Ministar građevine u tehničkoj vladi je podsetio da je kineskoj Šandong haj-spid grupi, kao glavnom izvođaču, poverena izgradnja Koridora 11 od Obrenovca do Uba u dužini od 26 km i od Lajkovca do Ljiga od 24 km km ističući da će Energoprojekt predvoditi konzorcijum srpskih preduzeća, koje će biti angažovane na delu od Lajkovca do Ljiga i da bi narednih dana trebalo da počnu radovi.
Prema njegovim rečima, Šandong grupa će i na svojoj deonici uključivati srpske firme da joj pomažu.
Ilić je istakao da je od prošle nedelje kredit Eksim banke Kine potpuno aktivan i da novac možemo da povlačimo svakodnevno.
Autoput od Obrenovca do Preljine biće završen za 32 ili najkasnije 34 meseca, s obzirom da se radovi odvijaju skoro 100 odsto u skladu sa planiranom dinamikom, naveo je on.
Što se tiče predviđenih koncesija od Surčina do Obrenovca i od Preljine do Požege, Ilić je rekao da će one biti pripremljene u narednih mesec i po do dva meseca.
Ilić je rekao da je juče potpisan i ugovor sa konzorcijumom konsultantskih kuća - Dilojt Evropa, Kovi (Cowi) i Hanton-Vilijams koje će biti koncesioni savetnici države za planirane koncesije na Koridoru 11 od Surčina do Obrenovca i od Požege do Boljara, u saradnji sa kineskim firmama.
"Potpisan se ugovor sa finansijskim i pravnim savetnikom, koji će napraviti koncesioni ugovor i imamo dve kineske firme koje su odabrane kao najpovoljnije. One će na osnovu predloga ugovora ponuditi uslove i firma koja bude povoljnija dobiće posao", naglasio je Ilić.
Na delu Koridora 11 od Obrenovca do Ljiga biće, kako je rekao, angažovano oko 4.000 radnika direktno i još oko 1.000 u pratećim delatnostima i na pomenutim koncesijama oko 4.000 radnika, tako da će ukupno na gradnji Koridora 11 od Beograda do Požege raditi oko 9.000 građevinara i putara.
On je kazao da je u toku i izrada prostornog plana za gradnju Koridora 11 od Požege do Boljara na crnogorskoj granici i za tu deonicu partneri iz Ujedinjenih Arapskih Emirata finansiraju projektnu dokumentaciju i pripremaju se za koncesiju.
"Građnja Koridora 11 je trenutno najveće gradilište u Jugoistočnoj Evropi", naglasio je Ilić.
Zajam Eksim banke Kine vredan 301 milion dolara namenjen je gradnji Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, a ukupno je za taj projekat planirano 333,7 miliona dolara, računajući i 10 odsto učešća Srbije. Rok izgradnje je 37 meseci.
Kredit je dobijen po povoljnim uslovima, na 20 godina, uključujući i period počeka od pet godina, sa fiksnom kamatom od 2,5 odsto godišnje.
Ministarstvo građevine je prošle godine objavilo poziv namenjen kineskim kompanijama za davanje koncesije za izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa od Beograda do Požege na Koridoru 11, u dužini od 151,7 km.
Poziv se odnosi za koncesiju na tri deonice Koridora 11: finansiranje, izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa od Surčina do Obrenovca u dužini oko 17,6 km, zatim finansiranje, izgradnju, korišćenje i održavanje od Preljine do Požege u dužini oko 31 km i korišćenje i održavanje auoputa od Obrenovaca do Preljine u dužini oko 103 km.
Autoput na Koridoru 11 od Obrenovca do Preljine trenutno grade Kinezi, Azerbejdžanci i domaće firme.
"Šta kada Pešić ode, a povuku se Jokić, Bogdanović i Micić?": Nebojša Čović se plaši da uskoro neće biti dobro
Srbija više nema majstora kakav je bio Zvezdin Cune! Tragedija zauvek zaustavila novog Genija, svaki Božić zato boli
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
Prepoznajete li našu pevačicu sa slike? O njenoj emotivnoj objavi na Božić dugo će se pričati, rasplakala mnoge
Partizan doveo Blagojevića da napravi "čistku" u ekipi: Skupi su, ne donose mnogo i odmah mogu da odu!