• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vozači GSP biće tempirane bombe, duže radno vreme!

Izvor mondo.rs

GSP "Beograd" će produžiti radno vreme vozačima na osam sati, umesto sadašnjih 6,42 časa i 30 minuta pauze na kraju dana. Sindikati: Za volanom će biti tempirane bombe

Poslodavac će na taj način uštedeti kroz smanjenje prekovremenih sati, a ujedno nadomestiti nedostatak vozača. Međutim, oni kojih se ova izmena najviše dotiče smatraju da će to izazvati još veći umor i stres, pa će za volanom sedeti tempirane bombe!

Kako saznajemo u GSP, produžetkom radnog vremena će se udovoljiti i zahtevima nadležnih da se smanji broj zaposlenih u javnom sektoru.

Šta kaže zakon

Radno vreme vozača definisano je Zakonom o bezbednosti saobraćaja. Za vozače međugradskih i međunarodnih linija je devet sati vožnje u toku dana, uz obaveznu pauzu, dok je za vozače u gradskom i prigradskom saobraćaju do osam časova. Radno vreme se kontroliše putem tahografa, koji pored vremena provedenog u vožnji, beleži i pauze, brzinu vozila...

Sa druge strane, predstavnici sindikata GSP, koji će podneti peticiju da se preispita akt o proceni rizika, smatraju da ovo neće rešiti probleme i podsećaju da je posao vozača vrlo težak i odgovoran. Pritom su svakodnevno izloženi fizičkim, verbalnim napadima i kompleksnim situacijama u saobraćaju.

"Za prosečnu platu koju primimo ja i još mnogo kolega vozača, majka mi je bila opsovana hiljadu puta, srednji prst sam video 500 puta, naježio sam se što ne mogu da ukočim bezbroj puta. Hronično sam umoran i na oči ne vidim poslednje tri godine, a pretnje doživljavam po dva-tri puta dnevno. O naredbama i zabranama od strane menadžmenta da ne pričam", uznemiren kaže za "Novosti" jedan od vozača autobusa GSP.

Poput većine sindikata u GSP i Saobraćajni sindikat je protiv produženja radnog vremena vozačima.

"Vozači u GSP slobodni su samo po dan nedeljno, pojedini rade 13 i više sati dnevno, a od toga imaju svega par minuta, nekad ni toliko, da se odmore na okretnicama, a trebalo bi da imaju pet minuta pauze nakon svakog poluobrta", objašnjavaju u ovom sindikatu.

"Zaposleni ima pravo na odmor u toku rada od 30 minuta, dnevni od 12 časova neprekidno, nedeljni od 24 sata neprekidno. To se u pojedinim slučajevima ne poštuje zbog nedovoljnog broja vozača, pa pojedini odrade smenu, a zatim i dodatni deo šihte (tri i više sati) čime se krše zakoni...", navode u sindikatu.

Vozači autobusa, trolejbusa i tramvaja su posebno skloni poremećajima usled stresa, poput srčanih napada, moždanih udara, neuroloških poremećaja, anksioznosti i depresije. Osam sati u kabini bez pauze, takođe može da doprinese spondilozi, uklještenju pršljenova i bolu u leđima, kao i dijabetesu, problemima sa prostatom, sve do raka debelog creva.

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

lesa

Vidis da neko trci ko konj i zatvoris mu vrata ispred nosa i satro ne vidis ga gledas i napred?! U najmanju ruku zasluzujes psovanje i srednji prst..

Милан

@lesa Пријатељу има разних возача - некад сам и ја тако размишљао али је то у БГ један од тежих послова. Прво, радити са људима у оволиком граду је катастрофа а друго, саобраћај је ужасан. Сваког дана се возим аутобусом и не могу да се начудим какве притиске и безобразлук трпе возаче од стране других бахатих возача (овде не кажем да нема и бахатих возача ГСП-а). Треба возити онолико чудо кроз гужву без најмањег инцидента по цео дан, стићи на полазну станицу на време и одржати све време концентрацију. Опет, не пишем о непристојним и бахатим возачима ГСП-а, о могућности да пропусте неку вожњу или некако зараде са стране - пишем о послу возача ГСП-а у Београду.

007

Svi poslodavci zloupotrebljavaju stanje u državi. Sindikati ne postoje. Tj samo na papiru.

special image