• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vozovi u Japanu će juriti 500 kilometara na čas

U Japanu počinju radovi na vozu "maglevu" čija će brzina biti veća od 500 kilometara na sat. Voz će pomoću "magnetne levitacije" lebdeti nad "šinom"

Juče se navršilo tačno 50 godina od kada je Japanom krenuo najbrži tamošnji voz, tada brzinom od 210 kilometara na sat, a sada počinju radovi na "maglevu" čija će brzina biti veća od 500 kilometara na sat.

Planirano je da voz koji pomoću "magnetne levitacije" lebdi nad "šinom", a i kreće se vučen magnetnom silom, do 2045. godine krene na liniji Tokio-Osaka. Voz bi trebalo da ide što ravnijom linijom, te će 85 odsto trase činiti tuneli. Prvi deo "pruge", između Tokija i Nagoje trebalo bi da bude završen do 2027. godine.

Mi srećni i sa 160 km/h

I dok Japan počinje rad na projektu vozova koji će biti brži od 500 kilometara na sat, Železnice Srbije juče su se pohvalile novim švajcarskim vozom, pravljenim za naše pruge, koji će dostići brzinu od čak 160 kilometara na čas.

 Super-brzi vozovi "šikansen" (metak) u Japanu danas idu brže od 320 kilometara na sat, a pruge su napravljene po celoj površini ostrva Honšu i Kjušu. Između Tokija i Osake svakodnevno ide više od 200 takvih vozova, a njihovo ukupno godišnje kašnjenje ne prelazi 30 sekundi.

"Kada je u Japanu stavljen u upotrebu prvi brzi voz, imali smo osećaj da su teška vremena iza nas i da će se Japan promeniti na spektakularan način", kaže 73-godišnji inženjer Fumihiro Araki.

On se seća 1. oktobra 1964. godine, kada je u Tokiju pred carem Hirohitom predstavljen prvi japanski brzi voz, nazvan Hikari (Svetlost), devet dana uoči ceremonije otvaranja Olimpijskih igara u Tokiju.

Japan je u narednih nekoliko nedelja trebalo da po atrakcijama postane svetski centar broj jedan, jer je pored super-brzog voza, počelo emitovanje TV-programa u boji i to u čitav svet, napravljen prvi japanski civilni avion posle Drugog svetskog rata, a neka od velikih preduzeća, među kojima i Soni, doživljavali su do tada nezabeležen razvoj.


Zato je po svaku cenu pre početka Olimpijskih igara trebalo završiti prugu za super-brzi voz. To je podrazumevalo izgradnju 66 tunela i 96 mostova. Zadatak nije bio jednostavan, ali Japanci su tada pokazali istrajnost i odlučnost.

Stavljanje u upotrebu prvog super-brzog voza omogućilo je Japanu da postane konkurentniji, a industrija je počela sve više da se koncentriše oko Tokija, kaže analitičar Osuke Itazaki.

Pruga kojom ide super-brzi voz nije se promenila do danas, ali su sam voz i usluge koje nudi u stalnom razvoju.

Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Haha

Ni kod nas isto

covece

njihovi vozovi su pre 50 godina isli 200 na sat, a nasi i dan danas jure 30

mah

A gde zure, kod nas su stanice na 2-3km jedna od druge pa kako i da ide brze

special image