unošenja torbe u putničku kabinu. Ovo pravilo posebno nervira dame, od kojih se čak 45 odsto žalilo na tu zabranu.
Oko trećine ispitanika, odnosno 32 odsto, reklo je da naknade koje moraju da plate ukoliko je prtljag teži od dozvoljenog, "testira njihovo strpljenje".
Istraživanje sprovedeno u Britaniji, u kome je učestvovalo 2.000 ljudi, pokazalo je i da su putnici veoma snalažljivi kada je reč o načinima na koje izbegavaju da plate naknade za pretežak prtljag.
Kada su učesnici studije upitani šta bi uradili u situaciji da njihov prtljag prelazi dozvoljenu kilažu, gotovo polovina njih rekli su da bi deo stvari prebacili u kofer osobe sa kojom putuju, pod uslovom da ima mesta.
Nešto više od trećine, oko 38 odsto, izjasnilo se da bi izvadili deo garderobe iz kofera i poneli je sa sobom u avion, pokušavajući na taj način da "zaobiđu" propise.
Gotovo petina njih, oko 19 odsto, bacilo bi kozmetiku iz kofera, koju bi zatim kupili kada stignu na željenu destinaciju.
Tek trećina ispitanika, 33 odsto, platila bi nadoknadu za "višak" prtljaga.
Istaživanje je pokazalo i kako bi ljudi reagovali na vest o tome da je kofer pretežak. Mali broj njih, oko četiri odsto, briznulo bi u plač, a isti procenat njih svoj bes bi iskalilo na aerodromskom osoblju.